Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: nie på torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:06
Finner kun 3 stk 85D på finn. Lenge lå det jo side opp og side ned. I tillegg finner jeg 3 stk 70D.
Tipper danskene har tatt dem alle.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

nie

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:31
Sitat fra: nie på torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:06
Finner kun 3 stk 85D på finn. Lenge lå det jo side opp og side ned. I tillegg finner jeg 3 stk 70D.
Tipper danskene har tatt dem alle.
Godt mulig.
Gjennom hele våren, sommeren og tidlig i høst kunne man jo lett gå på finn og finne seg ny bil på dagen med attraktiv pris og tilnærmet null kjørte km.

Den tiden ser ut til å være forbi.

Torpedo Ted

Sitat fra: Meldola på fredag 23. oktober 2015, klokken 09:50
Solgte min P85D i går til en danske etter 6 timer på finn. ingen Pruting. Det kan vel kanskje være et tegn på for lav pris men følte at med 25 000 på telleren var 820 en ok pris.

820 er det beste budet jeg har fått på min P85D med 8000 km på telleren :(

ksandal

Hva er riktig pris på en 85D med alt utstyr minus HiFi? Mars2015 kjørt 25000
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

AndreS

Solgte min p85d med 16500 på teller utlevert blant de første i Norge for 830 på 20 minutter. Noen dager før vg oppslagene.
I3 i bestilling

cairnz

Nå kjøpte jeg plutselig en nyere bil i dag.. så da går gamlehojen på finn... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66554568 5 minutter ute og 50 visninger.. galskap
Elbilist

weld77

Sitat fra: cairnz på fredag 30. oktober 2015, klokken 19:40
Nå kjøpte jeg plutselig en nyere bil i dag.. så da går gamlehojen på finn... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66554568 5 minutter ute og 50 visninger.. galskap

Jesus, hvordan har du klart å kjøre så mye??

nie

116000 på et år?
Taxi?

cirys1

Blir spennende og se hva du får for den, etter alt i media osv så hadde jeg aldri kjøpt en model s utenfor garanti, men det er meg.. :)

Muffinman

Nice, denne ser virkelig fin ut. Støydempet og greier :) Ville ikke hatt en eneste betenkelighet med å kjøpe denne (bortsett fra at biler med glasstak ikke er aktuelle), til tross for utløpt garanti og relativ frisk kilometerstand. Man har jo reklamasjonsrett både på bil og eventuelle utbedringer/service som er gjort.

Hva ble erstatningen?

cairnz

Jeg pendler ca 90km hver vei til og fra jobb. Da blir det fort kilometere. Den har også hatt et par langturer, inklusiv europabilferie.

Bilen oppfører seg dog som om den er helt ny, så antall kilometere på en slik bil er ikke noe man bør henge seg opp i. Den har ikke vært taxi.

Erstatningen ble en nesten kliss lik bil, bare med AP og noen småting.
Elbilist

cirys1

Sitat fra: cairnz på fredag 30. oktober 2015, klokken 21:33
Bilen oppfører seg dog som om den er helt ny, så antall kilometere på en slik bil er ikke noe man bør henge seg opp i. Den har ikke vært taxi.

Problemet er at det er altfor lite erfaringer rundt priser, hva koster det og bytte et dørhåndtak etc++ utenfor garanti, det er den eneste grunnen for at jeg ville ha styrt unna. DU er jo dekket i noen år til..

cairnz

Sitat fra: cirys1 på fredag 30. oktober 2015, klokken 21:48

Problemet er at det er altfor lite erfaringer rundt priser, hva koster det og bytte et dørhåndtak etc++ utenfor garanti, det er den eneste grunnen for at jeg ville ha styrt unna. DU er jo dekket i noen år til..
Et dørhåndtak er ikke avhengig av antall kilometre, så reklamasjon på det skal være fem år, uavhengig av antall km. Nå har jeg ikke hatt hverken dørhåndtak som ikke virker, eller panoramatak som lekker, så jeg har ikle fått utprøvd denne hypotesen, men ut fra det jeg har snakket med representanter på Service-sentre så deler de denne meningen, og jeg ser ikke på 100.000km som noe spesielt.
Elbilist

cirys1

Sitat fra: cairnz på fredag 30. oktober 2015, klokken 22:24
Sitat fra: cirys1 på fredag 30. oktober 2015, klokken 21:48

Et dørhåndtak er ikke avhengig av antall kilometre, så reklamasjon på det skal være fem år, uavhengig av antall km. Nå har jeg ikke hatt hverken dørhåndtak som ikke virker, eller panoramatak som lekker, så jeg har ikle fått utprøvd denne hypotesen, men ut fra det jeg har snakket med representanter på Service-sentre så deler de denne meningen, og jeg ser ikke på 100.000km som noe spesielt.
Garantien er 5 år ELLER 100.000 km hva som inntreffer først, har du derimot hatt problem med et dørhåndtak/skiftet det så skal det gjelde ifra den datoen du fikk det skiftet. Tesla Bjørn har hatt masse reklamasjoner på ting etter 100.000 km, men det er ting han har hatt problemer med tidligere..

Tuxedo

Reklamasjonsretten (hvis du er privatkunde) gjelder i 5 år, uansett hva produsent må ha angitt som garantivilkår.  Dette følger av norsk lov.  Den gjelder naturligvis ikke ting som ikke er ment å vare i 5 år, som bremseskiver, viskerblader og lignende.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA