Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

chribrek

Sitat fra: MarcusW på tirsdag 07. februar 2023, klokken 13:18
Sitat fra: chribrek på tirsdag 07. februar 2023, klokken 13:14
Sitat fra: MarcusW på tirsdag 07. februar 2023, klokken 12:51
Sitat fra: chribrek på tirsdag 07. februar 2023, klokken 12:46
Sitat fra: MarcusW på mandag 06. februar 2023, klokken 18:37
Sitat fra: snakkesalig på mandag 06. februar 2023, klokken 18:33
Du må søke på LRW (kina) eller XP7 (Berlin).

Jeg fant den ikke med 5YJ. Men fant den et sted med LRW som du sier. Visste at det var en kinesisk bil.

VIN: LRWYGCFS9PC.XXXXXX

Hvor og hvordan søker du? :)

Står rimelig godt forklart her :) https://elbilforum.no/index.php?topic=56901.0
Hadde ikke prøvd "Consolemetoden", men funket fint det også.

Supert! Takk :) Fant VIN :D

Så bra! Når bestilte du og hva har du bestilt?  :)

Bestilte 16 januar. RWD, Midnight Silver. 

Link

Betalte for bilen i går kveld. Reagerte på at det ikke kom opp noe firmanavn knyttet til kontoen vi betalte til. Er dette normalt?

Ted92

Sitat fra: SWBS på mandag 06. februar 2023, klokken 22:10
Som flere her vi også bestilt TMY LR svart på svart, standard felger. bestilte 20 jan, men enda ikke hørt noe. står Estimert levering: bestemmes senere. Men en ting jeg synes er veldig rart er at jeg søren ikke får tak i vår sales advisor. Prøvd å ringe flere ganger og sende mail, men hører nada. ingen som tar kontakt siden første mail vi fikk fra dem etter vi bestilte bilen. Er det flere som har opplevd dette og evt. har noen tips?

Har samme problemet selv. Står at jeg skal sende sms til et nummer om jeg har spørsmål(mailen jeg fikk etter bestillingen). Aldri fått noe svar. Forsøkt å sende Mail til «min kontakt person» heller ikke noe svar.
I går ventet jeg 30 min i telefon kø. Ga opp etter det. Sendte også en Mail til kundeservice forrige uke. Heller ikke noe svar der.
Så når dere sier at dere «bare» ringer inn å får endret bil så skjønner jeg ikke hvordan dere får til dette 😂
Inntrykket mitt er at det ikke eksisterer noe kundeservice

Har aldri fått tak i noen hos Tesla siden jeg bestilte bilen

snakkesalig

Sitat fra: Link på tirsdag 07. februar 2023, klokken 13:50
Betalte for bilen i går kveld. Reagerte på at det ikke kom opp noe firmanavn knyttet til kontoen vi betalte til. Er dette normalt?

Så lenge du brukte betalingsinfoen du fant på kontosiden din (og ikke noe du fikk i en epost fra en afrikansk konge) hadde jeg ikke vært særlig bekymret.

Link

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 07. februar 2023, klokken 15:04
Sitat fra: Link på tirsdag 07. februar 2023, klokken 13:50

Så lenge du brukte betalingsinfoen du fant på kontosiden din (og ikke noe du fikk i en epost fra en afrikansk konge) hadde jeg ikke vært særlig bekymret.

Helt riktig. Pengene endte på rett sted.

gjobjo

Fikk akkurat VIN og forventet levering :-)
Estimated Delivery: February 23 - March 10
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

SWBS

Sitat fra: Ted92 på tirsdag 07. februar 2023, klokken 13:59
Sitat fra: SWBS på mandag 06. februar 2023, klokken 22:10
Som flere her vi også bestilt TMY LR svart på svart, standard felger. bestilte 20 jan, men enda ikke hørt noe. står Estimert levering: bestemmes senere. Men en ting jeg synes er veldig rart er at jeg søren ikke får tak i vår sales advisor. Prøvd å ringe flere ganger og sende mail, men hører nada. ingen som tar kontakt siden første mail vi fikk fra dem etter vi bestilte bilen. Er det flere som har opplevd dette og evt. har noen tips?

Har samme problemet selv. Står at jeg skal sende sms til et nummer om jeg har spørsmål(mailen jeg fikk etter bestillingen). Aldri fått noe svar. Forsøkt å sende Mail til «min kontakt person» heller ikke noe svar.
I går ventet jeg 30 min i telefon kø. Ga opp etter det. Sendte også en Mail til kundeservice forrige uke. Heller ikke noe svar der.
Så når dere sier at dere «bare» ringer inn å får endret bil så skjønner jeg ikke hvordan dere får til dette 😂
Inntrykket mitt er at det ikke eksisterer noe kundeservice

Har aldri fått tak i noen hos Tesla siden jeg bestilte bilen

Fikk omsider svar, men ikke fra min selger. Sendte mail til salgsavdelingen i oslo og da fikke jeg omsider svar. Ikke noe mer info om levering, men fikk i det minste oppfølging  :+1:

SWBS

Sitat fra: gjobjo på onsdag 08. februar 2023, klokken 15:47

Grattis! hvilken kombinasjon og når bestilte du?  :D

Mandalorian

Samme her :) Hvit LR Awd med svart interiør kun med standard 19'' sommerdekk. LRW vin (kina) :) Bestillt 13 januar.

Alvildeb

Sitat fra: SWBS på onsdag 08. februar 2023, klokken 16:00

Fikk samme dato og VIN i dag. Bestilte 13.01 LR AWD HVIT M/sort intr. 19 sommer + vinter + hengerfeste

Thomas Longva

Sitat fra: Alvildeb på onsdag 08. februar 2023, klokken 23:36
Sitat fra: SWBS på onsdag 08. februar 2023, klokken 16:00

Fikk samme dato og VIN i dag. Bestilte 13.01 LR AWD HVIT M/sort intr. 19 sommer + vinter + hengerfeste

Berlin eller Shanghai VIN ?

Alvildeb

[/quote]

[/quote]

Berlin eller Shanghai VIN ?
[/quote]

Kan det stemme med Shanghai når VIN LRWYGCExxxx? (Aner ikke om man skal «skjule VIN» 😅

Er det mulig å finne ut av skip? Vi har levering i Bergen.

snakkesalig

LRW er kina ja. VIN kan identifisere deg (eller eier) når bilen blir registrert, så det kommer an på hvor anonym du ønsker å være.

Eneste mulighet til å finne skip er om den er på en Höegh-båt:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Alvildeb

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 09. februar 2023, klokken 07:19
LRW er kina ja. VIN kan identifisere deg (eller eier) når bilen blir registrert, så det kommer an på hvor anonym du ønsker å være.

Eneste mulighet til å finne skip er om den er på en Höegh-båt:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Betyr dette at det egentlig er 2022 bil? I såfall er jo det litt skuffende?

Taben

Hei. Du får 2023 modell. Det 10.ende bokstav/siffer er P på ditt VIN nr= 2023 Modell. Hadde bokstaven vært N på det 10.ende bokstav/siffer i VIN nr så ville det vært 2022 modell.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA