Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

OleBrum2

Sitat fra: MarcusW på fredag 10. februar 2023, klokken 10:52
Sitat fra: OleBrum2 på torsdag 09. februar 2023, klokken 23:34

Standard range, hvit, vinterhjul: levering 11-28 mars, men nå fått beskjed om tidlig mars av selger. Bergen.

Interessant, når bestilte du igjen? 18-20 januar? Prøver å luke ut hvilken båt den kan være på, men jeg blir ikke helt klok. Dersom den leveres innenfor estimert tidsrom (hos meg 14-29 mars) har jeg beregnet meg fram til Glovis Sunrise som vil være i Zeebrugge i uke 10. Da har de en ukes tid på å få den til Drammen.

Dersom du har fått beskjed om tidlig mars skjønner jeg ikke hvilken båt den kan være på. Lake Kivu? Det er ikke en av Hoegh båtene for min del etter VIN søk.

20 januar for bestillingen. Foglane vet med båt, tør ikke helt tro på hva jeg fikk beskjed om...men regner med at de vet mer enn det jeg kan se av dato i app. Står forøvrig fortsatt 14-31 mars der.

VistaX

Funnet ut av min bil er på Hoegh Trapper. Skal være i Zeebrugge 22.feb.
Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar fra Zeebrugge og til levering?

Kires

Midnight Silver LR med 19' bestilt rundt juni 2022, estimert levering 14-29  mars og akkurat fått VIN så da bør vel estimatet være ganske riktig.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Rairai

Står fortsatt feb-mars hos meg. Er det mulig at min SR kan være på en av de båtene som kommer nå? Eller burde jeg ha fått VIN allerede da?

tornaldo

Beklager hvis det allerede er skrevet i den 11 siders tråden, men lurte på om noen andre har erfart problemer med å utsette levering til neste kvartal, eller senere i 2023?

Tesla har for meg personlig tidligere vært uproblematiske når det gjelder utsetting, men nå var beskjeden enten å ta i mot bil når den kommer (har fått VIN), eller kansellere bestillingen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Kires

Sitat fra: tornaldo på mandag 13. februar 2023, klokken 10:35
Beklager hvis det allerede er skrevet i den 11 siders tråden, men lurte på om noen andre har erfart problemer med å utsette levering til neste kvartal, eller senere i 2023?

Tesla har for meg personlig tidligere vært uproblematiske når det gjelder utsetting, men nå var beskjeden enten å ta i mot bil når den kommer (har fått VIN), eller kansellere bestillingen.

Jeg prøvde å utsette levering til over sommeren men det var ikke mulig. Da måtte jeg kansellere.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

hagestol

Det er sikkert mange som har lyst til å "bytte" dersom du har bestilt en standard Y. Det blir kanskje ikke over sommeren, men det blir iallfall senere.

hELgenen

Sitat fra: Kires på mandag 13. februar 2023, klokken 10:38

Jeg prøvde å utsette levering til over sommeren men det var ikke mulig. Da måtte jeg kansellere.

Tipper det er slik at ny HW kommer.Q4.
Noe konkret må ligge bak at man blir nektet utsettelse

snakkesalig

Sitat fra: hELgenen på mandag 13. februar 2023, klokken 12:52
Sitat fra: Kires på mandag 13. februar 2023, klokken 10:38

Tipper det er slik at ny HW kommer.Q4.
Noe konkret må ligge bak at man blir nektet utsettelse

Det behøver vel ikke ligge mer bak enn at de har endret policy. Kontrakten har vel alltid sagt at du må ta levering når bilen er klar, dette med muligheten til å utsette har vel vært en goodwill-greie fra Tesla.

heiho

Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Fikk VIN i kveld. LRWYGCFS9PC7xxxxx

Levering 14-29 mars.

MarcusW

Sitat fra: heiho på mandag 13. februar 2023, klokken 18:28
Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Fikk VIN i kveld. LRWYGCFS9PC7xxxxx

Levering 14-29 mars.

Synlig i app eller i kildekoden?

heiho

chribrek

Der fikk jeg beskjed om å godkjenne at sensorer er borte, og at Tesla Vision skal erstatte funskjonene. Noen som har gjort det samme i det siste, og begynner bilen da å nærme seg? Har estimert levering 14-29 mars.

VistaX

Sitat fra: chribrek på tirsdag 14. februar 2023, klokken 07:17
Der fikk jeg beskjed om å godkjenne at sensorer er borte, og at Tesla Vision skal erstatte funskjonene. Noen som har gjort det samme i det siste, og begynner bilen da å nærme seg? Har estimert levering 14-29 mars.
Jeg har estimert 3-18.mars og ikke fått noen beskjed om det.

heiho

Sitat fra: chribrek på tirsdag 14. februar 2023, klokken 07:17

Fikk samme som deg i dag tidlig. Estimert 14-29 her også. Fikk VIN i kildekoden i går.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA