Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Petter-S

Sitat fra: Elektro12 på mandag 27. februar 2023, klokken 20:22
Sitat fra: OleBrum2 på mandag 27. februar 2023, klokken 17:52

Standard range hvit sort interiør tidligere antydet til start mars blir nå realistisk levert sent mars ifg Tesla Bergen. Får bare vente...noen andre med standard som har fått dato?

Hadde levering indikert tidlig mars, men utsatte den til mai i dag.
Du som utsatte,  eller Tesla selv?  da hadde du fått et tidlig datointervall i mars.

F_Hande

Her har det gått unna de siste dagene. Fikk melding om sluttoppgjør 24.02. Betalte 27.02 og fikk melding om å avtale levering idag, ca 24 timer etter betaling var registrert hos Tesla. Levering avtalt til 07.03. Hadde EDD 9 - 24. mars. Svart/Svart LR 19"
'23 YLR | '20 e-Golf

VistaX

Sitat fra: F_Hande på tirsdag 28. februar 2023, klokken 13:37
Her har det gått unna de siste dagene. Fikk melding om sluttoppgjør 24.02. Betalte 27.02 og fikk melding om å avtale levering idag, ca 24 timer etter betaling var registrert hos Tesla. Levering avtalt til 07.03. Hadde EDD 9 - 24. mars. Svart/Svart LR 19"
Rart. Jeg har est 3-18.mars og ikke hørt noe.

F_Hande

Jeg har utlevering i Drammen, kanskje det har noe å si? Ellers syns jeg tildeling av både VIN og EDD er litt bingo hos Tesla.
'23 YLR | '20 e-Golf

davids

Sitat fra: F_Hande på tirsdag 28. februar 2023, klokken 14:10
Jeg har utlevering i Drammen, kanskje det har noe å si? Ellers syns jeg tildeling av både VIN og EDD er litt bingo hos Tesla.

Jeg har også utlevering Drammen og estimert 3-18. Mars.
Tror du bilen din kom med skipet Auto Achieve som kom nå bra Zeebrugge på søndag? Berlin eller Kina bil?

Her er min "historie":
- Bestilte først hvit MYLR svart 19" - 23. Januar
- Endret til grå MYLR svart 19" - 6. Februar. Fant den i butikken til Tesla og snakket med selger som bekreftet at den var på vei.
- Fikk tildelt VIN rundt 10. Feb.
- Fant bilen på skipet Hoegh Trapper som ankom Zebrugge 22. Feb.
- Så på Marine Traffic at Auto Achieve la seg ved siden av i et døgn. Dette skipet dro fra Zeebrugge 24. Feb og ankom Drammen 26. Feb.
- Nå sitter jeg i spenning og venter...det er jo ikke sikkert at de rakk å ta med seg bilen min og at den står igjen i Belgia. Isåfall er vel Auto Achieve på vei ned for å hente nytt lass med biler og ankommer Drammen 6. Mars.

Skulle jo gjerne ønske at det var enda mer tracking på bilene, selvom jeg egentlig er ganske fornøyd å vite såpass mye.

cnw123

Må man betale sluttoppgjør før man får avtale levering?

OleBrum2

Bil på vei med hoegh skip, forventer ankomst zeebrugge 07.03. Tar vel en ukes tid før den da er i Norge, med klargjøring i løpet av en uke til? Tror ikke bilen kommer alene, blir nok mange Shanghai biler levert samtidig.

VistaX

Sitat fra: davids på tirsdag 28. februar 2023, klokken 14:27
Sitat fra: F_Hande på tirsdag 28. februar 2023, klokken 14:10

Jeg har også utlevering Drammen og estimert 3-18. Mars.
Tror du bilen din kom med skipet Auto Achieve som kom nå bra Zeebrugge på søndag? Berlin eller Kina bil?

Her er min "historie":
- Bestilte først hvit MYLR svart 19" - 23. Januar
- Endret til grå MYLR svart 19" - 6. Februar. Fant den i butikken til Tesla og snakket med selger som bekreftet at den var på vei.
- Fikk tildelt VIN rundt 10. Feb.
- Fant bilen på skipet Hoegh Trapper som ankom Zebrugge 22. Feb.
- Så på Marine Traffic at Auto Achieve la seg ved siden av i et døgn. Dette skipet dro fra Zeebrugge 24. Feb og ankom Drammen 26. Feb.
- Nå sitter jeg i spenning og venter...det er jo ikke sikkert at de rakk å ta med seg bilen min og at den står igjen i Belgia. Isåfall er vel Auto Achieve på vei ned for å hente nytt lass med biler og ankommer Drammen 6. Mars.

Skulle jo gjerne ønske at det var enda mer tracking på bilene, selvom jeg egentlig er ganske fornøyd å vite såpass mye.
Omtrent helt lik historie for min del. Håpet bilen kom med Auto Achieve nå, men tviler vel litt på det.

Elektro12

Sitat fra: Petter-S på tirsdag 28. februar 2023, klokken 07:14
Sitat fra: Elektro12 på mandag 27. februar 2023, klokken 20:22
Sitat fra: OleBrum2 på mandag 27. februar 2023, klokken 17:52

Standard range hvit sort interiør tidligere antydet til start mars blir nå realistisk levert sent mars ifg Tesla Bergen. Får bare vente...noen andre med standard som har fått dato?

Hadde levering indikert tidlig mars, men utsatte den til mai i dag.
Du som utsatte,  eller Tesla selv?  da hadde du fått et tidlig datointervall i mars.

Jeg utsatte.

F_Hande

Jeg får bil fra Berlin, bestilte 15.01. Fikk Vin først 23.02, så det har gått radig etter det. Sto på nett at sluttoppgjør måtte fullføres før levering ble avtalt (eller noe i den duren). Vet at mange er litt prinsippfaste på bil før betaling osv, men med en så stor aktør som Tesla bryr jeg meg ikke så veldig. Gikk hvertfall radig fra jeg betalte til levering var avtalt.
'23 YLR | '20 e-Golf

snakkesalig

Sitat fra: cnw123 på tirsdag 28. februar 2023, klokken 15:08

Må man betale sluttoppgjør før man får avtale levering?

Nei.
Man betaler et par dager før avtalt utlevering.

iDriver

Sitat fra: iDriver på torsdag 16. februar 2023, klokken 19:05
Her også...Svart/svart 20" - estimert 10. - 26. mars (levering Drammen)  :D
Fikk VIN og betalingsinformasjon i går kveld. XP7/Berlin. EDD oppdatert til 14. - 29. mars.

MeToo

Jeg har fått utlevering 9.mars. Hvit Berliner i Bergen. Betaling gjør jeg på mandag, og så tenker jeg å fikse forsikring også mandag eller tirsdag. Så lenge betaling skjer dagen før er det nok registrert.

VistaX

Sitat fra: iDriver på onsdag 01. mars 2023, klokken 07:52
Sitat fra: iDriver på torsdag 16. februar 2023, klokken 19:05
Her også...Svart/svart 20" - estimert 10. - 26. mars (levering Drammen)  :D
Fikk VIN og betalingsinformasjon i går kveld. XP7/Berlin. EDD oppdatert til 14. - 29. mars.
Rart. Jeg har fått vin for lenge siden og estimert 3-18.mars og ikke fått mail om betaling. 

iDriver

Sitat fra: VistaX på onsdag 01. mars 2023, klokken 08:21
Rart. Jeg har fått vin for lenge siden og estimert 3-18.mars og ikke fått mail om betaling.

Har ikke fått noe mail jeg heller, men det endret seg på kontosiden. Kan nå trykke "Fortsett" under betalingsinformasjon, og kommer da til beløp, bankkontonummer etc.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA