Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av Signature #280, torsdag 21. februar 2013, klokken 12:25

« forrige - neste »

Signature #280

Jeg lurer på hvor mange kommende Tesla eiere som må eller ønsker seg et hundebur til bilen sin?

Jeg har tegnet et bur som jeg videresendte til Trønderburet for prising og antydet samtidig at interessen rundt denne bilen er såpass spesiell at det burde være mulig å få inn en del ordre hvis man legger litt innsats i å designe et eller flere bur til denne bilen.

Min tanke rundt buret er å ha heldekkende bunn og sider for å slippe hår overalt, samt et liten forhøyning som gjør det mulig for hunden å gå "ned" i buret, samt en åpning som åpner oppover..

Mitt bur er basert på de mål jeg har tatt av bilen som er på Alnabru, mens Trønderburet gjerne vil måle selv, noe som mest sannsynlig ikke lar seg gjøre før tidligst mai..

Så det jeg lurer på er følgende:
Hvor mange har behov for et hundebur til sin Model S?
I så tilfelle, hvilken størrelse ønsker man?

Finnes det en Trønder som kunne stilt sin Model S til disposisjon for Trønderbur, slik at de får tatt ordentlig mål når bilen kommer?

Det jeg ønsker å oppnå er kanskje en bedre pris og et perfekt bur til en perfekt bil :)
Prisen jeg fikk nå var 4400 ink moms.

Her er litt bilder av det jeg har tegnet:








Øyvind.h

Hei,

Jeg er antakelig på jakt etter bur. Ikke til 4400,- vel å merke, men et skråbur med passende lengde. Hunden er ca 45cm høy og 12kg. Dvs en liten mellomstørrelse eller noe sånt :)

Bagasjeluken og det buede glasset gir rom for langt mer høyde på buret enn man skulle tro når man har bagasjeluken åpen, så det er definitivt et poeng å måle høyden etter at luken er stengt for å gi hunden best mulig plass.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Signature #280

Det er akkurat det jeg ønsker å oppnå med denne tråden.

Billigere bur, men med god kvalitet!
Perfekt størrelse, utnytte plassen bak best mulig. (til det trenger jeg en behjelpelig Trønder)

foxy

er det et bur til en schäfer eller bare til en dachs?
I-miev 2011
Asker

mrjalle

Jeg må også ha et bur. Så lite som mulig, til en hund på størrelse med Øyvind H sin. Men for 4.400,- lager jeg det selv... Kjøpe et vanlig nettingbur til 399,- så kan man kutte litt av ene hjørnet om det må skrå litt. Billig, og passer bra! (Men får ikke tette sider da)

Øyvind.h

Er buret fra trønderbur sammenleggbart? Tett bur er egentlig ikke ønskelig for min del, for hunden min røyter ikke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Signature #280

Burene fra Trønderbur er ikke sammenleggbare. Sammenleggbare bur er ikke veldig sikre med tanke på kollisjon, men er klar over at mange foretrekker det pga pris.

Det skal ikke være et tett bur, men tett nederst som på tegningene.

Dette buret jeg har tegnet skal være optimalt med tanke på mine innvedige mål av bilen og 50 cm bredt. Det bør gå fint til en beagle (som jeg har) dachs eller andre hunder i medium størrelse, men blir for lite for en Schäfer.

Tanken er at Trønderbur lager en standard med tanke på dybde og høyde i bilen, så kan man selv velge bredde utifra hvilken størrelse hunden er.
Er mange nok interessert kan man forhåpentligvis få ned prisen..

Rio

Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 05. februar 2013, klokken 17:46
Tanken er at Trønderbur lager en standard med tanke på dybde og høyde i bilen, så kan man selv velge bredde utifra hvilken størrelse hunden er.
Er mange nok interessert kan man forhåpentligvis få ned prisen..

Trøndere må altså sitte i bur i Model S?

:P
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Oreo

Signature #280, jeg kan mer enn gjerne ta mål til deg, eller andre for den del, da en bekjent driver Trønderburet.
Spørsmålet er hvor lenge etter deg jeg får min bil. ::)

Rio: Det hender at vi trøndere må sitte i bur av og til ja.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

sindrej

Skal også ha bur.  For et skikkelig bur som ser bra ut og ikke skrangler har jeg null problemer med å betale 4500.  Min hund er i overkant av 30kg og dermed sånn ala Schæferstørrelse.  (Er en Briard)

Rabies

Jeg er interessert i et slikt bur som beskrevet av trådstarter. Syntes prisen kanskje er litt stiv, men for en skreddersydd løsning er jeg villig til å bla opp litt kroner.


Er det tatt detaljmål enda? Jeg har en engelsk springer spaniel, ca 30 kg og 55 cm høy.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

kimlillebo

Dersom det kommer en god løsning ut av dette kan det absolutt være av interesse for meg også. Har en kongpuddel på ca 18 kg. Har ikke problem med røyting, men det gjør ikke noe med tett bunn fordi.
Hvilke material er det du tenker? Jeg ønsker at mitt neste bur skal være i plastikk ds jeg er ekstremt lei av metall mot metall lyd under kjøring.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

bjerob

Dette kan bli aktuelt for meg også. Vurderer å kjøpe model S og har en Engelsk springer spaniel. synes buret ditt så fint ut.

R.

Patosan

Off Topic; men springer spaniel = fin hund  :)
VIN 15026

LinkedIn

Aage M.

#14
Jeg har utviklet et hundebur spesialtilpasset for Model S. Nærmere beskrivelse av burløsning finnes på min hjemmeside www.hundeburspesialisten.com

Buret for Tesla Model S veier kun seks kilo. Det er laget i aluminium. (Selvsagt, i en bil som Tesla).  Avstivingsrammen i fronten på buret er laget av syrefast stål, som er polert, og alle burets kanter er påført gummilister, som beskytter både hund og bil. Med et enkelt håndgrep kan buret løftes inn og ut av bilen. Det passer til både små og store hunder. Burveggen deler bagasjerommet i to, og fungerer derfor som bur til en eller to hunder. I tillegg til at hunden er trygg i buret, med full bevegelsesmulighet, er det også en festeanordning dersom man ønsker at hunden skal påsettes sele.





© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA