Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Teslafryd

Hei!

Jeg bestilte en Tesla model Y LR, helt standard med hvit farge 13. januar. Har foreløpig ikke fått noen estimert leveringstid. Lurer på om det er flere i samme båt eller noen som vet noe om det forventes store leveranser av tesla i første kvartal? Tenker at det etter at prisreduksjon må være voldsomt mange bestillinger i Norge, og frykter derfor at leveringstiden kan bli lengre enn første kvartal 2023. Hva tror dere?

Klykken

Tenker du får bil innen annonsert tidsramme. Dvs før mars 2023.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

HumanInstrument

Jeg bestillte RWD hvit på ettermiddagen den på fredag 13nde. Fikk estimert jan-feb på websidene, på showroom visste de ikke men snakka om mar-juni fordi det var så mange som skulle ha. Jeg står nå med estimert levering 28-31 mars.

gjobjo

Bestilte den 14 Januar, hvor lang tid tar det før det kommer en estiemert leveringstid og er den til å stole på?
Model Y Long Range Dual Motor firehjulsdrift Black on Black
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

gjobjo

En ting til, er det 2023 modell en får når en bestiller nå, eller er det 2022 modell?
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Haggish

Sitat fra: gjobjo på torsdag 19. januar 2023, klokken 21:36
En ting til, er det 2023 modell en får når en bestiller nå, eller er det 2022 modell?

Fikk Tysk bil i Nov det var 23 mod, men jeg tror de fleste MIC på slutten av fjoråret var 22 mod. Derfor var de også med parksensor. 😉🙏. Båtlastene fra Kina som kommer nå har vel 23 mod og antakelig uten parksensorer, men det kan vel også være noen etterslengere ombord, så se på vin nr.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Duc900ss

Bestilte grå RWD på lørdag 14. januar.
Fikk estimert levering i begynnelsen av mars.

OleBrum2

rlnd

Bestilte sort/sort LR Y rett etter prisreduksjon, står bare:

Estimert levering: bestemmes senere
Leveringstidspunktet er snart tilgjengelig

Har fullført alle stegene, hvor lang tid tok det fra bestilling til estimert levering kom opp hos dere?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

RubberDucky

Bestillte i fjor sommer, men måtte endre farge i desember fordi "Midnight Grey" visstnok hadde veldig usikker leveringsestimat fra Kina.
Byttet til Quicksilver og har blitt forespeilet levering av tyskprodusert modell i månedskiftet januar/ferbruar.

Jeg har fått VIN og har akkurat fullført finansieringen.

Btw: Er det noen som kjenner til om TMY Quicksilver er på veien i Norge ennå?
2019 Mobilex Impala rullator

Taben

Sitat fra: RubberDucky på mandag 23. januar 2023, klokken 14:20
Bestillte i fjor sommer, men måtte endre farge i desember fordi "Midnight Grey" visstnok hadde veldig usikker leveringsestimat fra Kina.
Byttet til Quicksilver og har blitt forespeilet levering av tyskprodusert modell i månedskiftet januar/ferbruar.

Jeg har fått VIN og har akkurat fullført finansieringen.

Btw: Er det noen som kjenner til om TMY Quicksilver er på veien i Norge ennå?

Hei. Ifølge registreringsstatistikken for Norge er det registrert 64 TMY i farve Quicksilver hittil. Det er flere som nå har fått estimert levering: January 31 - February 15
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Øyvind.h

Y Performance Quicksilver er i hvert fall på vei til Norge. I transport nå i følge sales advisor.
Jeg fikk VIN og estimert levering 26. jan - 10 februar nylig.
Så da kommer det vel en båt med Quicksiver straks :)

Sendte for øvrig avbestilling på bilen i dag, etter 3 år på venteliste, så da blir det en ledig Y Performance quicksilver ledig hos Tesla i løpet av kort tid tenker jeg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RubberDucky

Sitat fra: k1 på mandag 23. januar 2023, klokken 14:24
Ligger mange Finn.no
Sannelig. For øyeblikket ligger det 5 stk MYP Quicksilver til salg på Finn. Marcusbil selger en demo-modell ser jeg.
Jeg har nemlig ikke sett den på veien i Oslo og Omegn ennå.

Er det noen som med to ord kan fortelle meg hvorfor Performence tilsynelatende er så mye mer populært enn LR i Norge? Jeg har selv bestilt LR.
2019 Mobilex Impala rullator

k1

De var før prisjusteringen 14. jan, ganske likt priset - ca 30k i forskjell.
Etter 14. jan er forskjellen betydelig mer, så det spørs om det fortsatt blir like mange P...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA