Er tiden for Tesla over?

Startet av fortoggale, onsdag 23. oktober 2024, klokken 21:40

« forrige - neste »

fortoggale

Tiden for å bytte ut den gamle modell S fra 2013 kan plutselig komme hvis vi ender opp med en reperasjon som nærmer seg verdien. Jeg håper det er lenge til men jeg gjør jo mine refleksjoner.
Tesla har en sjef med stor gjennomslagskraft og er morsom i små porsjoner. Problemene er at porsjonene for lengst har vært alt for store. Spesielt ser vi det med valgkampen som pågår nå. Naturligvis skal amerikanerne velge den kandidaten de ønsker selv uten at vi utenfor deres land skal legge oss opp i det, selv om det påvirker oss. Men, skal vi delfinansiere et valg i et fremmed suverent land? Elon er mistenkt og ikke renvasket for å rigge Twitter/X for sin kandidat, han pøser på med penger som vi som kundene har gitt ham. Han kjøper stemmer, noe Russerne vistnok ikke har lov til. Alternativet kunne jo vært bedre kundebehandling, bedre byggkvalitet, flere ladestasjoner, cybertruck godkjent i EU eller til og med prising.
Jeg vet at når vi kjøper andre amerikanske varer går noe til deres foretrukne kandidater og det samme skjer i Norge, f.eks LO medlemmer støtter jo et par partier. Det har noe med omfanget å gjøre.
Så her sitter jeg og har mistet fullstendig apetitten på Model S, 3, X eller Y. Det er ikke Sexy lengre.
Er det bare meg som kunne tenke seg å handle bil av et selskap som fokuserer på å produsere og selge biler?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Boikott My Ass

Bmw 530i G30

daktari

Helt enig.
En ting er eierskap, man har ofte ikke kontroll på alle aksjonærer.
Men når sjefen (som også er største eier) driver sånn så går det ikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

SitatTesla har en sjef med stor gjennomslagskraft og er morsom i små porsjoner. Problemene er at porsjonene for lengst har vært alt for store
Tror flere der ute er enig med deg i dette, trådstarter 

Han har blitt bare trist han Elon ..... håper det snur seg

Electric cars in Norway

Ja se her ja. Endelig ser vi kopling mellom Tesla Donald/Elon  :D

Det sies at et bilde sier mer en 1000 ord

Det stemmer her også

Fra dagens VG

https://www.vg.no/i/635kez?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Og for å svare trådstarter om tiden for Tesla er over? Ja hvis de systematisk begynner å bruke CT i valgkamp til Donald så...... er jo ikke det så bra da

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 05. november 2024, klokken 07:19Ja se her ja. Endelig ser vi kopling mellom Tesla Donald/Elon  :D

Det sies at et bilde sier mer en 1000 ord

Det stemmer her også

Fra dagens VG

https://www.vg.no/i/635kez?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Og for å svare trådstarter om tiden for Tesla er over? Ja hvis de systematisk begynner å bruke CT i valgkamp til Donald så...... er jo ikke det så bra da

Tror ikke det er over for Tesla. Tesla kan fint leve uten Elon ved roret. Man trenger bare en ny ledelse som er dyktig nok. Slike vokser jo ikke på trær, men selskapet har så mange flinke folk og så mye penger å betale en god ny leder - at jeg tror de vil klare seg.

Jeg tror også det vil være en fordel for Tesla om de fikk en ny leder. Dagens er i ferd med å spenne bein på seg selv. Om 10 år kan det fort være at Elon er ute av stand til å lede noe som helst også..

Uansett tror jeg ikke Elon brenner så mye for Tesla som han gjør for mars prosjektet. Og vinner Trump og han skulle havne i en posisjon og ha en rolle i USA sine styrende organer så vil han jo mest sansynlig måtte gå ut av Tesla en periode...

Men Tesla som selskap kan fortsatt klare seg fint uten Elon...det gjelder bare å finne rett person som  klarer å bygge på kunnskapen som finnes der allerede

Og sett med egne øyne ville jeg vært veldig glad om Elon forsvant fra Tesla og man fikk et litt annet fokus på merket og fikk distansert seg vekk fra Trump verden.......

vinterdekk

Er jo mange alternative bilmerker å velge mellom i dag.

Til og med Opel har noe bra på gang.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 05. november 2024, klokken 07:53Er jo mange alternative bilmerker å velge mellom i dag.

Til og med Opel har noe bra på gang.
Ja det har rett i. Opel kom seint til bordet unntatt ampera da med sin 64 pakke med bolt. 
Men nå har Opel imponert meg sterkt. Men på fdw da for på awd er de fortsatt litt bakpå :laugh:

daktari

Musk jobber ikke lenger.
3000 tweets på 30 dager, pro-høyre, pro-rasisme og pro Trump.
Det er nå åpenbart hvorfor han solgte TSLA for å kjøpe Twitter. Boikott Tesla.

https://www.nytimes.com/2024/11/03/technology/elon-musk-x-election.html
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Budskapet med med trucken blir tveegget.
Bilen signaliserer sterk Trump støtte.
Plakatene det motsatte. Donasjonen han har sendt med bilkjøp er solid, men han har nok innsett det nå.
Ettersom Musk og Trump hjernevasker følgerne sine med konspirasjonsteorier blir det veldig ustabilt fremover selv med Harris seier.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Festlig. Det viser seg at lotteriet til Musk ikke var lotteri, men avklart plan om å velge utvalgte talspersoner.

For en løgner Musk er!

Allikevel har folk trua på FSD...

https://www.reuters.com/legal/judge-weighs-challenge-elon-musks-1-million-voter-giveaway-2024-11-04/

In trying to persuade Foglietta that the giveaway was not an illegal lottery, Musk's lawyers said the giveaway was not a prize but rather compensation for those chosen to serve as spokespeople for America PAC's pro-Trump agenda.
Young, America PAC's director, testified that he selected winners out of a pool of candidates who appeared in videos for the group and allowed it to use their images after reviewing their social media and meeting them outside event venues.
John Summers, a lawyer for Krasner's office, said the admissions that the giveaway was not random made it not just an illegal lottery but also a fraud.
"If their story is true," Summers said in his closing argument, "it's one of the greatest scams of the last 50 years."

Svk

En må vel kjøpe Morgan om man skal slippe det som er nevnt i tråden her!

Vaduz

Tesla leverte vel godt over forventet og fikk en skikkelig oppsving på børsen etter tredje kvartalstallene. De er vel ganske lit med BYD om å være verdens største el-bilprodusent og har en markedsandel på 30% her i Norge og også ekstremt populært i resten av verden, så vi har vel nesten aldri vært lenger vekk fra en tesla kollaps?

Nå var den en undersøkelse der nesten 50% av norske menn under tredve ville ha stemt trump, og veldig mange bryr seg ikke om politikk når de kjøper bil, så jeg tror ikke dette blir noe stort problem for tesla. Men jeg håper virkelig Harris vinner.

Øyvind.h

På den ene siden er det nok tilstrekkelig mange som ikke bryr seg om hvilket signal de sender eller hva de støtter økonomisk. På den annen side det som har skjedd de siste ukene helt ekstremt i forhold til tidligere Musk hendelser siste 10-12 år.
Nå er han all in over et ganske bredt spekter, fra politikk og parti, til konspirasjoner, kjønnsdiskusjonen og mye annet sentralt rundt verdisett og holdninger.
Jeg har ikke tidligere vært borti at venner, bekjente og kolleger har fått med seg så mye av Musks krumspring som nå, eller hørt så mange negative kommentarer om Tesla som nå. Ikke i nærheten.

Om Trump vinner i natt er Musk delvis årsaken med sin massive støtte, og de legger opp til et samfunn jeg ikke ønsker for meg eller mine barn. Hadde det begrenset seg til USA hadde det vært lettere å la det passere, men som du påpeker ser vi jo at løgner og hjernevask med stadig repetisjon faktisk får fotfeste blant norske barn/unge. Det er ganske trist. Alternativet er støtte grunnet manglende kunnskap og forståelse, og den vil de jo forhåpentligvis tilegne seg med alderen? Såfremt de leser noe annet enn konspirasjonsteorier på X.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: Svk på tirsdag 05. november 2024, klokken 18:35En må vel kjøpe Morgan om man skal slippe det som er nevnt i tråden her!
Svk :+1: he he også Morgan da. Den er jo fossil som er i bakvendt land og dessuten svært tullete å kjøre rundt i til hverdags men som kosebil på søndager i sommerhalvåret? Tja...
Har sett disse i Morgan gjerne kjører rundt i en spesiell klesstil i tillegg. Litt spes...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA