Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Isurlis

Hei

Har bestilt TMY LR i svart / svart 19" uten vinterhjul og har fått estimert levering mars-april 2023.

Dette var i utgangspunktet Hvit / svart med levering februar-marsj, men etter å ha byttet farget 4 ganger ( klarte ikke bestemme meg ) så er dert mars-april, når er det mulig å forvente at bilen kommer og hvor stor er sannsynligheten for å få Berlinerbil? :D

snakkesalig

Sitat fra: Isurlis på torsdag 09. februar 2023, klokken 13:34
Hei

Har bestilt TMY LR i svart / svart 19" uten vinterhjul og har fått estimert levering mars-april 2023.

Dette var i utgangspunktet Hvit / svart med levering februar-marsj, men etter å ha byttet farget 4 ganger ( klarte ikke bestemme meg ) så er dert mars-april, når er det mulig å forvente at bilen kommer og hvor stor er sannsynligheten for å få Berlinerbil? :D

Ingen vet mer enn det som står i appen, selv ikke Tesla lokalt (til en viss grad). Estimert levering er ikke til å stole på, den kan komme i morgen eller om et år.
Når det er sagt så er Tesla svært glad i panikkutleveringer før kvartalsslutt, så jeg ville satt pengene mine på siste halvdel av mars.

iDriver

Sitat fra: Isurlis på torsdag 09. februar 2023, klokken 13:34
Hei

"Estimert levering mars-april 2023" - er det på den generelle bestillingssiden, eller på din spesifikke kontoside hvor du kan administrere bestillingen din?

Bestilte selv en LR Svart/svart 20" den 18/1. Da stod the estimert jan-mars 2023 på den generelle bestillingssiden, men på min kontoside, har det aldri stått noenting. Kun "Estimert levering: bestemmes senere" (eller TBD på den engelske versjonen)

Isurlis

vet ikke hvordan jeg svarer deg spesifikt Idriver, ja det står på teslaappen på min konto og inne på nettleseren når jeg logger inn hos tesla og ser på min egen bestilling

iDriver

Sitat fra: Isurlis på torsdag 09. februar 2023, klokken 13:50
vet ikke hvordan jeg svarer deg spesifikt Idriver, ja det står på teslaappen på min konto og inne på nettleseren når jeg logger inn hos tesla og ser på min egen bestilling
Ok, da har du mer spesifikk informasjon der enn meg...

Alvildeb

Da har jeg fått avtalt levering 28.02: Bergen

LR AWD HVIT/SORT SOMMER og VINTER 19 + tilhengerfeste

SWBS

Sitat fra: iDriver på torsdag 09. februar 2023, klokken 14:59
Da har du samme info som meg(Også bestilt svar på svart). Kan virke som det kommer ut mange hvite biler nå. Flere som har bestilt svart på svart som har like lite info om veien videre?

Isurlis

Sitat fra: SWBS på torsdag 09. februar 2023, klokken 16:46
Sitat fra: iDriver på torsdag 09. februar 2023, klokken 14:59
Da har du samme info som meg(Også bestilt svar på svart). Kan virke som det kommer ut mange hvite biler nå. Flere som har bestilt svart på svart som har like lite info om veien videre?

Begynner å lure på om at jeg kan ha fått litt mer spesifikk estimering siden jeg bestilte hvit i utgangspunktet den 23. Januar for så å bytte på konfigureringen til en svart bil... da oppdaterte estimer levering seg meg en måned fram

hteggi

Da skal jeg hente LR AWD HVIT/SORT SOMMER og VINTER 19, 21.02 i Bergen, bestilt 17.01

MooCow

Sitat fra: hteggi på torsdag 09. februar 2023, klokken 19:33
Da skal jeg hente LR AWD HVIT/SORT SOMMER og VINTER 19, 21.02 i Bergen, bestilt 17.01

Kina eller Berlin :) ?

Tok det lang tid før du fekk estimert levering?

Bestilte 17.januar LR kvit/svart 19" med utlevering i Bergen. Ikkje fått estimert tidspunkt eingang endå.

gjobjo

Sitat fra: SWBS på onsdag 08. februar 2023, klokken 16:00
Sitat fra: gjobjo på onsdag 08. februar 2023, klokken 15:47
Fikk akkurat VIN og forventet levering :-)
Estimated Delivery: February 23 - March 10

Grattis! hvilken kombinasjon og når bestilte du?  :D

Solid Black Model Y LR, svarte seter, 19 tommer dekk, bestilte den 14 Januar
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

OleBrum2

Standard range, hvit, vinterhjul: levering 11-28 mars, men nå fått beskjed om tidlig mars av selger. Bergen.

hteggi

Sitat fra: MooCow på torsdag 09. februar 2023, klokken 20:50
Sitat fra: hteggi på torsdag 09. februar 2023, klokken 19:33

Kina eller Berlin :) ?

Tok det lang tid før du fekk estimert levering?

Bestilte 17.januar LR kvit/svart 19" med utlevering i Bergen. Ikkje fått estimert tidspunkt eingang endå.

Kina.
Bestilte 17.01 fikk estimert levering 08.02 og 09.02 kunne jeg velge leveringtidpunkt tidligste var 20.02.
Bilen ble sendt fra kina 20.12.2022 og kom til Zeebrugge 25.01.2023.

MarcusW

Sitat fra: OleBrum2 på torsdag 09. februar 2023, klokken 23:34

Standard range, hvit, vinterhjul: levering 11-28 mars, men nå fått beskjed om tidlig mars av selger. Bergen.

Interessant, når bestilte du igjen? 18-20 januar? Prøver å luke ut hvilken båt den kan være på, men jeg blir ikke helt klok. Dersom den leveres innenfor estimert tidsrom (hos meg 14-29 mars) har jeg beregnet meg fram til Glovis Sunrise som vil være i Zeebrugge i uke 10. Da har de en ukes tid på å få den til Drammen.

Dersom du har fått beskjed om tidlig mars skjønner jeg ikke hvilken båt den kan være på. Lake Kivu? Det er ikke en av Hoegh båtene for min del etter VIN søk.

hagestol

Pearl white Model Y LR, svarte seter, 19 tommer dekk, bestilte den 30 Januar i Oslo.
Estimert levering: feb - mar 2023

Fått to svar fra Tesla, fra to ulike representanter

SitatDet har varit mycket beställningar på kort tid så estimaten kan vara väldigt osäkra pga detta. Men jag tror leveringen blir mellan mars och juli.

SitatDa skal du nok ligge rundt feb-mars =)

Det er fort mulig at bilen kommer tidligere også

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA