Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av Signature #280, torsdag 21. februar 2013, klokken 12:25

« forrige - neste »

Koplet

Hei. Bra utkast til løsning. Har får min S for tre dager siden og har en middelstor hund på 20 kg.  Hadde vært en bra forbedring om man kunne folde skilleveggen ned på gulvet samtidig som man kan løsne rammen bak og felle den ned også når den ikke er i bruk.  Dermed legger den fint på gulvet i rommet og opptar ikke plass.  Det blir kanskje vanskelig å få til?

Klarer man å få opp rommet til barnesetene mens buret er der?
Vil buret fungere dersom platen til rommet for barneseter er fjernet?

Aage M.

#46
God kveld.
Buret kan leveres som sammenleggbart. Det kan da legges flatt på bagasjeromsgulvet når det ikke er i bruk. Demonteringen tar ca 5 min. Buret må fjernes for å få tilgang til rommet for barnesetene. Buret er avstivet og vil fungere dersom platen til rommet for barneseter er fjernet. (Det er slik jeg vil ha det i min bil). Dersom du også ønsker hundemadrassen, vil du fremdeles ha tilgang til rommet for barnesetene.

Håper dette var avklarende.

Aage M.

#47
Priser

Endelige priser på buret og madrassen ligger nå på hjemmesiden. www.hundeburspesialisten.com
Buret leveres sammenleggbart, for egenmontering, eller ferdig montert. Tilbyr "hjemlevering" av ferdigmontert bur i Asker, Bærum, Oslo, Østfold, Vestfold, Buskerud. (Da får jeg mange fine turer med Teslaen).

Detaljbilder blir lagt ut på hjemmesiden så snart de siste, modifiserte burene er mottatt fra produsent. Det samme gjelder for madrassen, med ulike fargevalg.

Jeg ønsker avtale med en eller flere Teslaeiere, slik at "hjemlevering" av ferdigmonterte bur også kan tilbys i resten av landet. (kontaktinformasjon på hjemmesiden).

Takk til Teslas representanter på Alnabru, for all bistand, og takk også for at dere gjør kjøpere med hund oppmerksom på burløsningen.

Signature #280

Da har jeg fått buret mitt levert fra Trøndeburet, siden jeg har en beagle ville jeg ha et bur som gikk akkurat under hattehyllen.. Veldig godt fornøyd med resultatet!

Aage M.

Ser veldig bra ut.

Tror du har funnet god løsning. Det er viktig å ta godt vare på våre firbente venner. :-)

rsy

Er det noen med store hunder som har kommet frem til fornuftige løsninger for hund i TMS?

Gjerne med bilder...?

RSy

Aage M.

#51
Bur til store hunder.
Siden den burløsningen jeg leverer utnytter hele rommet i Teslaen, fra gulv til tak, er det ikke mulig å levere burløsninger som tar større hunder enn denne løsningen. Med min løsning har du plass til to hunder med størrelse medium+ (f. eks to engelske settere. Burveggen kan forskyves sidelengs, slik at gulvarealet som en stor hund vi disponere måler 100 x 80 cm, og høyden altså lik Teslas innvendige mål. Har fått en reservasjon på bur til hund på over 45 kilo. Hvovidt en stor hund kan sitte uten å stange hodet i taket er bestemt av innvendige mål på bilens bagasjerom, og jeg tror høyden blir ca 85cm nærmest baksteryggen. Se vedlagt bilde som viser løsning for to hunder, og flere bilder på www.hundeburspesialisten.com

rsy


Sitat fra: Aage M. på lørdag 02. november 2013, klokken 15:51
Bur til store hunder.
Siden den burløsningen jeg leverer utnytter hele rommet i Teslaen, fra gulv til tak, er det ikke mulig å levere burløsninger som tar større hunder enn denne løsningen. Med min løsning har du plass til to hunder med størrelse medium+ (f. eks to engelske settere. Burveggen kan forskyves sidelengs, slik at gulvarealet som en stor hund vi disponere måler 100 x 80 cm, og høyden altså lik Teslas innvendige mål. Har fått en reservasjon på bur til hund på over 45 kilo. Hvovidt en stor hund kan sitte uten å stange hodet i taket er bestemt av innvendige mål på bilens bagasjerom, og jeg tror høyden blir ca 85cm nærmest baksteryggen. Se vedlagt bilde som viser løsning for to hunder, og flere bilder på www.hundeburspesialisten.com

Jeg synes den løsningen din er fin, men jeg savner en bunn i buret som ville samlet opp en del grus og hundehår.  Har du noe forslag?

RSy

Aage M.

Kasse i buret til hundehår og skitt.

Jeg har også fått denne forespørslen av en annen på Forumet. Jeg kan fremhente en pris på en kasse i aluminium hos produsenten av buret. Kassen vil bli litt mindre enn burgulvet. (ca 95 x 45 cm.) og veggene kan være f eks 10 cm.
Tar kontakt med produsenten på mandag, og kommer så tilbake med en ca-pris her på Forumet.

valvolainen

Vil ikke en gummimatte gjøre nytten her?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Aage M.

#55
Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 18:20
Vil ikke en gummimatte gjøre nytten her?

Jeg tror en gummimatte vil kunne fungere bra. Fåes jo i metervis på Biltema, og kan klippes til i passende størrelse. Det blir dessuten rimeligere enn en alu-kasse.

Aage M.

Har fått noen spørsmål om tilpasning av burløsningen til store hunder. Har derfor satt inn to bilder av alternativ plassering, med tilhørende tekst på www.hundeburspesialisten.com
På det ene bildet får hunden en liggeflate på 52 x 100 cm, og dette vil være tistrekkelig for alle hunder unntatt de største. På det andre bildet får hunden en liggeflate på 80 x 100 cm, noe som burde være tilstrekkelig for selv de største hundene.  Ved begge posisjoner er buret festet til sikkerhetsbøylene i baseteryggen.
(Takk forøvrig for gode tilbakemeldinger fra dere som har investert i buret. :-))



Chlangum

Sitat fra: Aage M. på torsdag 21. november 2013, klokken 23:58
Har fått noen spørsmål om tilpasning av burløsningen til store hunder. Har derfor satt inn to bilder av alternativ plassering, med tilhørende tekst på www.hundeburspesialisten.com
På det ene bildet får hunden en liggeflate på 52 x 100 cm, og dette vil være tistrekkelig for alle hunder unntatt de største. På det andre bildet får hunden en liggeflate på 80 x 100 cm, noe som burde være tilstrekkelig for selv de største hundene.  Ved begge posisjoner er buret festet til sikkerhetsbøylene i baseteryggen.
(Takk forøvrig for gode tilbakemeldinger fra dere som har investert i buret. :-))




Hei du.

Leverer du også madrasser som er tilpasset posisjon to på bildene dine? (80x100 cm)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

omart


rsy


Sitat fra: omart på torsdag 19. desember 2013, klokken 11:38
Noen som vet hvor en kan kjøpe ett lignende produkt som dette:
http://trunk-liners.com/trunk-liner-products.asp

Jeg bestilte fra de via JetCarrier. Har en trunk liner som er på vei med sjøfrakt nå.

RSy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA