Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

amt

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

kpj

ViktorS

Sitat fra: marsetbor på mandag 04. juli 2022, klokken 08:33
Foreslår at vi starter en ny tråd for de av oss som har estimert levering i tredje kvartal (juli, august og september).

Min bestilling er fra 10 mai. Hvit/svart med 20 tommers felger, standard autopilot og ikke bestilt hengerfeste. Estimert levering ved bestilling var august, men den ble flyttet rimelig raskt til september-november. Etter flere endringer både frem og tilbake etter dette står den nå på 25. september til 9. november, noe som tyder på at bilen også kan komme i 4. kvartal. Jeg krysser fingrene for levering i august, men jeg tror det skal holde hardt. Det blir nok tidligst i september.

Hvordan gikk det med leveringa til trådstarter?:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

marsetbor

Det ble i hvert fall ikke bil på oss i august. Ingen VIN i app eller i kildekode. Estimert leveringstid har endret seg flere ganger, men for tiden står det 22. oktober til 6. desember. Hvis jeg skal tippe så tror jeg det blir levering i 4. kvartal, men å gjette på levering fra Tesla er som å tippe Lotto :P
Tesla Model Y 2023

Nouish

Bestilte blå/sort med 19" på 17. mai, med EDD oktober-desember. Er litt utålmodig da vi absolutt ikke kan tenke oss å kjøre Peugeot iOn-en når temperaturen begynner å falle. Kommer oss ikke rundt da :laugh:

Fikk nettopp telefon fra Tesla om at de har en grå/sort med 20" på vei om 2 ukers tid, så da blir det grå om 2 uker :o Sitter spent å venter på at profilen min matches mot VIN til den!
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Jubanegra

Man må ikke miste håp. EDD i appen er ikke til å stole på.

Oppdatering fra Drammen:
[attachment id=0 msg=1062315]

marsetbor

Ja, EDD fra Tesla er det egentlig bare å drite i. Det blir ikke særlig nøyaktig før bilen er på en båt fra Kina eller på vei fra fabrikken i Berlin.
Tesla Model Y 2023

Nouish

Og der kom VIN på ny konfig - 406xxx :D

Edit: Fikk match på Höegh St. Petersburg :) Andre med VIN kan sjekke her: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Peugeot iOn - 2021-2022

Linka

Så dersom man har match på Höegh St. Petersburg med 414* og det er forventet ankomst 28.august, er det snakk om få dager eller noen uker at bilen får summet seg opp til Stavanger?

Er det noen andre her som har hatt bilen i bestilling lenge, men takket nei til levering av ulike grunner (eks. vente på om det skjer noe med 7-seter, Berlin-bil etc). Hva har skjedd med prisen deres underveis om ikke dere har gjort noen endringer på bestillingen?

Nouish

Har ikke fått utleveringsdato enda, men fikk beskjed om at jeg vil bli oppringt i morgen. Litt usikker hvorfor, så det kan bli spennende.

Men før jeg sa ja til å endre bestilling for å bli matcha med den bilen, var beskjeden jeg fikk at den leveres om 2 uker. Så regner med det tar rundt 8-12 dager fra Höegh St. Petersburg kommer til Zeebrugge?

Dersom du skal hente i Stavanger, så spurte jeg litt angående utleveringstidspunkt, og fikk beskjed at siste utlevering skjer før kl 15. Litt rart, for så noen ta imot en MYP kl 19 i går, menmen.
Peugeot iOn - 2021-2022

Kim-

Er de samme endringene som er kommet på P også kommet til LR? Tenker på fjæring, doble ruter foran og bak, hattehylle osv?

Kun prøvekjørt P
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Stjernemix

Sies så på tyske forum. Skal hente min tysker i starten av september.
Kunne henta den i slutten av august, men kabalen ble slik. Venter spent på bekreftelse her på berget.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Stjernemix

En miks. Virker som hvite og svarte kommer fra Tyskland, mens rød/blå/grå shippes fra Kina.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA