KOR I H*****E VANSKELIG SKAL DET VÆRE Å FÅ TAK I DELER TIL EIN TESLA!!!!

Startet av Rævedilter, fredag 26. august 2022, klokken 10:09

« forrige - neste »

Rævedilter

Roadster får ein vel også deler til fortsatt, og dei er jo alle 10-14 år.

hELgenen

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. august 2022, klokken 11:14
SitatJeg mener å ha lest at produsentene KUN forplikter seg til å ha deler på biler under garanti - i alle fall i USA (mulig EU har egne regler).
I utgangspunktet skal levetiden for en bil produsert i Europa være minimum 10 år. De må også kunne levere deler fra fabrikk i disse 10 årene.

Er det noen som ikke har fått deler til sin 9 år gamle Tesla?

Er det egne krav på biler produsert i EU, men andre regler for biler produsert andre steder?
Det forventes jo en tsunami av nye biler fra Kina - så dette er ikke bare et mulig Tesla problem,men kan gjelde
flere nye merker fremover.....

automat

Sitat fra: Rævedilter på fredag 26. august 2022, klokken 11:10
Sitat fra: automat på fredag 26. august 2022, klokken 11:04
Har du prøvd å legge det inn som en servicetime i app'en?

Dette er jo Teslas foretrukne måte å håndtere servicehenvendelser på. Og de pleiet å ha ok responstid her.
Da må ein bestille på dato og får ein dato uti september.
Eg skal bestille deler, ikkje service, og å vente på ledig verkstedstime som eg ikkje skal bruke er vel ikkje spesielt serviceorientert.
Så lenge du fysisk ikke har tenkt å møte opp på verkstedet, så finner du det verkstedet som har første time ledig. Moss hadde ledig 29.aug.  Sannsynligvis vil de nok uansett ta tak i en delebestilling selv om «timen» er langt frem.

Ma n får plage det systemet de har, og som fungerer. Selv om det ikke er laget for delebestilling.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Rævedilter

Da la eg inn Moss 29 august med levering til Kokstad så får me sjå, takk for hjelpa.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rævedilter

Jada...
"Meldingen din til kokstad_parts@tesla.com ble blokkert. Se de tekniske opplysningene nedenfor for mer informasjon.
550 5.4.1 Recipient address rejected: Access denied. AS(201806281) [CO1NAM11FT064.eop-nam11.prod.protection.outlook.com]"

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rævedilter

Har forsøkt asane først, så den får få litt tid på seg.
Eller eg må sette meg i bilen til Moss.

Klykken

Det er bare å google Tesla Åsane, så finner du denne siden: https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/store/bergenasane

Bytt ut _sales med _parts, så har du eposten. :)

Er bare å høre med "alle".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rævedilter

Har som sagt prøvd den uten å få feilmelding så satser på den funker.
Sitter her i 2022 og lurer på korleis eg skal komme i kontakt med et firma som eg vil kjøpe noko fra???
Må eg bestille på Twitter rett hos muskedusken?
Dette er bare for jæææææææææææææævlig dårlig.

Klykken

Sitat fra: Rævedilter på fredag 26. august 2022, klokken 13:43
Har som sagt prøvd den uten å få feilmelding så satser på den funker.
Sitter her i 2022 og lurer på korleis eg skal komme i kontakt med et firma som eg vil kjøpe noko fra???
Må eg bestille på Twitter rett hos muskedusken?
Dette er bare for jæææææææææææææævlig dårlig.
Kan også benytte service på appen og be om deler, sies det. Nå har jeg aldri hatt behov for det så gjenforteller bare det andre sier.

Tesla kan være vanskelig å nå i mange tilfeller, ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Chat-bobla i appen burde vært tilgjengelig hele tiden, ikke bare når en har en åpen service request. Men når man har en service request så går det forrykende bra å bruke appen. Får veldig raskt svar, og de fikser og ordner.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

THE

Sitat fra: Kim- på fredag 26. august 2022, klokken 21:24
Har du prøvd med fysisk oppmøte?
Hvorfor i he..... skal det være nødvendig med fysisk oppmøte for å kjøpe deler til en bil som du kan bestille på nett?

Tesla burde klare å få til skikkelig nettbutikk for deler og rekvisita. Gjerne sendt ut fra et europeisk sentrallager, og med effektiv og rask forsendelse. Bare gå inn i appen og velge deler til din bil. Alt burde kunne håndteres automatisk basert på VIN slik at du var sikker på å få riktige deler til akkurat din bil og din konfigurasjon. Da skulle jeg vurdert å kjøpe originaldeler via Tesla. Nå vil jeg helst kjøpe deler fra tredjepart pga. kundeservice og at det er mer effektivt, enklere og raskere. Å møte opp fysisk i butikk er ikke ønskelig da det er 210 km og 3 timer kjøring hver vei til nærmeste service center. Mye enklere å bestille deler på nett og hente dem på Coop'n. Akkurat som det er mye enklere og mer praktisk å enten skru selv eller få det lokale verkstedet til å ta jobben. Det er fordelen med å ha en bil som har passert 100000 km for lenge siden, og som er fem år om noen uker, det er ingen grunn til å sette bilen inn hos Tesla hvis det ikke er noe helst spesielt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA