Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

ksandal

Hva er riktig bruktpris på en 85D  2015 mod, svart skinn, pano tak, luft, vinterjakke, autopilot og mye mer, uten HiFi.
Kjørt 30.000
???
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Einstein

Kan jeg gi separat bud på vinterjakken  ;D ?

Tipper 730´...

Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Arha

Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 20:26
Noen som vet om eller har link til danskenes svar på "elbilforum" eller "finn"?  ;D
Danske Finn er dba.dk (den blå avis).
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

ksandal

Sitat fra: Einstein på onsdag 04. november 2015, klokken 22:39
Kan jeg gi separat bud på vinterjakken  ;D ?

Tipper 730´...

Sliter med skrivefeil ja... 
Takk. Solgte for 700. For billig kanskje,
Får jeg det til våren på finn.No om jeg venter tro
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

fonberg

Sitat fra: FLK på onsdag 04. november 2015, klokken 23:33
Sitat fra: Einstein på onsdag 04. november 2015, klokken 22:39
Kan jeg gi separat bud på vinterjakken  ;D ?

Tipper 730´...

Sliter med skrivefeil ja... 
Takk. Solgte for 700. For billig kanskje,
Får jeg det til våren på finn.No om jeg venter tro

700 høres ut som helt ok pris, 730 tror jeg ville vært for optimistisk.

Må innrømme at jeg synes det er svært vanskelig å forutse bruktbilpris frem i tid på TMS. Kommer an på så mange faktorer, som
-feilrate/byggekvalitet på nyere TMS,
-når kommer TMX på veiene og hvordan slår den an,
-hvor raskt kommer konkret info om III, speks, priser, leveringsdato
-avgiftsutvikling bensin/diesel/el på nybil og i bruk

Det eneste jeg vet er at i min livssituasjon er det ikke noe alternativ til TMS pr i dgg og i de nærmeste årene fremover.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

JO

Er det noen som har erfaring med salg til Danmark?
Har fått en forespørsel med å få halvparten av beløpet som bankoverføring og halvparten kontant?
Hvordan fungerer dette?
Svart Model S Levert 11 Mars

dosmont

Sitat fra: JO på torsdag 05. november 2015, klokken 09:46
Er det noen som har erfaring med salg til Danmark?
Har fått en forespørsel med å få halvparten av beløpet som bankoverføring og halvparten kontant?
Hvordan fungerer dette?

Det høres ut som du selger til noen som er uærlig.
Det er svarte/kriminelle penger som de ikke tør å sette i banken, samt at de bryter loven hvis de prøver å ta med seg så mye penger over grensen uten å oppgi det.
Skummelt, du kan bli lurt.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

JO

Svarte til evt kjøper at det ikke var så lurt.
Tror evt kjøper vil prøve å lure dansk moms littegrann, men det er forsovidt ikke mitt problem, må vel uansett ha export dokumenter fra Norsk Toll?

Svart Model S Levert 11 Mars

o.b.lix

Hvis du setter inn kontantinnskudd på 300 000 på konto eller bruke i butikk, vil du bli sett på som kriminell.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/jarl-59-betalte-kontant-endte-med-politirazzia/a/10118319/
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Espen Hugaas Andersen

Hvis noen kommer med 300k i kontanter så er det ganske stor sjanse for at det er snakk om svarte penger (i beste fall!). Jeg ville holdt meg langt unna.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SurSnasen

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2015, klokken 10:40
Hvis du setter inn kontantinnskudd på 300 000 på konto eller bruke i butikk, vil du bli sett på som kriminell.

Du blir ikke sett på som kriminell, men du rapporteres nok til myndighetene, så gjør de en vurdering. Dersom de mener dette ser mistenkelig ut, kan du få besøk av onkel Økokrim.

petersv

#626
"Å ta i mot kontant betaling på over 10.000,- og pengene er relaterer til noe kriminelt, kan du bli medansvarlig i denne kriminelle handlingen."

Salvesen

Sitat fra: petersv på torsdag 05. november 2015, klokken 13:07
Å ta i mot betaling på over 10.000,- er kriminelt.

what? Shit, hva kan konsekvensene for noe slikt bli? Har solgt ting for over det og tatt i mot kontanter ved flere anledninger :S
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

petersv

De nye bestemmelsene er i skatteloven § 6-51 og merverdiavgiftsloven § 8-8 som trådte i kraft den 1. januar 2011.

I praksis kan du bli medansvarlig hvis det er hvitvasking, med bøter og fengsel som straff. Jeg vet ikke om det er noe rettspraksis på dette. Betal med bank så er du trygg.

Geirr

Sitat fra: petersv på torsdag 05. november 2015, klokken 13:07
Å ta i mot betaling på over 10.000,- er kriminelt.

Dette er en så forenklet og bombastisk påstand at det blir helt meningsløst...
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA