Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

JO

Da kan jeg si at jeg solgte Teslaen ganske greit til Danmark uten verditap siden Mars 2014 noe som er ganske utrolig etter såpass med tid og 50k kilometer.
Noe å tenke på for de som tenker på å selge.

Så da takker jeg av i elbilverdenen.
Svart Model S Levert 11 Mars

jazzwheel

Sitat fra: JO på onsdag 11. november 2015, klokken 12:26
Da kan jeg si at jeg solgte Teslaen ganske greit til Danmark uten verditap siden Mars 2014 noe som er ganske utrolig etter såpass med tid og 50k kilometer.
Noe å tenke på for de som tenker på å selge.

Så da takker jeg av i elbilverdenen.

Via forhandler eller privat? Har hatt litt kontakt med dansker om dette, men det er veldig mange til salgs der når og ingen virket interessert i å kjøpe for 2014-nypris.

Øyvind.h

Hmmm. Ser ut til at jeg kunne fått godt betalt for å vente noen måneder ekstra med salg av min Model S. Og ventetiden på Model X ville blitt kortere. Men jeg koser meg med Leaf``en :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Toonster

Sitat fra: JO på onsdag 11. november 2015, klokken 12:26
Da kan jeg si at jeg solgte Teslaen ganske greit til Danmark uten verditap siden Mars 2014 noe som er ganske utrolig etter såpass med tid og 50k kilometer.
Noe å tenke på for de som tenker på å selge.

Så da takker jeg av i elbilverdenen.

Gratulerer!

Noen spesiell grunn til at du ikke skal ha elbil mer?

JO

Jeg selger til privat person, Jeg er jo meget fornøyd med beslutningen om å kjøpe Tesla, gratis bil i 1år og 8 måneder kan man vanskelig slå.

Grunnen for å selge er at fossilbiler er mer fleksible og passer behovet bedre, i tillegg er det jo en god deal å selge nå. Eneste grunnen til å kjøpe elbil er fordelene fra staten, jeg gir en lang marsj i miljøargumenter osv. Men en 5 serie BMW er en bedre bil uansett hvordan jeg vrir og vender på det.
Svart Model S Levert 11 Mars

flux

#650
"Tesla forsøger tilsyneladende at få tilladelse til at købe 2.500 af sine egne biler og indregistrere dem, inden nye, stramme afgiftsregler træder i kraft."

http://www.business.dk/transport/tesla-hamstrer-nummerplader-inden-afgiftshop

Tesla rally i Danmark, lurer på hvordan det blir i Norge når avgiftene kommer?

Tipper avgifter kan bli innført i Norge på kort varsel, for å unngå slike situasjoner som nå oppstår i Danmark.

Øyvind.h

Sitat fra: flux på onsdag 11. november 2015, klokken 14:33
"Tesla forsøger tilsyneladende at få tilladelse til at købe 2.500 af sine egne biler og indregistrere dem, inden nye, stramme afgiftsregler træder i kraft."

http://www.business.dk/transport/tesla-hamstrer-nummerplader-inden-afgiftshop

Tesla rally i Danmark, lurer på hvordan det blir i Norge når avgiftene kommer?

Tipper avgifter kan bli innført i Norge på kort varsel, for å unngå slike situasjoner som nå oppstår i Danmark.
Fantastisk! Håper det er juridisk holdbart det de gjør.

Norske forhold er jo ganske tydelig kommunisert allerede, og vi får en trinnvis innføring. Det er langt bedre enn den blåmandags-løsningen danskene setter i gang.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

aness

Sitat fra: flux på onsdag 11. november 2015, klokken 14:33
"Tesla forsøger tilsyneladende at få tilladelse til at købe 2.500 af sine egne biler og indregistrere dem, inden nye, stramme afgiftsregler træder i kraft."

http://www.business.dk/transport/tesla-hamstrer-nummerplader-inden-afgiftshop

Tesla rally i Danmark, lurer på hvordan det blir i Norge når avgiftene kommer?

Tipper avgifter kan bli innført i Norge på kort varsel, for å unngå slike situasjoner som nå oppstår i Danmark.

Se heller kilden som de refererer til:

http://politik.tv2.dk/2015-11-11-minister-vil-stoppe-tesla-beskyldes-for-at-omgaa-ny-afgift

Øyvind.h

Beskyldes for å omgå avgift? Det er da ingen beskyldning når man konstaterer fakta :) Tesla forsøker helt klart å slippe absurde avgifter på så mange biler som mulig, slik at så mange som mulig får anledning til å kjøre langrekkevidde-elbil tidligere enn om 3-4 år....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Djur1

Hva tror en om prisene fremover?

Danske etterspørselen fikk prisene til å gå opp endel.
Etter jul vil vel disse synke tilbake til gamle nivåer igjen? Og så kommer vel prisene til å gå endel ned nå model x skal ut, slik vi så når D modellen kom?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Bjoris

Sitter med samme tanker, hva skjer med prisene nå. Jeg kommer nok til å bekrefte endelig bestilling av 70D i dag og har min S85 ute, tar ikke av, men prisen er for høy slik det er nå.

Ser ut til at vi nå bestiller "vår" egen bil og ikke tar inventoryen som kommer og da spørs det om vi likvel skal selge nå og prøve å leve med gml Leafen som eneste bil, det kan bli moro;)

Det er noe med å sikre ting når det er sånn at du er fornøyd:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Torpedo Ted

Hæ? Har fyren virkelig laget et klistremerke av registreringenummeret og kleiset på fronten og trodd at det er OK? :o
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65720466&searchclickthrough=true

Havebigfun

PDD er/har det vært 502 annonser av D versjonen av TMS på finn...bra med salgsønsker og evt omsettning av de bilene.

haldorh

Hei.  Noen som har oversikt over evt demobiler i salg fra tesla? 85 d ..
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

lunitiks

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 13. november 2015, klokken 21:44
Hæ? Har fyren virkelig laget et klistremerke av registreringenummeret og kleiset på fronten og trodd at det er OK? :o
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65720466&searchclickthrough=true

"-US grill uten nummerskilt", skriver han. Kjøretøyforskriften kapittel 39?!?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA