Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: På vei til Geneve-utstillingen

Startet av Mc_Herreington, lørdag 09. mars 2013, klokken 13:40

« forrige - neste »

Stig O

Sitat fra: Cato76 på mandag 25. februar 2013, klokken 11:40
Sitat fra: RunarBT på mandag 25. februar 2013, klokken 11:29
Sitat fra: Cato76 på mandag 25. februar 2013, klokken 11:17
Here you go RunarBT. Ser greie ut disse felgene på sort TMS også! Noen som vet hva prisene på disse felgene er?  ???

Flott, takk.. superkjapt.:-)

Hrm.. dette blei jo vanskelig.. likte kvit best her, men har egentlig lyst på svart. .:-P

Jaja.. er litt tid igjen enda.. trur eg..?

...ellers så tilbys 16" budsjett felger på finn.no. fra 200 kroner pr felg og oppover(!)  8)
Er ikke alltid fint med stooore felger -> http://forum.vacn.no/attachment.php?attachmentid=25339&stc=1&thumb=1&d=1220473169

(måtte bare leke meg litt...)

Ja her ser man hvor mye hjul har å si. Ellers så får man jo litt for godt inntrykk av de photoshoppa bildene, hvor felgene er mere 21" en 19". Dessuten er bilen lavere en i virkeligheten, noe som gjør den enda tøffere med store felger. Navdiameteren er 64mm!
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Morten Sandvik

21" også som vinterfelger ....
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

laumb

Sitat fra: Cato76 på mandag 25. februar 2013, klokken 10:23
Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. februar 2013, klokken 18:15
Hmm...lappet litt i paint (for amatørmessig til å legge ut), og mon tro om ikke disse:

...virkelig kler hvit bil. Etter min smak bedre enn noen av de originale alternativene.

Noen som vil ta på seg å shoppe et bilde av såpass kvalitet at det kan legges ut?

Shoppet felgen på en hvit TMS. Litt uskarpt bilde, men gir et inntrykk av hvordan det blir seende ut.  :)

Perfekt at jeg skal ha hvit! De felgene var orgasmiske!
Har lenge vurdert hvit bil med en form for hvite felger - men disse er kanskje for kule til å la være...

Tapatalkin' from iTalatut...

cdabel

Prøvekjørte bil i går og spurte om dekk/felg kombinasjoner som kanskje kommer til Norge. Han sa at de tester ut disse, og de 19" felg vil ikke nødvendigvis være det samme som i US biler. Han viste ikke når dette blir avklart.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Havebigfun

Jeg leste på Spiegel.de at hjul kan stå for opptil 33% av luftmotstanden-
Spes med TMS som har en lav cW-verdi må dette ha stor betydning.
Etter det jeg har forstått har flate, tette hjul den laveste luftmotstanden.
Det betyr at man ved optimering av hjulene kan øke rekkevidden vesentlig, spes ved høyere hastigheter. Ser jeg på 21-tommere fra Tesla forstår jeg at de må gi mye turbulens :o
At "spare"-hjulene som oftest ikke er spes vakre er kjent.
Her er det åpenbart noen som kjenner hjulmarkedet godt.
Hva er det konkrete hjulsettet som gir lengst rekkevidde??
Er det evt noen som har erfaring fra andre elbiler?
se også:
http://www.tu.no/industri/2013/03/12/smale-dekk-skal-spare-drivstoff

thoberre

Er det noen som har sjekket hva Rial Lugano 19" koster?
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 16. mars 2013, klokken 10:23
Jeg leste på Spiegel.de at hjul kan stå for opptil 33% av luftmotstanden-
Spes med TMS com har en lav cW-verdi må dette ha stor betydning.
En på US forumet har testet å tette felgene, og fikk 6-10% økning i rekkevidde! Så ja, det er tydeligvis mye luftmotstand i åpne felger. Mye å hente på å velge så tette felger som mulig tydeligvis!

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/6455-Aero-wheels/page42
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Desdi

Havebigfun

En blikkplate på felgene er ikke den peneste løsning- men det refereres om 6.5% forbruksreduksjon ved 60 mph med denne hobbyløsningen- håper det blir litt mer proffe løsninger etterhvert -det bør være et kompromis mellom utseende, bremsekjøling og redusert turbulens. 8)

F1

For meg blir det utvilsomt 19". Det har mindre sammenheng med at Statens Vegvesen sannsynligvis har aksjer i felgbransjen. For den asfalten, (eller skal vi si manglende asfalten), de vil at vi skal kjøre på, ikke er laget for 21" felger, men heller for at vi skal bruke pengene på felgbytte.

Kjørte 20" hjul på en Audi A4 for en tid tilbake, noe som gav stumpete fjæring og 2 ødelagte felger med tilhørende vibrasjoner.

Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

Nuvolari

De første TMS US utgavene har nå passert 25.000km. Det rapporteres om mye gummi igjen på 21". Mer holdbare enn jeg hadde trodd.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14741-Anyone-close-to-12-5K-miles/page2
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Havebigfun

Sitat fra: Nuvolari på søndag 17. mars 2013, klokken 09:26
De første TMS US utgavene har nå passert 25.000km. Det rapporteres om mye gummi igjen på 21". Mer holdbare enn jeg hadde trodd.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14741-Anyone-close-to-12-5K-miles/page2
Det må være svært brukeravhengig- benytter man seg ikke av max ytelse og kjører i "rekkevidde-mode" er det vel i praksis en bil som er tyngre men ellers lik andre svakere biler når det gjelder dekkslitasje.
OT: i samme tråden refereres batterislitasje som antas 10%/10år eller 3 mi/år ved 12500mi ;D

jkirkebo

Sitat fra: F1 på lørdag 16. mars 2013, klokken 23:33
For meg blir det utvilsomt 19". Det har mindre sammenheng med at Statens Vegvesen sannsynligvis har aksjer i felgbransjen. For den asfalten, (eller skal vi si manglende asfalten), de vil at vi skal kjøre på, ikke er laget for 21" felger, men heller for at vi skal bruke pengene på felgbytte.

Kjørte 20" hjul på en Audi A4 for en tid tilbake, noe som gav stumpete fjæring og 2 ødelagte felger med tilhørende vibrasjoner.

A4 har ganske nøyaktig 2" mindre hjuldiameter enn Model S, så 20" på A4 tilsvarer 22" på Model S. 19" på Model S tilsvarer dermed 17" på A4.

Da tenker jeg på siste modell av A4. Eldre utgaver har antageligvis ennå mindre hjuldiameter. Min VW Touran har f.eks 3" mindre hjul enn Model S. 21" på MS tilsvarer da 18" på Touran, og det er det endel som kjører på. 19" tilsvarer 16" som var standarddimensjon på 2.0TDI.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 16. mars 2013, klokken 21:07
En blikkplate på felgene er ikke den peneste løsning- men det refereres om 6.5% forbruksreduksjon ved 60 mph med denne hobbyløsningen- håper det blir litt mer proffe løsninger etterhvert -det bør være et kompromis mellom utseende, bremsekjøling og redusert turbulens. 8)
Følger man blikkplate-tråden en del sider bortover kommer følgende sitat:
"I've done a few 200+ mile runs and they do give me about 30 miles more range. However I find there's a great temptation to just drive 5% faster."
Det betyr at rekkevidde kan økes så mye som 15% med pizza-tallerkener festet på 19´felgene- det synes jeg smaker fugl- enda det ikke ser slik ut :o.
Det betyr Oslo-Bergen eller Oslo-Trondheim med fulladede batterier hjemmefra og uten mellomlading-ihvertfall om sommeren.  ;D

F1

Noen som vet om det vil være mulig å velge bilen med enten sommerdekk eller vinterdekk, istedenfor helårsdekk, når Alnabru ber oss konfigurere?
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA