KOR I H*****E VANSKELIG SKAL DET VÆRE Å FÅ TAK I DELER TIL EIN TESLA!!!!

Startet av Rævedilter, fredag 26. august 2022, klokken 10:09

« forrige - neste »

Rævedilter

Sitat fra: Kim- på fredag 26. august 2022, klokken 21:24
Har du prøvd med fysisk oppmøte?

Visst du hadde lest tråden hadde du sett at dei to siste gangene var eg fysisk i butikken ja. Men nå passer det dårlig; og uansett må nok delene bestilles, så får eg heller gå der når dei skal hentes.

Rævedilter

Sitat fra: THE på fredag 26. august 2022, klokken 22:59
Hvorfor i he..... skal det være nødvendig med fysisk oppmøte for å kjøpe deler til en bil som du kan bestille på nett?
Når eg kjøpte i 2017 kunne den KUN bestilles på nett såvidt eg husker.

THE

Jeg kjøpte inventory-bil i 2017. Da var det en selger som fant en bil i systemet som ennå ikke var tilgjengelig på nettsiden til Tesla. Hadde egentlig bare noen minutter på meg til å bestemme meg for kjøp. Desidert det dyreste impulskjøpet jeg har gjort. Hadde over hodet ingen plan om å kjøpe bil da jeg gikk inn bare for å se på en demobil. Kom ut igjen med kontrakt på en TMX100D... har fortsatt bilen, og er storfornøyd etter fem år og 150k km, men serviceapparatet til Tesla kan jeg godt klare meg uten. Heldigvis blir det stadig enklere å få tak i deler og verksteder andre steder enn hos Tesla.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Kim-

Ja, samme her i 2018. Ble «pushet» på bil, både med at gratis lading og kampanjerente skulle avsluttes om få dager. De hadde tilgang på en Haug med inventory biler i butikken og ikke på nett. Ble ny bil den dagen. Gratis lading og kampanjerente varte fortsatt en stund etterpå!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Etter en tur  på Meny for å kjøpe 2 l. melk kom jeg hjem med en kontrakt på en bil til 780K. Uten melk, men med samme deal som Kim. Drikker fremdeles melk, men aldri fra Meny på Fritzøe brygge....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Sitat fra: Kim- på lørdag 27. august 2022, klokken 21:01
Gratis lading og kampanjerente varte fortsatt en stund etterpå!
Eg har det fortsatt...
Og det sammen med låg bruktbilpris er grunnene til at eg har bilen fortsatt.
Alu er også ein grunn, satser på at den ikkje ruster så mykje da.

Har forøvrig ikkje fått svar fra asane_parts@tesla.com (enda, håper fortsatt)

Motorwatt

Klart du har det fortsatt. Gratis lading var ikke tidsbegrenset, men varer så lenge du har bilen. Tilbudet derimot var tidsbegrenset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Til info så var det appen som funket.
Eposten til asane_parts fekk eg aldri svar på, men mulig dei har sett meldinga i servicessystemet da eg skreiv at eg hadde lagt inn service time der.
Varene kjem vissnok til Kokstad i dag.
Snart er det ein godt brukt X til salgs ...................

Klykken

Bra det ordnet seg. Kanskje redigere teksten på emnefeltet til noe "mindre skrikende"? :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rævedilter

Sitat fra: Klykken på tirsdag 30. august 2022, klokken 11:14
Bra det ordnet seg. Kanskje redigere teksten på emnefeltet til noe "mindre skrikende"? :D
Problemet er der jo fortsatt; håplaust tungvint å få tak i deler. Skal endre det den dagen Tesla forbedrer servicen og ikkje gjer den dårligere. Før kunne eg bestille direkte på epost. Og dei har løysing for det om dei vil:

geear

Men du er nok et ytterpunkt. Som alltid med Tesla så er det tydeligvis ganske individuelt dette også. Har kun hatt behov for noen småting og overhodet ikke hatt problemer. Behøvde plasthjulbue til X, svingte innom Tesla og fikk den i hånda på noen minutter for noen hundrelapper. Vindusviskere til X og senterkopper til felger. var samme historie, TPMS til Y var de tomme for nesten i hele landet, men fikk tak i Bodø-avdelingen på mail, som igjen putta de i posten. Fantastisk service. Ser Tesla-bygget fra jobb, og har omtrent 100 meteromvei for å kjøre innom, så det er så klart en helt annen sak enn 20 mil unna. Da hadde jeg kanskje ikke hatt Tesla. X-en hadde iallfall vært et kortvarig eierskap.

DagfinnN

Samme positive opplevelse som Gear her. Måtte bytte frontrute på vår SR3+ to dager før den skulle selges pga steinsprut. Gjort hos Riis bilglass. Mekaniker klarte å bryte av feste og knekke skruen for solskjerm. Jeg hadde avtalt overlevering og måtte kjøre til Sarpsborg neste morgen. Kona kontaktet Tesla på telefon og når jeg kom til Sarpsborg sc lå en pose med riktig skrue og feste og ventet på meg til en pris av ca 100 kroner.
Helt topp service.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Helt vanlig at verksteder får deler fra andre verksteder, og det gjelder nok de fleste bilmerker. Vanligvis har de full oversikt hvor delene befinner seg rundt om i landet, så dette er helt normalt. At de legger den i en konvolutt eller pose er vel ikke veldig spesielt.

Imponerende synes jeg det var den gang noen hadde knust sideruten på en BMW 7-serie jeg hadde. Var hos Stenshagen Bil 15 min. før stengetid, men på grunn av at bilen hadde doble glass var det ikke på lager. Den nærmeste som hadde vinduet var BMW i Hamburg. Dagen etter ringte de kl. 0830, og fortalte at bilen kunne hentes. I Norge var det visstnok på denne tiden bare det norske kongehuset (og jeg) som hadde 7-serie med slike vinduer. Den ble derfor bestilt for HMK, og sendt il ekspress fra Hamburg.  Da snakker vi service.....
Tesla S75D - 09/2018

Handyman

Sitat fra: Rævedilter på tirsdag 30. august 2022, klokken 14:23
Sitat fra: Klykken på tirsdag 30. august 2022, klokken 11:14
Problemet er der jo fortsatt; håplaust tungvint å få tak i deler. Skal endre det den dagen Tesla forbedrer servicen og ikkje gjer den dårligere. Før kunne eg bestille direkte på epost. Og dei har løysing for det om dei vil:
Hvis du hadde brukt riktig kommunikasjonskanal (appen) fra starten, hadde du da blitt like frustrert? E-post er jo håpløst avleggs i dag ;-) Håper blodtrykket er på vei ned.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rævedilter

Er nok tydligvis dei som synes Tesla har god service også, men kundeundersøkelser taler jo sitt klare språk.
Eg har dessverre ikkje sekretær som kan sitte i telefonen med Tesla for å bestille deler, og møte opp fysisk for å bestille deler forstår vel alle er toppen på idioti, kaster vekk både tida mi og kundemottak si tid.
ALLE andre ting eg bestiller både privat og i jobbsammenheng kan eg bestille via epost eller nettbutikk, og ALLE andre klarer å håndtere dette.
Tesla sitt svar på jumboplassering på kundeundersøkelsen: "Vi har ingen kommentar til saken."

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA