Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

geear

Ingen endring her, fortsatt 18. til 30. sept, ingen VIN, men fikk SMS fra Enter forsikring i dag, med takk for at jeg velger de til å forsikre min nye Tesla, så noe foregår..? Hvit/sort/19" best. 17. juni.

AbsoluttIkkeFredrik

Fikk også SMS fra Enter forsikring i dag. Ingen endring på EDD for min del. Bestilte hvit/svart med 20" den 28/7. EDD står uendret på 29/11-13/1

REN-BIL

Da har det blitt registrert en LRY med VIN fra siste batch som antagelig kom med glovis challenge. Fra teslastat: vin 404749

Jubanegra

Malacca Highway ankom Drammen i dag. Det så ut som at det var noen svarte, gråe og 2 stk. røde model 3 og Y. Det finnes håp for noen.
EDD her er fortsatt 27. oktober - 11. desember.

kathri1e

Sitat fra: Nouish på onsdag 24. august 2022, klokken 14:29
Og der kom VIN på ny konfig - 406xxx :D

Edit: Fikk match på Höegh St. Petersburg :) Andre med VIN kan sjekke her: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Jeg og fikk match her;
HÖEGH ST. PETERSBURG (STPE) M
Voyage   76
Load Port   TAICANG
Planned Load   25.07.2022
Departure Date   25.07.2022
Discharge Port   ZEEBRUGGE
Arrival Date   28.08.2022

Har du og levering i stavanger? Når kan vi forvente utlevering? Min edd ble akkurat utsatt 1 uke..

Saberhagen

Sitat fra: erikaak på onsdag 24. august 2022, klokken 19:22
Sitat fra: Kim- på onsdag 24. august 2022, klokken 18:07
De i Tyskland får kun fra Berlin eller er det også MiC?

Performance fra Berlin. Hvit og svart Long Range med 19" hjul også fra Berlin. Alle andre specs fra Kina. Dette vil såklart endre seg etter hvert, og på sikt vil alt av Y for Tyskland (og Europa) komme fra Berlin.

Hvor sikker er man på dette med 20» er fra Kina og ikke Berlin? Leser her: https://www.teslaownersonline.com/threads/giga-berlin-produces-first-tesla-model-y-long-range-vehicles.21008/ at både 20 og 19» produseres i Berlin.

Jonny85

Sitat fra: geear på torsdag 25. august 2022, klokken 18:37
Ingen endring her, fortsatt 18. til 30. sept, ingen VIN, men fikk SMS fra Enter forsikring i dag, med takk for at jeg velger de til å forsikre min nye Tesla, så noe foregår..? Hvit/sort/19" best. 17. juni.

Har du bestilt enter forsikring via Tesla? Har ikke sett det valget at man kan forsikre via Enter.
Hvordan er prisen på forsikring ? Har også fortsatt levering 13-29 september på Long Range 19" Hvit/sort

Polestar

Sitat fra: Jonny85 på fredag 26. august 2022, klokken 00:27
Sitat fra: geear på torsdag 25. august 2022, klokken 18:37

Har du bestilt enter forsikring via Tesla? Har ikke sett det valget at man kan forsikre via Enter.
Hvordan er prisen på forsikring ? Har også fortsatt levering 13-29 september på Long Range 19" Hvit/sort
30 dagers gratis forsikring via Enter.

Fra Tesla-kontoen:
As a private car owner, you can request 30 days of InsureMyTesla from Enter - part of Tryg Forsikring Insurance free of charge. After placing a request, Enter - part of Tryg Forsikring will contact you by phone or email to complete the agreement.

Jeg har også fått sms fra Enter uten å ha en estimert leveringsdato på min bil med hvitt interiør, så tilsendt sms gir nok ingen indikasjoner om at levering nærmer seg.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Krissulf

Bestilt tesla svart/svart med 19" dekk, slutten av april 2022. Fikk i dag endret edd fra 6-30sep 2022 til jan-mar 2023. Det kan bare ikke stemme..?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ndrsone

Sitat fra: Krissulf på fredag 26. august 2022, klokken 08:34
Bestilt tesla svart/svart med 19" dekk, slutten av april 2022. Fikk i dag endret edd fra 6-30sep 2022 til jan-mar 2023. Det kan bare ikke stemme..?

Hører det er fler som får utsatt nå, venter bare på at min EDD 19.okt - 3.Des blir flyttet på også.
Hvit/sort 20", Bestilt i April

ihavequestions

Ser de fleste som får sin utsatt nå er med 19", kan det ha noe å si...?

Bestilte svart/svart 20" og 19" på vinter uten HF tidlig mai. Har fortsatt EDD oktober 22 - desember 06, levering i Ålesund.
Tesla MYP 22, sort/sort

Mebi

Glovis Sun som skal til Zeebrugge nærmer seg området det VIN-tildelingen vanligvis skjer (ca. 1-2 dager før Singapore) så det kan være grunnen til å EDD oppdaterer seg nå.

De som får VIN på denne båten vil nok få den tildelt i løpet av de neste to dagene. Håper virkelig jeg også får VIN denne gangen..

Krissulf

Skjer det tilfeller der edd utsettes, men VIN likevel tildeles tidligere? Leter etter håp der det er å finne..

Også frustrerende da at nye bestillinger av min svart/svart 19" lr, har samme edd, når jeg bestilte i april
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ndrsone

som vanlig er EDD helt på trynet. Enten så er EDD på nye bestillinger feil, eller så er EDD dere nå rapporterer helt feil. For de er nemlig helt like - igjen.

Mebi

Sitat fra: Krissulf på fredag 26. august 2022, klokken 09:53
Skjer det tilfeller der edd utsettes, men VIN likevel tildeles tidligere? Leter etter håp der det er å finne..

Også frustrerende da at nye bestillinger av min svart/svart 19" lr, har samme edd, når jeg bestilte i april

Når EDD blir satt til det samme som nybestilling virker det bare som om det er en nullstilling av EDD. Det kan bety at du snart får VIN eller så kan det hende at du får en EDD i fjerde kvartal.

Jeg har hatt EDD på desember 22 - januar 23 to eller tre ganger siden jeg bestilte 10. mai. Nå har jeg 5. november - 20 desember (rød/svart/19"/hf).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA