KOR I H*****E VANSKELIG SKAL DET VÆRE Å FÅ TAK I DELER TIL EIN TESLA!!!!

Startet av Rævedilter, fredag 26. august 2022, klokken 10:09

« forrige - neste »

Rævedilter

Sitat fra: Handyman på tirsdag 30. august 2022, klokken 21:07
Hvis du hadde brukt riktig kommunikasjonskanal (appen) fra starten, hadde du da blitt like frustrert? E-post er jo håpløst avleggs i dag ;-) Håper blodtrykket er på vei ned.
Det er ingen valg som heiter "Bestille deler" i appen, ein må bestille service time i Moss? Logisk? Kanskje for nokon, eg har dreve med programvareutvikling i 35 år og synes dette er idiotisk.

Ellers er blodtrykket bra; takk for du bryr deg; har nett hatt ein tur ut med krabbeteinene.

Handyman

Sitat fra: Rævedilter på tirsdag 30. august 2022, klokken 21:12
Sitat fra: Handyman på tirsdag 30. august 2022, klokken 21:07
Hvis du hadde brukt riktig kommunikasjonskanal (appen) fra starten, hadde du da blitt like frustrert? E-post er jo håpløst avleggs i dag ;-) Håper blodtrykket er på vei ned.
Det er ingen valg som heiter "Bestille deler" i appen, ein må bestille service time i Moss? Logisk? Kanskje for nokon, eg har dreve med programvareutvikling i 35 år og synes dette er idiotisk.
Det har du helt rett i. Appen burde absolutt hatt en kategori for "deler" og gjerne en for "andre saker".
Du er ikke den eneste som ikke har tenkt at man bare kan bestille en vilkårlig time en stund frem i tid uansett formål. De går gjennom alle sakene og kommuniserer med deg før timen slettes.
Jeg har benyttet appen til å spørre om flere ting og får svært raskt svar.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: Rævedilter på tirsdag 30. august 2022, klokken 21:08
Er nok tydligvis dei som synes Tesla har god service også, men kundeundersøkelser taler jo sitt klare språk.
Eg har dessverre ikkje sekretær som kan sitte i telefonen med Tesla for å bestille deler, og møte opp fysisk for å bestille deler forstår vel alle er toppen på idioti, kaster vekk både tida mi og kundemottak si tid.
ALLE andre ting eg bestiller både privat og i jobbsammenheng kan eg bestille via epost eller nettbutikk, og ALLE andre klarer å håndtere dette.
Tesla sitt svar på jumboplassering på kundeundersøkelsen: "Vi har ingen kommentar til saken."
Er helt enig med deg i at det kunne vært klarere/enklere, skrev vel også det tidligere at "chattebobla" burde vært tilgjengelig i appen til enhver tid, ikke kun når man har booket en time. Dette hadde løst mye av problemet med manglende telefon og mailkontakt. Men personlig så irriterer jeg meg mye mer over hvor vanskelig det skal være å få bestilt time til service hos alle andre, for eksempel hos Bertel O. Steen. Må jo faktisk ringe i åpningstid for å få en fornuftig dialog og diskutere litt frem og tilbake med passende tidspunkt, mens hos Tesla er det bare inn i appen når som helst på døgnet, finne tidspunkt som passer, og booke. Og om jeg dagen før finner ut at det ikke passer, selv utenom åpningstid, så er det bare å velge et nytt tidspunkt og ikke tenke mer på det. Minimal liten ting, men det gjør bare at alle andre føles fullstendig utdatert for meg. Måtte nettopp ringe og bestille time for Niroen. Akkurat som om ikke verkstedet har et elektronisk system/kalender for booking allerede, som det kun handler om å gjøre tilgjengelig på nett...

filtvet

Tesla-"service" er et app-helvete!

Nå er noe galt igjen som de ikke fixet på service sist. Da blir det minst 15 dager venting IGJEN......

Klykken

Sitat fra: filtvet på onsdag 31. august 2022, klokken 10:32
Nå er noe galt igjen som de ikke fixet på service sist. Da blir det minst 15 dager venting IGJEN......
Sånn er det jo stort sett hos alle. Hvis du har hatt flere bilmerker må du da ha opplevd at så og si alle har sine problemer.

Synes som geear sier, at det er meget behagelig å bestille time hos Tesla. De er også raske på å svare via appen. Stort sett brukt SC i Trondheim fra 2018 til i fjor og har ingenting å sette fingeren på der. Nå er det SC Steinkjer, og de er like serviceinnstilte som jeg er vant til fra Trondheim, om ikke bedre også. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

eDooku

Sitat fra: Rævedilter på fredag 26. august 2022, klokken 10:31
Og det verste er jo at Toyota ikkje er så veldig bra kvalitetsmessig, det er enkelt og det fungerer og det ruster, men service og oppfølging er (bortimot) eksemplarisk, dei bytta motor gratis i Corollaen til kona etter 5,5 år og 187000 km da det var ein ulyd i den. Slå den Møller.....og Tesla....
Mine påstander: Sånne eksempler på Toyotas "fantastiske service" får man fordi alle Toyota-eiere betaler 12-13000 kr for oljeskift og enkle fikser hvert år, "for å forlenge garantien". Etter 5 år har eieren nesten betalt for ny motor på egen hånd, og Toyota vet at den begeistrede eieren vil fortsette å betale "Toyota-skatt" i mange år fremover etter dette... Sannsynligvis er det også grunnen til at japanerne har slept bena etter seg når det kommer til elbiler: Den trenger ikke årlig service, så hvordan skal de lure til seg penger til å opprettholde serviceleddet?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Rævedilter

Sitat fra: Klykken på onsdag 31. august 2022, klokken 11:00
Sånn er det jo stort sett hos alle. Hvis du har hatt flere bilmerker må du da ha opplevd at så og si alle har sine problemer.
Nei det er det ikkje; Tesla er desidert verst(der og):

Rævedilter

Sitat fra: eDooku på onsdag 31. august 2022, klokken 11:43
Sitat fra: Rævedilter på fredag 26. august 2022, klokken 10:31
Og det verste er jo at Toyota ikkje er så veldig bra kvalitetsmessig, det er enkelt og det fungerer og det ruster, men service og oppfølging er (bortimot) eksemplarisk, dei bytta motor gratis i Corollaen til kona etter 5,5 år og 187000 km da det var ein ulyd i den. Slå den Møller.....og Tesla....
Mine påstander: Sånne eksempler på Toyotas "fantastiske service" får man fordi alle Toyota-eiere betaler 12-13000 kr for oljeskift og enkle fikser hvert år, "for å forlenge garantien". Etter 5 år har eieren nesten betalt for ny motor på egen hånd, og Toyota vet at den begeistrede eieren vil fortsette å betale "Toyota-skatt" i mange år fremover etter dette... Sannsynligvis er det også grunnen til at japanerne har slept bena etter seg når det kommer til elbiler: Den trenger ikke årlig service, så hvordan skal de lure til seg penger til å opprettholde serviceleddet?
Fakta er langt meir pålitelig enn ubegrunna påstander fra ein tesla fanboy.
Ref. denne lista har Toyota lavast servicekostnad pr. år, ligger på rundt det halve av Tesla.
Bl.a. anna trenger jo ikkje Toyota bremseservice 1-2 ganger i året...
https://www.motor.no/bensin-bilavgifter-bilhold/denne-listen-forteller-deg-alt-om-bilkostnadene/106241

filtvet

Sitat fra: Klykken på onsdag 31. august 2022, klokken 11:00
Sitat fra: filtvet på onsdag 31. august 2022, klokken 10:32

Synes som geear sier, at det er meget behagelig å bestille time hos Tesla. De er også raske på å svare via appen. Stort sett brukt SC i Trondheim fra 2018 til i fjor og har ingenting å sette fingeren på der. Nå er det SC Steinkjer, og de er like serviceinnstilte som jeg er vant til fra Trondheim, om ikke bedre også. :)

Nei, dette er ikke riktig. Når forhandlere gjør en feil er det som regel bare å ringe toyota og forklare det. De fixer det på 1-2 dager.

Og å bestille deler går fra 1 telefon til henting neste/samme dag. Og de har "alt" på lager.

Klykken

Ja, ser disse grafene om dårlig og god service, men av egenerfaring har jeg bare dårlige opplevelser med Mazda og BMW, men er vel alene om dette da tydeligvis. Har enda til gode å få dårlig service av Tesla merkelig nok, og er tydeligvis alene om det også.

Har dog aldri bestilt deler fra andre enn Tesla, som jeg også fikk så og si med en gang (propper til å feste skvettlapper med).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Hallgrim86

Sitat fra: Klykken på onsdag 31. august 2022, klokken 14:56
Ja, ser disse grafene om dårlig og god service, men av egenerfaring har jeg bare dårlige opplevelser med Mazda og BMW, men er vel alene om dette da tydeligvis. Har enda til gode å få dårlig service av Tesla merkelig nok, og er tydeligvis alene om det også.

Har dog aldri bestilt deler fra andre enn Tesla, som jeg også fikk så og si med en gang (propper til å feste skvettlapper med).

Tesla er verst i Autoindex, men det betyr ikke at det er et håpløst merke. Du har som kunde en større sjanse for å ha en negativ opplevelse. Tesla fikk 833 poeng i testen, vinneren fikk 957. Det er altså ikke snakk om 10 eller 20 poeng imot 957, men en ganske jevn undersøkelse hvor Tesla havnet sist.

Det at de nå har havnet sist så mange ganger (alle) gjør at man kan være litt tryggere på tallene, men det er viktig å også huske hvordan den foregår og hvordan alt måles. Altså en noe høyere risiko for uønskede hendelser under eller etter service.

DagfinnN

Sitat fra: Rævedilter på onsdag 31. august 2022, klokken 11:55
Ref. denne lista har Toyota lavast servicekostnad pr. år, ligger på rundt det halve av Tesla.
https://www.motor.no/bensin-bilavgifter-bilhold/denne-listen-forteller-deg-alt-om-bilkostnadene/106241
Her spres løgn. I følge denne artikkelen er det 18.500 i årlig service for Tesla. Dette stemmer overhodet ikke. Jeg tok 40k service på min x 100D i oktober - inkludert bremseservice. I tillegg byttet jeg vindusviskere. Totalt 4.500 kroner inkludert nye viskere - noe som er under en fjerdedel av påstanden i artikkelen.
Vedlagt faktura.
I tillegg er det intet krav om årlig service eller service etter fast kjørelengde hos Tesla. 40k og 80k anbefales, men man mister ikke garanti om dette ikke blir utført.
For øvrig mister du all troverdighet i dette forum med å slenge rundt påstander om fanboy bare fordi du bli motsagt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

eDooku

Sitat fra: Rævedilter på onsdag 31. august 2022, klokken 11:55
I stand corrected, ser at serviceprisene har dalt litt siden man hadde Toyota selv. Fakta fra 2018 er dog heller ikke noe å slå så veldig hardt i bordet med. En Tesla vil i dag ha servicekostnader på ca 2000 kr (viskere og luftfiltre) på en treårsperiode (som er det servicekostnadene i artikkelen snakker om), med mindre man frivillig velger å betale for ting som bremseservice og "sparking i dekkene"...

[EDIT] Det med "sparking i dekkene" er min spøkefulle samlebetegnelse for de sjekklistene som gjennomføres når man tar periodisk service. No disrespect meant, det kan sikkert være nødvendig noen ganger.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Motorwatt

Jeg kan leve med at de "sparker i dekkene" ved 30K-service, men er villrede når de sier at man bare "sparker" to ganger i dekkene ved 60K-service....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

filtvet

På Tesla-service må man også ta med i regningen transport til/fra servicesenter (3 ganger hittil på 9 måneder). Småfeil men alikevel tidkrevende og kostbart med taxi. Har aldri hatt en ny bil som må på sjekk første 2 år.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA