Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 00:06what... ;D He he. artig bilde. Men med slike bilder her inne da nærmer vi oss nivå på debatt feltet feks inne på Nettavisen o.l.

Vil vi det?

Ikke for min del....

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på mandag 21. oktober 2024, klokken 05:47Elon har tråkket ut i en juridisk myr med det siste stuntet sitt. Det er visst ikke lov å gi (eller motta) penger til registrerte velgere til ett parti. Ser at det ville gitt en dårlig presedens om partiene skulle kjøpe stemmer.

https://edition.cnn.com/2024/10/20/politics/elon-musk-voter-giveaway-legal-questions/index.html

Ja, virker som de balanserer på eggen om hva som er lovlig. Håper både Musk og Trump ender opp i Guantanamo fengsel.
De vrir seg vel unna med å si at det ikke er for et parti men for "free speach and weapon laws", som du må være republikaner for å være enig i....

"Federal law makes it a crime for anyone who "pays or offers to pay or accepts payment either for registration to vote or for voting." It's punishable by up to five years in prison. After legal outcry over the weekend, Musk's group tweaked some of their language around the sweepstakes.

"When you start limiting prizes or giveaways to only registered voters or only people who have voted, that's where bribery concerns arise," said Derek Muller, an election law expert who teaches at Notre Dame Law School. "By limiting a giveaway only to registered voters, it looks like you're giving cash for voter registration."
"
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 08:26
Sitat fra: vinterdekk på mandag 21. oktober 2024, klokken 05:47Elon har tråkket ut i en juridisk myr med det siste stuntet sitt. Det er visst ikke lov å gi (eller motta) penger til registrerte velgere til ett parti. Ser at det ville gitt en dårlig presedens om partiene skulle kjøpe stemmer.

https://edition.cnn.com/2024/10/20/politics/elon-musk-voter-giveaway-legal-questions/index.html

. Håper både Musk og Trump ender opp i Guantanamo fengsel.

Uff uff da. Det var da veldig å mene det ;D

arthur

Elon Musk har vært i jevnlig kontakt med Russlands president Vladimir Putin siden slutten av 2022, ifølge The Wall Street Journal.

Putin skal blant annet ha bedt Musk om å unngå å aktivere Starlink-satellittinternetttjenesten hans over Taiwan som en tjeneste for den kinesiske lederen Xi Jinping.

Men sikkert noen av Donalds nyttige idioter og klakører som bare vil hevde at dette er fake news, dette i motsetning til Donald som aldri forteller noe annet enn sannheten, eller alternative nyheter som han selv kaller det.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Sitat fra: arthur på fredag 25. oktober 2024, klokken 08:52.

Men sikkert noen av Donalds nyttige idioter og klakører som bare vil hevde at dette er fake news, dette i motsetning til Donald som aldri forteller noe annet enn sannheten, eller alternative nyheter som han selv kaller det.
He he  ;D

daktari

https://e24.no/teknologi/i/mP84r4/forvandlingen

Grundig sak med nye opplysninger om Musks politiske aktivitet. Bl.a. at han poster AI-genererte bilder av Kamala Harris som ikke stemmer med virkeligheten, selv om X har retningslinjer som forbyr slikt.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

torerik

Med forbehold om at jeg ikke ser det geniale trekket bak gardinene her, så tenker jeg det er veldig merkelig at Musk velger å støtte Trump på den måten han gjør. Den andelen som støtter Trump kan da aldri i verden gjøre opp for den mengden (globalt) som ikke kan fordra ham? Det kan ikke være lønnsomt.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

What-a-watt

Kanskje dette forklarer noe?

Nasjonalt har over 20 % av voksne amerikanere leseferdigheter på eller under nivå 1. Voksne i dette området har problemer med å bruke eller forstå trykt materiale. De i den høyere enden av denne kategorien kan utføre enkle oppgaver basert på informasjonen de leser, men voksne under nivå 1 forstår kanskje bare svært grunnleggende ordforråd eller er funksjonelt analfabeter. I følge en rapport fra 2020 av Gallup basert på data fra det amerikanske utdanningsdepartementet, mangler 54 % av voksne i USA engelskkunnskaper.

What-a-watt

Dette er kanskje en av grunnene til at Trumps til tider barnslige måter å holde taler på treffer et stort publikum.

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på søndag 27. oktober 2024, klokken 23:33Dette er kanskje en av grunnene til at Trumps til tider barnslige måter å holde taler på treffer et stort publikum.
He he ser den men slik er politikk. Halve US liker jo dette. Ikke jeg

daktari

Sitat fra: torerik på søndag 27. oktober 2024, klokken 22:59Med forbehold om at jeg ikke ser det geniale trekket bak gardinene her, så tenker jeg det er veldig merkelig at Musk velger å støtte Trump på den måten han gjør. Den andelen som støtter Trump kan da aldri i verden gjøre opp for den mengden (globalt) som ikke kan fordra ham? Det kan ikke være lønnsomt.
Et rykte er finansiell svindel, så Musk er avhengig av deregulering og svekkelse av finansmyndighetene, evnt en benådning.

Mer sannsynlig er kanskje at han sterkt ønsker færre reguleringer for å bli enda rikere, og ikke bryr seg om sosial utjevning etc.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på mandag 28. oktober 2024, klokken 08:02
Sitat fra: torerik på søndag 27. oktober 2024, klokken 22:59Med forbehold om at jeg ikke ser det geniale trekket bak gardinene her, så tenker jeg det er veldig merkelig at Musk velger å støtte Trump på den måten han gjør. Den andelen som støtter Trump kan da aldri i verden gjøre opp for den mengden (globalt) som ikke kan fordra ham? Det kan ikke være lønnsomt.
Et rykte er finansiell svindel, så Musk er avhengig av deregulering og svekkelse av finansmyndighetene, evnt en benådning.

Mer sannsynlig er kanskje at han sterkt ønsker færre reguleringer for å bli enda rikere, og ikke bryr seg om sosial utjevning etc.
Det stemmer men det er mere. Elon er livredd for at ikke selskapenes hans skal få off kontrakter/oppdrag dersom ikke Donald Duck :D vinner. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA