Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

daktari

Mer selv-ødeleggende fra Musk. Han kaller NY Times "en trussel mot demokratiet " fordi de har en mening om Trump. Det blir jo skivebom. Er fyren litt korka?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 23:00
SitatEr fyren litt korka?
Svaret er nok "litt ja" der trur eg

Elon er ikke bare litt korka,han kan fort utgjøre en trussel for menneskeheten. F.eks sier han at han er imot AI fordi det kan true menneskeheten. Men selv bruker han teknologien massivt,både personlig mhp president kampanjen og falske innlegg på X, samt i egen business. Mao det han er imot gjelder ikke han selv. På dette området er han lik Donald Trump.

Forøvrig har man jo alltid sett denne falskheten og løgnene fra Elon sin side dersom man kikker litt tilbake på hva han har sagt og lovt,hint FSD.

Jeg har,for flere år siden samt nylig,på dette forumet, kritisert mannen da jeg mente alt han egentlig brydde seg om var å få gjennomført mars planene sine.. Det er den ultimate drømmen og langsiktige planen. Nå ser Elon at ved hjelp fra Putin,Xi og Trump så kan han få den støtten han trenger til å få fart på planene. Og derfor har mannen hoppet inn på Trump sin side,derfor snakker han med Putin og derfor gjør han tjenester for Xi. Hva det koster for demokrati,menneskeheten osv..det er underordnet og ikke noe en med asperger bryr seg om....

En genial entreprenør,men helt koko som menneske kan vel oppsummere mannen

arthur

"En genial entreprenør,men helt koko som menneske kan vel oppsummere mannen."

EN grei oppsummering! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Løgn og bedrag! 

Det viser seg at lotteriet til Musk ikke var lotteri, men avklart plan om å velge utvalgte talspersoner.

For en løgner Musk er!

https://www.reuters.com/legal/judge-weighs-challenge-elon-musks-1-million-voter-giveaway-2024-11-04/

In trying to persuade Foglietta that the giveaway was not an illegal lottery, Musk's lawyers said the giveaway was not a prize but rather compensation for those chosen to serve as spokespeople for America PAC's pro-Trump agenda.
Young, America PAC's director, testified that he selected winners out of a pool of candidates who appeared in videos for the group and allowed it to use their images after reviewing their social media and meeting them outside event venues.
John Summers, a lawyer for Krasner's office, said the admissions that the giveaway was not random made it not just an illegal lottery but also a fraud.
"If their story is true," Summers said in his closing argument, "it's one of the greatest scams of the last 50 years."
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Omg. Ser for meg at Elon kommer til å bli straffet som Guilliani, eller hva det var NY advokatordføreren het. Trump gjør verre ting, men har mer immunitet enn noen konger.

Noen bør lage en bra Model Y-konkurrent som jeg kan kjøpe neste gang jeg bytter den ut.

Han her har STOOORE baller. Min helt.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 05. november 2024, klokken 23:23Omg. Ser for meg at Elon kommer til å bli straffet som Guilliani, eller hva det var NY advokatordføreren het. Trump gjør verre ting, men har mer immunitet enn noen konger.

.
Towalk...  :+1: ser den men blir ikke slike saker mot Elon gjerne henlagt hvis Donald vinner nå? Kan ikke Donald gjøre det? Eller roter jeg nå? Har ikke President mulighet til det? 

ToWalkOrDrive

En president har nok muligheten til å benåde, men jeg ville ikke stolt på at han ville gjort det...for å si det mildt...og plutselig er 4 år gått, og så starter rettegangen...med Jimmy Fallon som President.

Nei, nå kan visst vi Tesla-eiere bare skamme oss i våre Tezzlaer, ifølge Facebook-innlegg...

Øyvind.h

Selv om Musk har ødelagt Teslas image, er det jo et tydelig skille her. De som kjøpte før Musk gikk all inn for Trump, konspirasjoner og løgn, og de som kjøper nå etter at han kastet masken.
De to siste jeg kjenner som fortsatt er Tesla-eiere har kjøpt før det ble kjent hva pengene gikk til. De kan jo ikke noe for dette, og selv om de ikke kommer til å kjøpe Tesla igjen kommer de nok heller ikke til å hasteselge for å bli kvitt et image-problem. De velger heller bare noe annet neste gang de bytter bil. For så vidt gjelder noe av det samme for meg. Jeg har også bidratt med tre bilkjøp. Selv om det er kjipt, var det også nødvendig for å få andre produsenter på banen. Heldigvis er det noen år siden jeg fant ut at andre leverer til dels betydelig bedre på våre behov og preferanser.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. november 2024, klokken 11:37Selv om Musk har ødelagt Teslas image, er det jo et tydelig skille her. De som kjøpte før Musk gikk all inn for Trump, konspirasjoner og løgn, og de som kjøper nå etter at han kastet masken.
De to siste jeg kjenner som fortsatt er Tesla-eiere har kjøpt før det ble kjent hva pengene gikk til. De kan jo ikke noe for dette, og selv om de ikke kommer til å kjøpe Tesla igjen kommer de nok heller ikke til å hasteselge for å bli kvitt et image-problem. De velger heller bare noe annet neste gang de bytter bil. For så vidt gjelder noe av det samme for meg. Jeg har også bidratt med tre bilkjøp. Selv om det er kjipt, var det også nødvendig for å få andre produsenter på banen. Heldigvis er det noen år siden jeg fant ut at andre leverer til dels betydelig bedre på våre behov og preferanser.

Jeg er enig i ALT du skriver der.

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. november 2024, klokken 11:37De to siste jeg kjenner som fortsatt er Tesla-eiere har kjøpt før det ble kjent hva pengene gikk til. De kan jo ikke noe for dette, og selv om de ikke kommer til å kjøpe Tesla igjen kommer de nok heller ikke til å hasteselge for å bli kvitt et image-problem. De velger heller bare noe annet neste gang de bytter bil.
Jeg er i den kategorien der. Forsvinner ikke Musk fra Tesla blir det ikke ny på oss, selv om Juniper ser ut til å bli veldig bra.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Hmmm... Tesla er "litt ditt"... Oljefondet eier 63 milliarder i Tesla... og verdien steg vel noe sånt som 8 milliarder siden i går. Men oljefondet eier jo 1,5% av verdens aksjer, så sånn sett er hele verden "litt ditt". Så fiks det!  8)

vinterdekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 07. november 2024, klokken 13:38Hmmm... Tesla er "litt ditt"... Oljefondet eier 63 milliarder i Tesla... og verdien steg vel noe sånt som 8 milliarder siden i går. Men oljefondet eier jo 1,5% av verdens aksjer, så sånn sett er hele verden "litt ditt". Så fiks det!  8)

Burde brukt litt av oljefondet til å kjøpe innflytelse hos Trump.  ;D
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Musk: "Norsk media har løyet til befolkningen sin, skriver Musk på X fredag kveld.

Han oppfordrer nordmenn til å skaffe seg X, den sosiale plattformen som Musk kjøpte i 2023."

https://www.nettavisen.no/nyheter/elon-musk-med-norge-beskjed-pa-x/s/5-95-2119878

Så på brunbeisede X, og fra Musk får man altså høre sannheten...

Tenker vi får se hvordan det går med USA neste de 4 årene. Jeg er ikke optimist.

vinterdekk

Sitat fra: daktari på lørdag 09. november 2024, klokken 15:06Tenker vi får se hvordan det går med USA neste de 4 årene. Jeg er ikke optimist.

Gjør republikanerne seg upopulære de to første årene (tviler litt siden Trump klarte å bli gjenvalgt), så gjør demokratene det desto bedre på mellomvalget. Håper ting ser lysere ut da.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA