Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Nordtroms

De ligger uansett flere år bak med ladenettverk. Jeg kan vanskelig tenke meg at det er mulig å selge en annen elbil som nr.1 Bil uten noe tilsvarende. Å basere seg på sjaddemolader på langtur blir for tilfeldig altfor ofte opptatt med påfølgende lang ventetid.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

diax

Det er veldig rolig blant annonsene nå. Virker som en del selgere ikke orienterer seg om hvilke priser lignende biler ligger ute til. Noen som også klenger seg til og argumenterer for tidligere prisøkninger. Mulig det ikke er noe genuint ønske om å selge....?

Toonster

Sitat fra: diax på mandag 04. januar 2016, klokken 00:57
Det er veldig rolig blant annonsene nå. Virker som en del selgere ikke orienterer seg om hvilke priser lignende biler ligger ute til. Noen som også klenger seg til og argumenterer for tidligere prisøkninger. Mulig det ikke er noe genuint ønske om å selge....?

Kan være at desember og Jul har en innvirkning på kjøpsmodus hos folk, folk er kanskje ikke så på hugget etter ny bil i den perioden vi nettopp har vært igjennom?

Bare en tanke, og ikke ment som en påstand eller noe slik :)

diax

Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 01:16
Kan være at desember og Jul har en innvirkning på kjøpsmodus hos folk, folk er kanskje ikke så på hugget etter ny bil i den perioden vi nettopp har vært igjennom?

Bare en tanke, og ikke ment som en påstand eller noe slik :)

Pleier ikke du kjøpe bil til den bedre halvdel til jul?

Sole

En del år siden jeg sist hadde bilannonse på Finn, men har nå hatt min P85 ute en tid pga en ny D i bestilling.
Rolige tider nå etter at danskene forsvant fra markedet. Men av det som er av respons opplever jeg stadig følgende fenomen: Langt de fleste starter korrespondansen med en variant av "Hva er din siste/laveste pris?"
Er dette blitt en vanlig måte å innlede en kjøpsforhandling på Finn?
Synes i så fall det er en underlig forhandlingsstrategi.

VL

Har selv hatt min ute i vel 2 uker nå.. Fått MASSE bud, hvert fall 10... Men er som du sier Sole, mange starter samtalen med "Hva er den laveste prisen du vil godta" "Hvor går smertegrensen din når det kommer til pris"... Så svarer du de gjerne med et langt utfyllende svar, men hører aldri noe igjen  :o  :P ....

Vurderer en 85/90D, men også en 70D... Men jeg vil egentlig ikke selge, men la den nå ut for å se an markedet... Har fått flere bud som jeg har vært godt fornøyd med, det ene litt over hva jeg selv kjøpte den for. Men er blitt alt for glad i bilen og klarer ikke tanken på å gå uker, kanskje måneder uten Tesla før en ny blir levert. Fruen blir også ganske frustrert når jeg sier at bilen skal vekk!

Skulle aldri kjøpt Tesla, nå er liksom ingenting annet godt nok  :-\  :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Salvesen

Sitat fra: VL på mandag 04. januar 2016, klokken 09:14
Har selv hatt min ute i vel 2 uker nå.. Fått MASSE bud, hvert fall 10... Men er som du sier Sole, mange starter samtalen med "Hva er den laveste prisen du vil godta" "Hvor går smertegrensen din når det kommer til pris"... Så svarer du de gjerne med et langt utfyllende svar, men hører aldri noe igjen  :o  :P ....

Vurderer en 85/90D, men også en 70D... Men jeg vil egentlig ikke selge, men la den nå ut for å se an markedet... Har fått flere bud som jeg har vært godt fornøyd med, det ene litt over hva jeg selv kjøpte den for. Men er blitt alt for glad i bilen og klarer ikke tanken på å gå uker, kanskje måneder uten Tesla før en ny blir levert. Fruen blir også ganske frustrert når jeg sier at bilen skal vekk!

Skulle aldri kjøpt Tesla, nå er liksom ingenting annet godt nok  :-\  :o

Hvorfor ikke bare beholde bilen?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

nie

Sitat fra: Sole på mandag 04. januar 2016, klokken 08:36
En del år siden jeg sist hadde bilannonse på Finn, men har nå hatt min P85 ute en tid pga en ny D i bestilling.
Rolige tider nå etter at danskene forsvant fra markedet. Men av det som er av respons opplever jeg stadig følgende fenomen: Langt de fleste starter korrespondansen med en variant av "Hva er din siste/laveste pris?"
Er dette blitt en vanlig måte å innlede en kjøpsforhandling på Finn?
Synes i så fall det er en underlig forhandlingsstrategi.
Dette er dessverre helt vanlig og jeg opplevde det samme da jeg skulle selge min fossil-bil nå i høst.

Mitt standardsvar:
"Jeg har ikke lyst til å prute ned prisen på min egen bil men kom gjerne en tur og prøvekjør bilen så kan vi eventuelt snakkes om prisen etterpå."

Sole

Sitat fra: VL på mandag 04. januar 2016, klokken 09:14
Har selv hatt min ute i vel 2 uker nå.. Fått MASSE bud, hvert fall 10... Men er som du sier Sole, mange starter samtalen med "Hva er den laveste prisen du vil godta" "Hvor går smertegrensen din når det kommer til pris"... Så svarer du de gjerne med et langt utfyllende svar, men hører aldri noe igjen  :o  :P ....

Joda det har kommet noen få konkrete bud også, i tillegg til de som ikke lar høre mer fra seg. Men de har delvis vært langt unna en allerede moderat annonsepris.

Synes uansett det er en snodig trend, at man skal forvente at selger kjører i gang en solo budrunde mot seg selv.

Dexter

er det så rart da, når man ser de stive prisene på finn

VL

Dexter: Stive priser? Kommer helt an på hvordan man ser på det. Det er jo en fordel for de som har kjøpt før de mange prisøkninger, eller skulle de latt være å ligge på litt ekstra på bruktprisen? Flere som har kontaktet meg lurer på hva jeg ga for bilen, det er jo ikke relevant?

Men ser en del P85D biler som ligger vanvittig høyt, så der er vi enig.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

diax

Jeg kan forstå de som starter med å spørre om laveste pris all den tid mange av bilene har ligget ute lenge, og fordi mange ligger uforholdsmessig høyere i pris enn tilsynelatende identiske modeller. I tillegg får man en formening om vedkommende ønsker å selge bilen eller ikke. Ligger bilen 80k høyere enn andre forstår jeg godt at noen spør om lavere pris. I tillegg er det vel slik at man faktisk har en laveste pris?

På samme måte er det merkelig at lønn ikke er/skal være tema før helt til slutt i forhandlinger om ny jobb. Jeg vært gjennom både første- og andregangsintervju og personlighetsanalyse før jeg har takket nei til jobben grunnet for lav lønn. Begge parter hadde vært spart for mye tid om dette hadde vært antydet i førsten.

Salvesen

En gjenstand er alltid verdt det kjøperen er villig til å betale, ønsker potensiell kjøper lavere pris er enten gjenstanden for lav eller kjøper gjerrig. Skjer det gjentatte ganger bør det ringe noen bjeller :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Sole

Sitat fra: diax på mandag 04. januar 2016, klokken 10:36
Jeg kan forstå de som starter med å spørre om laveste pris all den tid mange av bilene har ligget ute lenge, og fordi mange ligger uforholdsmessig høyere i pris enn tilsynelatende identiske modeller.

Tenkte ikke jeg skulle dra denne så mye lenger enn å lufte en smule opplevd irritasjon, men hos meg kom altså dette spørsmålet fra dag 2, på en annonsepris som ligger under snittet for sammenlignbare biler, for nettopp å unngå lange pruterunder.
Men jeg har etterhvert lagt inn et standardsvar ganske likt det nie foreslo i sin post.

diax

Sitat fra: Sole på mandag 04. januar 2016, klokken 11:18
Tenkte ikke jeg skulle dra denne så mye lenger enn å lufte en smule opplevd irritasjon, men hos meg kom altså dette spørsmålet fra dag 2, på en annonsepris som ligger under snittet for sammenlignbare biler, for nettopp å unngå lange pruterunder.
Men jeg har etterhvert lagt inn et standardsvar ganske likt det nie foreslo i sin post.

Ja, da er vel irritasjon forståelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA