Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitt møte med Leaf hjelpen... (og ikke forvarm uten å være tilkoblet!!!)

Startet av nefertari, torsdag 06. desember 2012, klokken 13:25

« forrige - neste »

nefertari


[/quote]
Når dere får Leaf'en: Gni inn alle rutene med litt oppvaskmiddel på en tørr klut, polér deretter med en ren klut. Garanterer duggfrie ruter etterpå! ;)
[/quote]

Hm, det skal prøves, takk! :)

Trond.Strom

Jeg polerte innsiden av frontruta med ublandet salmiakk. Fungerer meget bra enn så lenge men må vel gjøres med gjevne mellomrom, og siden salmiakk har en noe intens odør anbefales det å lufte ut bilen noen minutter etter jobben :)

Trond

Joakim Sveli

Jeg pendler Moss-Sarpsborg hver dag. Fungerer tur/retur hele året med varme og i 120km/t med god margin (får ikke en gang første ladeadvarsel). Ca samme avstand som det du planlegger. Hvis du skulle kjøre noe i jobben eller etter jobben er det jo hurtiglading både ved avkjøring nord for Sandesundbrua (Alvim) og Svinesundparken.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Aspiranten

Sitat fra: marton på onsdag 21. november 2012, klokken 20:49
Jeg vil nå si at om det kommer igang en "masseproduksjon" av batterier som gjør batterier mye billigere, så vil det også komme Leafen til gode.. Jeg tror det er verdien på ett nytt batteri som vil avgjøre bruktverdien etter 5 år.

Det er nettopp derfor verditapet blir massivt. Nye biler blir billigere enn brukte. Da må vi som selger brukte Leafer jekke ned prisene og voila, verditap...

Vi antar at vi aldri kommer til å bytte ut batteriet i Leafen - så lite som vi bruker bilen og så forsiktig som vi lader den.
Nissan Leaf

Trond.Strom

Jeg er vel enig med aspiranten, jeg kjører +-60km daglig og har klokka opp 12800km nå på et år. gitt 1000 ladesykluser før batteriet er dårlig og 120-130km på en ladning ser jeg på +-10 år før batteriet må byttes.

Har understellsbehandlet bilen med tectyl, men er vel redd for at lakken på karroseriet er vel tynn og vil gi rust i panser og hjulbuer. så etter 10 år selges vel bilen billig til noen som vil sette inn en ny batteripakke i den.

Samtidig synes jeg ikke 250-300k/10 år er avskrekkende verditap og jeg er superfornøyd med bilen. Kundeservicen til Nissan kunne vel med hell vært bedre så neste el-bil er nok ikke en Nissan

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med investeringen i leafen og anbefaler på det varmeste bilen til venner og kjente

jkirkebo

Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 22. november 2012, klokken 11:48
Har understellsbehandlet bilen med tectyl, men er vel redd for at lakken på karroseriet er vel tynn og vil gi rust i panser og hjulbuer. så etter 10 år selges vel bilen billig til noen som vil sette inn en ny batteripakke i den.

Samtidig synes jeg ikke 250-300k/10 år er avskrekkende verditap og jeg er superfornøyd med bilen. Kundeservicen til Nissan kunne vel med hell vært bedre så neste el-bil er nok ikke en Nissan

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med investeringen i leafen og anbefaler på det varmeste bilen til venner og kjente

Jeg er enig i dine vurderinger, og vil tro vi bytter ut Leafen om en 5-6 års tid i en Tesla GenIII :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA