Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

iDriver

Sitat fra: iDriver på onsdag 01. mars 2023, klokken 07:52
Sitat fra: iDriver på torsdag 16. februar 2023, klokken 19:05
Her også...Svart/svart 20" - estimert 10. - 26. mars (levering Drammen)  :D
Fikk VIN og betalingsinformasjon i går kveld. XP7/Berlin. EDD oppdatert til 14. - 29. mars.
Fikk telefon fra Tesla i går. De lurte på om jeg ville hente ut bil i mars. Ja, sa jeg og det var det - de hadde ikke noe mer informasjon enn at bilen var på vei (noe jeg jo vet mtp oppdateringene på nett).
Så litt "rar" telefon egentlig, men det er kanskje bare for å bekrefte at det ikke er noen nett-troll som sitter å bestiller biler... ???

davids

Sitat fra: iDriver på fredag 03. mars 2023, klokken 10:38
Fikk VIN og betalingsinformasjon i går kveld. XP7/Berlin. EDD oppdatert til 14. - 29. mars.
Fikk telefon fra Tesla i går. De lurte på om jeg ville hente ut bil i mars. Ja, sa jeg og det var det - de hadde ikke noe mer informasjon enn at bilen var på vei (noe jeg jo vet mtp oppdateringene på nett).
Så litt "rar" telefon egentlig, men det er kanskje bare for å bekrefte at det ikke er noen nett-troll som sitter å bestiller biler... ???

Jeg fikk samme telefon mandag 20. Feb.
Han sa at det var et utleveringsvindu fra da og frem mot 1. mars. Men virket ikke som han visste hva han snakket om. Hadde ikke hørt at det gikk an å tracke biler med Hoegh transport bl.a.

Så det står fortsatt 3-18. Mars hos meg.

davids

Er det noen her som hadde track på bilen sin med Hoegh Trapper og som kom til Zebrugge 22. Februar?
Og er det noen av dere som har levering Drammen som har hørt noe mer? Jeg har EDD 3-18. mars og helt stille. Regner med at bilen står igjen på kaia i Belgia og at den forhåpentligvis blir tatt med av (f.eks.) Auto Achieve som anommer der i dag og seiler videre til Drammen.

holhe

Sitat fra: iDriver på fredag 03. mars 2023, klokken 10:38
Jeg fikk samme telefon for to uker siden, de spurte om jeg var klar for levering i månedsskifte feb/mar, har ikke hørt noe siden. Har heller ikke mulighet til å se leveringssted lenger, stod Drammen der før...

F_Hande

Jeg fant bilen på HÖEGH CHIBA som ankommer Oslo fra Zeebrugge på søndag 5. mars, med utlevering avtalt på varemessen Lillestrøm 10. mars
'23 YLR | '20 e-Golf

tobel

Hei,
Jeg har bestilt en Y LR med estimert levering 10. - 25. mars i Drammen og har noen spørsmål om utleveringen.

Hvilke piggfrie vinterdekk utleveres bilene med? På bestillingssiden står det Nokian R3, men jeg håper at de leverer med Nokia R5. Er det noen som har fått utlevert bil nylig som kan si hvilke dekk den ble levert med?

Er det mulig å få bilen utlevert med takstativ ferdig montert? 

VistaX

Sitat fra: davids på fredag 03. mars 2023, klokken 11:59
Er det noen her som hadde track på bilen sin med Hoegh Trapper og som kom til Zebrugge 22. Februar?
Og er det noen av dere som har levering Drammen som har hørt noe mer? Jeg har EDD 3-18. mars og helt stille. Regner med at bilen står igjen på kaia i Belgia og at den forhåpentligvis blir tatt med av (f.eks.) Auto Achieve som anommer der i dag og seiler videre til Drammen.
Jeg hadde bil på Trapper og skal hente den 9.mars i Lillestrøm

davids

Sitat fra: VistaX på fredag 03. mars 2023, klokken 15:58
Sitat fra: davids på fredag 03. mars 2023, klokken 11:59
Jeg hadde bil på Trapper og skal hente den 9.mars i Lillestrøm

Hmmm.
Takk for tilbakemelding :)
Er vel er bittelite håp allikevel om å få bilen før helgen 10-12 mars allikevel da.

F_Hande

Sitat fra: tobel på fredag 03. mars 2023, klokken 15:44
Hei,
Jeg har bestilt en Y LR med estimert levering 10. - 25. mars i Drammen og har noen spørsmål om utleveringen.

Hvilke piggfrie vinterdekk utleveres bilene med? På bestillingssiden står det Nokian R3, men jeg håper at de leverer med Nokia R5. Er det noen som har fått utlevert bil nylig som kan si hvilke dekk den ble levert med?

Er det mulig å få bilen utlevert med takstativ ferdig montert?

Mener jeg har lest i en annen tråd at alle biler leveres med R5 nå
'23 YLR | '20 e-Golf

Kim-

Min som kom 1. desember var med R5, og en annen bekjent sin som hentet 20. desember fikk R5. Tipper R5 er standard nå
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

VistaX

Min samboer og jeg skal eie bilen 50/50. Er det slik at vi begge må møte opp for henting? Noen som vet?

thimian

I bestillingen min står det tydelig at jeg skal møte opp ELLER min kone....

hagestol

Det kommer visst et skip til Drammen rundt 15, og det har noen ledige standard MY lr. Fikk matcha meg til en bil der i dag, med forventet levering 24-31.

Svk

thimian

Sitat fra: hagestol på lørdag 04. mars 2023, klokken 12:15
Det kommer visst et skip til Drammen rundt 15, og det har noen ledige standard MY lr. Fikk matcha meg til en bil der i dag, med forventet levering 24-31.
Hva gjorde du for å få matchet deg bil tidligere? Ringte direkte til tesla Drammen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA