Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av Signature #280, torsdag 21. februar 2013, klokken 12:25

« forrige - neste »

kimlillebo

Sitat fra: Aage M. på torsdag 25. juli 2013, klokken 12:03
Hei kimlillebo
Vedr solskjerming. Fikk en (god?) idé. En solskjermende rullgardin kan monteres øverst på rammekonstruksjonen, og draes bakover til en festeanordning på bakluken. Se bilder på www.hundeburspesialisten.com
Da er den kun i bruk på solsterke dager, og på andre dager har hunden optimale plassforhold mht. høyde.
Aage M.
Hei, det hadde sikkert også fungert fint.
Men dersom ikke den originale solskjermingen (altså tonet bakrute) ikke er godt nok, så vil jeg legge på en film som er der permanent. Vi har trots alt HD kamera dersom du ønsker å se bak  ;D ;D

PS: OT men flott puddel! (såg bilde på hjemmesiden din). Hunden er jeg veldig fornøyd med. Fantastisk lynne og personlighet i denne rasen! Og at de er røytefrie er også noe jeg setter stor pris på!
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

19quiz76

Noe off-topic, men kunne du planer om å konstruere et gitter mellom bagasje- og kuperom også? Har en i overkant høy sikkerhetsfilosofi når vi drar på tur, og skulle gjerne hatt et tradisjonelt "hundegitter" for å sikre bagasjen. Kommer nok til å legge potensielt flyvende objekter i frunken og bare store kolli bak, men særlig kona er skeptisk til ikke å ha mulighet til å sette opp et gitter.

Er i hvert fall veldig interessert dersom du bestemmer deg for å lage en Model S-spesifikk løsning :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aage M.

#32
Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 25. juli 2013, klokken 15:12
Noe off-topic, men kunne du planer om å konstruere et gitter mellom bagasje- og kuperom også? Har en i overkant høy sikkerhetsfilosofi når vi drar på tur, og skulle gjerne hatt et tradisjonelt "hundegitter" for å sikre bagasjen. Kommer nok til å legge potensielt flyvende objekter i frunken og bare store kolli bak, men særlig kona er skeptisk til ikke å ha mulighet til å sette opp et gitter.

Er i hvert fall veldig interessert dersom du bestemmer deg for å lage en Model S-spesifikk løsning :)

Hallo
Er enig i at dette er en mangel ved bilen. Muligens kan det lages et gitter som forankres i festene for pakkhyllen på begge sider. Gitteret måtte i så fall gå et stykke ned langs seteryggen, siden det ikke er festemuligheter i taket.
Kan se litt på det neste gang jeg er på Alnabru.  ;)

19quiz76

Høres ut som en fullt brukbar løsning du skisserer der - blir gjerne med og spytter i noen kroner til utvikling hvis det trengs :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aage M.

#34
Jeg har foretatt en endring på buret. Avstivingsrammen er nå ikke i syrefast stål, men i 20 x 20 mm aluminiumsprofil. Dette betyr forbedret avstiving og redusert vekt. Har også valgt en annen aluminiumsplate, med større perforeringshull, og derfor lavere vekt. De nye platene leveres fra Tyskland i slutten av august, og nye bur produseres i begynnelsen av september.
Buret kan leveres som en enhet ferdig montert, eller som flatpakke, hvor du selv må foreta monteringen.
For kjøpere i østlandsområdet kan jeg levere på døren, eller på et avtalt møtested. For andre kjøpere lenger unna vil flatpakkevarianten være løsningen.
Jeg får ikke min bil før langt ut i oktober :-(, men kan jo få levert bur til de lykkelige eiere, som allerede har fått (eller snart får) verdens beste bil :-) til odel og eie.
Interessen for buret / bestillinger vil være avgjørende for leveringstiden. Ser jeg at dette er et ettertraktet buralternativ vil jeg produsere for lager, og kan derfor levere på dagen. 
Jeg har allerede fått noen bestillinger, men fire bur for levering i september kan fortsatt tilbys.
Du finner aktuelle opplysninger på www.hundeburspesialisten.com

Hellemann

Sitat fra: Aage M. på torsdag 25. juli 2013, klokken 11:41
Hallo Hellemann
Buret blir levert i to alternative utførelser. Den ene, slik som avbildet, altså ikke sammenleggbar. Den andre versjonen er sammenleggbar, og du må da selv montere gulv til vegg, fremre ramme og bakre avstivningsjern. Det er boret hull til monteringen, og syrefaste skruer og låsemutre medfølger. (Jeg forstod at et slikt alternativ var nødvendig, da jeg fikk en forespørsel fra Nordnorge. Flatpakket blir enklere, og mye rimeligere å frakte).

Hva synes du forresten om støyissolerende madrass?

Hei igjen!
Støyisolerende madrass er jo fin, fint:-)
Men det jeg tenkte med sammenleggbart er at det kan legges ned enkelt, om man ikke har med hunden. Uten å måtte skru.
Det blir vel en enklere løsning for bur, men veldig praktisk.
Mulig jeg lager meg en egen løsning når jeg får bilen... Må forske litt på det i så fall:-)

Men dersom bikkjen er med ofte i bilen, bør det være "skikkelig" bur, slik som du skisserer/ lager!
#2581- kanskje til jul??

19quiz76

#36
Sitat fra: Aage M. på fredag 16. august 2013, klokken 13:50
Du finner aktuelle opplysninger på www.hundeburspesialisten.no

Edit: URL rettet
Forsket noe mer på et slikt gitter vi snakket om?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jahnarne

Er det noen som har undersøkt hvorvidt konvensjonelle hundebur fra f.eks. Herkules (http://www.norsktilhengersenter.no/hundebur_aluminium_herkules.html) passer i Model Sen?

Hadde egentlig tenkt meg et bur alà burmodell 6:
Lengde/dybde: 73,5 cm
Bredde: 68 cm
Høyde: 68,6 cm

Siden det er kortere i toppen enn i bunnen, har jeg en forhåpning om at denne skal passe, men har ikke funnet nøyaktige mål. Må kanskje bare vente 4 uker til og teste i butikk....

19quiz76

Er det forresten festekroker jeg ser i bagasjerommet på bildene på nettsiden din?!?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aage M.

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 16. august 2013, klokken 15:39
Er det forresten festekroker jeg ser i bagasjerommet på bildene på nettsiden din?!?

Hei.
Det er festebøyler i ryggen på bilen. (De er skjult, så du ser kun en splitt i stoffet på seteryggen).
Buret er nøyaktig tilpasset bilens mål, og vil ikke kunne bevege seg. Delvis fordi hunden står på gulvet, men mest fordi buret forankres til festebøylen.

Aage M.

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 16. august 2013, klokken 15:31
Sitat fra: Aage M. på fredag 16. august 2013, klokken 13:50
Du finner aktuelle opplysninger på www.hundeburspesialisten.no

Ser ut som adressen din er .com og ikke .no ;)

Forsket noe mer på et slikt gitter vi snakket om?

Hei. Ja du har rett. Det er com og ikke no på hjemmesiden.
Løsningen på gitteret (eller en bøyle) er nok å benytte festeanordningen for pakkehylla. Naboen har nå fått bilen sin, så jeg skal låne den, og ta den med til en "tusenkunstner" vi har i nabolaget. Han måtte se bilen fysisk før han kunne starte tankeprosessen.

19quiz76

Sitat fra: Aage M. på fredag 16. august 2013, klokken 16:31
Det er festebøyler i ryggen på bilen. (De er skjult, så du ser kun en splitt i stoffet på seteryggen).

Mja, tenkte mer på disse (markert med rød sirkel):

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aage M.

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 16. august 2013, klokken 17:16
Sitat fra: Aage M. på fredag 16. august 2013, klokken 16:31
Det er festebøyler i ryggen på bilen. (De er skjult, så du ser kun en splitt i stoffet på seteryggen).

Mja, tenkte mer på disse (markert med rød sirkel):

Ok. Nei, de du har merket er festebøyler for de bakovervendte barnesetene, og finnes kun på disse bilene. Festebøylene i ryggen derimot finnes på alle varianter, og passer derfor til forankring av buret.  :)

19quiz76

Skjønner - hadde håpet på festeanordninger for å sikre bagasje, men har ikke bestilt baksetene..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aage M.

Enig med deg at festebøyler for bagasje/nett hadde vært bra og burde vært standard. Tok dette opp med Tesla, men de var sikre på at kun 7 seter varianten hadde disse bøylene. Ba om at de burde ta dette opp med Tesla sentralt. Får se hva som skjer. ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA