Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av Signature #280, torsdag 21. februar 2013, klokken 12:25

« forrige - neste »

Aage M.

Hallo Chlangum

Hallo
Har ikke fått noen forespørsel på større madrass, men jeg kan godt få en pris fra systua. Materialkostnad vil øke med omlag 600kr. Litt mer sømarbeid kommer også i tillegg. (Hvis du trenger den store plassen, antar jeg at hunden er stor. Madrassen reduserer sittehøyden med 10cm, og den er allerede liten for de store hundene, så det er kanskje bedre å benytte kun et hundeteppe?)

omart

Sitat fra: rsy på torsdag 19. desember 2013, klokken 11:40

Sitat fra: omart på torsdag 19. desember 2013, klokken 11:38
Noen som vet hvor en kan kjøpe ett lignende produkt som dette:
http://trunk-liners.com/trunk-liner-products.asp

Jeg bestilte fra de via JetCarrier. Har en trunk liner som er på vei med sjøfrakt nå.

RSy

Hva ble den totale kosten på?

Aage M.

Ny opsjon til hundeburet.

Enkelte med to hunder har etterlyst en sperre på begge sider av deleveggen, for å forhindre at hunden på høyre side kommer over i kupeen. Dette er nå løst, ved at en speilvendt avstivingsramme monteres i tillegg til den som sitter på buret. Dermed er begge hunder forsvarlig sikret. Tilleggsrammen festes etter at buret er på plass i bilen, og er enkel å montere / ta av. Produsenten har Juleferie, men rammen blir produsert på nyåret, og bilder blir da lagt ut på hundeburspesialisten.com

Løsningen innebærer også at all øvrig bagasje vil være sikret, og ikke representere en fare ved eventuell bråstopp. Jeg har kun en hund, med vil montere denne tilleggsrammen likevel, av sikkerhetshensyn.
De som allerede har mottatt buret og ønsker rammen tilsendt, vil få tilbud om dette på nyåret.

Aage M.

Enkelte med to hunder har etterlyst en sperre på begge sider av deleveggen. Dette er nå løst, ved at en avstivingsramme monteres i tillegg til den som sitter på buret. Dermed er begge hunder forsvarlig sikret. Tilleggsrammen festes etter at buret er på plass i bilen, og er enkel å montere / ta av. Bilder er også lagt ut på www.hundeburspesialisten.com

Løsningen innebærer også at all øvrig bagasje vil være sikret, og ikke representere en fare ved eventuell bråstopp. Jeg har kun en hund, med har montert denne tilleggsrammen likevel, av sikkerhetshensyn.
De som allerede har mottatt buret kan få rammen tilsendt. Pris kr 600.

Aage M.

Liten hund?

Vi kan levere en mindre burvariant, tilpasset små og mellomstore hunder. Dette frigjør en større del av lasterommet til annen baggasje, som f eks. en sammenslått barnevogn.
Les mer: http://www.hundeburspesialisten.com/

Aage M.

Nyheter fra www.hundeburspesialisten.com

Til de som allerede har kjøpt bur fra oss, eller som vurderer et slikt kjøp:
Enkelte kjøpere har fortalt at hunden gjerne vil over i kupeen, og forsøker å forsere sperren. Slike forsøk kan jo ende med skrapemerker på seteryggen, og stress for både hund og eier. En løsning på dette er å montere et pleksiglass. Dermed dekkes hele åpningen, samtidig som hund og eier fortsatt har øyekontakt, og sikten bakover for sjåføren er like god. En nevenyttig hundeeier vil kunne montere dette selv. Ta eventuelt kontakt på tlf. 47 23 57 89, dersom du har spørsmål.

Aage M.

Philippo10

Skal bestille meg TMS og er på utgikk etter hundebur til bilen, som passer til en Hvit Gjeterhund, hann.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Aage M.

Sitat fra: Philippo10 på torsdag 08. mai 2014, klokken 18:46
Skal bestille meg TMS og er på utgikk etter hundebur til bilen, som passer til en Hvit Gjeterhund, hann.

Hei.
Gir deg gjerne et godt tilbud på burløsning. Du når meg på 47 23 57 89.

Aage M.

Aage M.

Ferietid.
Vi har i dag 10 - 12 dagers leveringstid på bur/madrass. Ferieavvikling skjer i juli, og bestillinger mottatt etter 1. juli blir ikke effektuert før mandag 4. august. Dersom du vet at du mottar bilen de nærmeste ukene, og ønsker vår hundeburløsning, anbefaler vi og legge inn en bestilling allerede nå, til hundeburspesialisten@gmail.com.
Informasjon om burløsningen finner du på www.hundeburspesialisten.com

Fortsatt god Teslasommer til alle!

Aage M

Aage M.

Jeg er p.t. i Spania (kjørte ned med Teslaen selvsagt). Hundebur og madrasser kan leveres ut fra Tesla i Drammen, inntil jeg er tilbake i Norge, i slutten av november. Det er nå kun tre standardbur igjen på lageret i Drammen. De som må ha bur før i begynnelsen av desember, bør derfor kontakte meg på tlf 47 23 57 89, eller på mail: hundeburspesialisten@gmail.com

gss

Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 24. september 2013, klokken 17:48
Da har jeg fått buret mitt levert fra Trøndeburet, siden jeg har en beagle ville jeg ha et bur som gikk akkurat under hattehyllen.. Veldig godt fornøyd med resultatet!

Noen som har noen løsning på hvordan man kan feste et slik bur så det ikke seiler frem og tilbake baki der? Jeg bruker buret kun når hunden er med, så det må være enkelt å ta ut/inn.
Er det noen som helst punkter å feste stropper eller lignende med? Jeg tenkte å se på å bruke bøylen i bakseteryggen(til de bakovervendte setene), men er det noe å feste i bakerste del av bagasjerom?

kmk24

Har tenkt å få tilpasset et pleksiglass til å ha bak baksetene slik at jeg kan ha hunden i baggasjerommet. Er det noen som vet målene fra gulvet til tak samt vegg til vegg?

Aage M.

Sitat fra: kmk24 på onsdag 11. februar 2015, klokken 09:44
Har tenkt å få tilpasset et pleksiglass til å ha bak baksetene slik at jeg kan ha hunden i baggasjerommet. Er det noen som vet målene fra gulvet til tak samt vegg til vegg?

Jeg monterer også pleksiglass på burene jeg leverer. (Men du vil kanskje la hunden disponere hele bagasjerommet?)

ctr46

Sitat fra: gss på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:44
Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 24. september 2013, klokken 17:48
Da har jeg fått buret mitt levert fra Trøndeburet, siden jeg har en beagle ville jeg ha et bur som gikk akkurat under hattehyllen.. Veldig godt fornøyd med resultatet!

Noen som har noen løsning på hvordan man kan feste et slik bur så det ikke seiler frem og tilbake baki der? Jeg bruker buret kun når hunden er med, så det må være enkelt å ta ut/inn.
Er det noen som helst punkter å feste stropper eller lignende med? Jeg tenkte å se på å bruke bøylen i bakseteryggen(til de bakovervendte setene), men er det noe å feste i bakerste del av bagasjerom?

Jeg har lignende opplegg i min bil. Jeg har gjort det enkelt ved å ta strammebånd gjennom to av festene til de bakovervendte setene (som jeg ikke har) og fester et nytt bånd i det andre båndet som nå er stramt. Det fester jeg i buret og gjør at buret sitter stramt og flytter ikke på seg. Når jeg skal ha ut buret så tar det meg ca 10 sekunder å løsne på strammebåndet.

Håper det hjelper :)

Edit: Ser at buret ditt er helt uten noen åpninger utenom døra foran? Buret mitt er en form for sprinkel design som gjør det enkelt å feste gjennom på baksiden/toppen av buret.
85D

Doro

Min variant, hadde et Herkules hundebur fra gamlebilen. Fjernet taket og senket fronten litt. Tenkte først å lage festeanordning i bakkant, men buret står fjellstøtt mellom seteryggen og nedre kant av bagasjeromsluken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA