Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Paleinarj

Sitat fra: Krissulf på fredag 26. august 2022, klokken 09:53
Skjer det tilfeller der edd utsettes, men VIN likevel tildeles tidligere? Leter etter håp der det er å finne..

Også frustrerende da at nye bestillinger av min svart/svart 19" lr, har samme edd, når jeg bestilte i april

Fikk jan-mars 2023 noen dager før jeg fikk tildelt VIN i kildekode og ny EDD.

Nouish

Sitat fra: kathri1e på torsdag 25. august 2022, klokken 21:29
Sitat fra: Nouish på onsdag 24. august 2022, klokken 14:29
Og der kom VIN på ny konfig - 406xxx :D

Edit: Fikk match på Höegh St. Petersburg :) Andre med VIN kan sjekke her: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Jeg og fikk match her;
HÖEGH ST. PETERSBURG (STPE) M
Voyage   76
Load Port   TAICANG
Planned Load   25.07.2022
Departure Date   25.07.2022
Discharge Port   ZEEBRUGGE
Arrival Date   28.08.2022

Har du og levering i stavanger? Når kan vi forvente utlevering? Min edd ble akkurat utsatt 1 uke..

Matchen din på Höegh er identisk med informasjonen jeg får oppgitt på min 406xxx :D

Skal hente den i Stavanger, ja. Har EDD 27. august - 16. september, som er det samme jeg har hatt siden ordren min ble omgjort og matchet til bilen. Har ikke fått noe mer informasjon rundt levering, men når jeg ble fortalt at denne var et valg, sa Tesla på telefon at den "kommer om 2 uker". Dette var på onsdag for 2 dager siden.

Har du hørt noe fra Tesla? Fikk litt inntrykk av at de vil bli "ferdig" med meg fortest mulig i går. Fikk påminnelse om å klargjøre betaling (igjen, etter ordreendring) og ny innsending av informasjon på innbyttebil.
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Mebi på fredag 26. august 2022, klokken 09:50
Glovis Sun som skal til Zeebrugge nærmer seg området det VIN-tildelingen vanligvis skjer (ca. 1-2 dager før Singapore) så det kan være grunnen til å EDD oppdaterer seg nå.

De som får VIN på denne båten vil nok få den tildelt i løpet av de neste to dagene. Håper virkelig jeg også får VIN denne gangen..

GLOVIS SUN er antatt å komme til Zeebrugge ca. 19 september, det virker i seneste laget for å få bil fra den i Norge. Det blir i tilfelle for sent til å komme med AUTO ECO som går fra Zeebrugge 18/9. Jeg mistenker at alle som ikke har VIN i kildekode enda må regne med at det ikke blir bil i Q3. Jeg fikk i hvert fall en dårlig følelse sist søndag da det ble meldt om VIN i kildekode fra diverse europeere uten at jeg fikk, og mandag ble EDD forskjøvet fra 18-30/9 til 14/10-20/11 (som normalt er en periode med minimalt av utleveringer). Håper jeg tar feil, men ser ingen grunn til å være veldig optimistisk nå. Hvit/hvit/19" bestilt 12/3.

Mebi

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på fredag 26. august 2022, klokken 13:20
Sitat fra: Mebi på fredag 26. august 2022, klokken 09:50
Glovis Sun som skal til Zeebrugge nærmer seg området det VIN-tildelingen vanligvis skjer (ca. 1-2 dager før Singapore) så det kan være grunnen til å EDD oppdaterer seg nå.

De som får VIN på denne båten vil nok få den tildelt i løpet av de neste to dagene. Håper virkelig jeg også får VIN denne gangen..

GLOVIS SUN er antatt å komme til Zeebrugge ca. 19 september, det virker i seneste laget for å få bil fra den i Norge. Det blir i tilfelle for sent til å komme med AUTO ECO som går fra Zeebrugge 18/9. Jeg mistenker at alle som ikke har VIN i kildekode enda må regne med at det ikke blir bil i Q3. Jeg fikk i hvert fall en dårlig følelse sist søndag da det ble meldt om VIN i kildekode fra diverse europeere uten at jeg fikk, og mandag ble EDD forskjøvet fra 18-30/9 til 14/10-20/11 (som normalt er en periode med minimalt av utleveringer). Håper jeg tar feil, men ser ingen grunn til å være veldig optimistisk nå. Hvit/hvit/19" bestilt 12/3.

Vi får se hva som skjer. Det er en del båter som går fra Shanghai nå og det blir ganske dårlig tid til å utlevere alle bilene uansett så kanskje Tesla satser på å levere kontinuerlig i stedet.

Det er vel også mange som kommer til å få bil fra Berlin.

Siden jeg har bestilt rød må jeg få den fra Shanghai så jeg håper Tesla går over til kontinuerlig levering om den ikke er på Glovis Sun. :)

geear

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på fredag 26. august 2022, klokken 13:20
GLOVIS SUN er antatt å komme til Zeebrugge ca. 19 september, det virker i seneste laget for å få bil fra den i Norge. Det blir i tilfelle for sent til å komme med AUTO ECO som går fra Zeebrugge 18/9.
Er noen år siden nå, men det tok mindre enn seks dager fra båten som min X var på ankom Zeebrugge, til bilen var lastet av i Risavika havn (utenfor Stavanger), og ble utlevert tidlig tre dager senere, altså mindre enn ni dager fra ankomst Zeebrugge til utlevering Stavanger.

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på fredag 26. august 2022, klokken 13:20Jeg mistenker at alle som ikke har VIN i kildekode enda må regne med at det ikke blir bil i Q3.
Vil tro de som har hvit/sort eller sort/sort kan få tysk bil.

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: geear på fredag 26. august 2022, klokken 14:39
Er noen år siden nå, men det tok mindre enn seks dager fra båten som min X var på ankom Zeebrugge, til bilen var lastet av i Risavika havn (utenfor Stavanger), og ble utlevert tidlig tre dager senere, altså mindre enn ni dager fra ankomst Zeebrugge til utlevering Stavanger.
Ja, helt umulig er det ikke. Men de matcher nok heller bilene til noen de er sikre på å få levert til i Q3, enn noen som de kanskje rekker dersom det ikke oppstår noen forsinkelser i løpet av 5 uker. Håpet er kanskje om de kan stokke litt om på tildelingene og dytte litt flere biler fra tidligere båter til Norge. Det er vel en grunn til at det tar en stund fra VIN dukker opp i kildekode til kunden ser den uten tjuvtriks.

Sitat fra: geear på fredag 26. august 2022, klokken 14:39
Vil tro de som har hvit/sort eller sort/sort kan få tysk bil.
For varianter som nå produseres i Tyskland også så vil det jo være muligheter kontinuerlig, ikke bare enten september eller desember. En kollega tror jeg bestilte sort/sort halvannen måned etter meg, godt mulig at han får bil først slik det ser ut nå.

Haggish

Er den noen her med bestilling i Mai,  hvit/sort 19" som har fått VIN eller bekreftet bil enda?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

kathri1e

[/quote]

Matchen din på Höegh er identisk med informasjonen jeg får oppgitt på min 406xxx :D

Skal hente den i Stavanger, ja. Har EDD 27. august - 16. september, som er det samme jeg har hatt siden ordren min ble omgjort og matchet til bilen. Har ikke fått noe mer informasjon rundt levering, men når jeg ble fortalt at denne var et valg, sa Tesla på telefon at den "kommer om 2 uker". Dette var på onsdag for 2 dager siden.

Har du hørt noe fra Tesla? Fikk litt inntrykk av at de vil bli "ferdig" med meg fortest mulig i går. Fikk påminnelse om å klargjøre betaling (igjen, etter ordreendring) og ny innsending av informasjon på innbyttebil.
[/quote]

Jeg fikk telefon når bilen var matchet og på veg på båten..:) ellers har jeg ikke fått melding om noe, men jeg har kundebehandler hos tesla haugesund, og han er fantastisk så går ut i fra at alt er i i orden. Jeg hadde tidligere 22.aug, 21-16sep. men har nå akkurat samme som deg.

trur du vi kanskje får i neste uke? hadde håpt på sms med valg av utleveringsdag snart..

modpow

For oss som har bil på Hoegh St. Petersburg så regner jeg med at vi får varsel om utleveringsdager i starten av neste uke. Det bør jo ikke gå så mer mye mer enn to uker å få bilen videre fra Zeebrugge til utleveringssted. Om jeg skulle tippe reelle utleveringsdager så må det bli 12-16 september.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

Nouish

Sitat fra: kathri1e på fredag 26. august 2022, klokken 15:29
trur du vi kanskje får i neste uke? hadde håpt på sms med valg av utleveringsdag snart..

Sitat fra: modpow på fredag 26. august 2022, klokken 15:43
For oss som har bil på Hoegh St. Petersburg så regner jeg med at vi får varsel om utleveringsdager i starten av neste uke. Det bør jo ikke gå så mer mye mer enn to uker å få bilen videre fra Zeebrugge til utleveringssted. Om jeg skulle tippe reelle utleveringsdager så må det bli 12-16 september.

Tør egentlig ikke tillate meg selv å håpe på neste uke. Hadde vært ideelt for min del, da jeg har ferie ut neste uke :p Men siden jeg ble fortalt at den kommer om 2 uker, for 2 dager siden, så antar jeg uke 36.

Når det er sagt så er det litt under 2 dager igjen til Höegh St. Petersburg er i Zeebrugge, så blir det jo spennende når den havner på båt videre mot oss.
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

kimba

Sitat fra: kimba på torsdag 25. august 2022, klokken 18:03
Sitat fra: hELgenen på torsdag 25. august 2022, klokken 17:58
Kan "trøste" deg med at du
I det minste vil bidra mer til statskassen
Det kan statskassen ta seg faen på at jeg ikke kommer til å gjøre, da kjøper jeg heller brukt nissan leaf. Evt venter på salg på tau på jula og finner meg en robust grein.

Kan berolige alle med at jeg verken har kjøpt inn tau eller leaf enda og det ser ut til at statskassen ble skremt for EDD ble nettopp endret fra jan23-mars23 til 10.sept-26.sept. Selv om EDD ikke betyr så mye så er det jo meget underholdende og håpsbyggende i ventetiden :P

ViktorS

En ting jeg lurer på med tanke på EDD. Jeg har nå 29 oktober -  7 desember. Greit nok. men... Man kan jo bare drømme om bil i starten av ett kvartal? Ser jo ut til at de leverer i slutten av kvartalet. Juni, september, og så.. desember. Og da med litt logikk, så kan man jo bare drømme enda mere om å få bil levert til tromsø i starten av desember 😂 eller er jeg helt på jordet nå?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Kim-

Hvis de ikke får levert alle bilene før kvartalslutt kan du få rett over til neste kvartal. Tror ikke Berlin fabrikken samler opp før de sender.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ViktorS

Er det noen som får utlevert bilen sin i Tromsø nå i september? Når og hva bestilte dere i såfall?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

snakkesalig

Sitat fra: ViktorS på lørdag 27. august 2022, klokken 18:56
Er det noen som får utlevert bilen sin i Tromsø nå i september? Når og hva bestilte dere i såfall?

Du kan jo høre med han her
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7000039/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA