Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Anders9

Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på søndag 28. august 2022, klokken 17:53
Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 17:46
Sitat fra: Anders9 på søndag 28. august 2022, klokken 17:41
Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 17:32
Interessant.

Har siden onsdag (og VIN) hatt EDD "27. august - 16. september". Siden jeg muntlig fikk beskjed onsdag om at bilen er her om 2 uker, regnet jeg ikke med noen endring her før jeg får mulighet til å velge leveringstidspunkt.

Fikk nå 31. august - 16. september :D

Hadde 20. aug - 9 sep. frem til sist helg, da fikk jeg 27. aug til 16. sept, men fikk også 31. aug - 16 sept. idag. har hatt vin siden slutten av Juli og levering i Stvg.

Regner med bilen din har vært på Höegh St. Petersburg også da? Stavanger her også :)

Samme her - har fulgt Hoegh St. Petersburg på Marine Traffic siden den var i Sør-Kinahavet. Regner med den kommer med båt til Risavika - skal vi tippe på Weser Highway?

Ja har fått treff på Höegh St. Petersburg, den kommer mest sannsynligvis med båt til Risavika, vanskelig å si hvilket skip det kommer med, ser Weser Highway er på vei til Trondheim for øyeblikket, mulig den tar turen tilbake til zeebrugge, men er jo også sansynlig at det er en annen båt som tar bilene opp i løpet av denne uken.

Anders9

Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 18:06
Har prøvd å finne forventede ankomster den neste uka til Risavika havn, uten hell. Er jo bare cruisebåter o.l. som kommer opp :| Ser jeg feil plass, kanskje?

Går med håp om telefon eller sms i morgen, for da vil jeg spør når han på Tesla ser for seg at bilen vil være klar til henting :)

På onsdag ble jeg fortalt at bilen kommer om 2 uker, og på torsdag/fredag fikk jeg inntrykk av at de ville "klargjøre" meg fortest mulig. Fikk beskjed om å laste om mer informasjon om innbytte, og så tilbud om denne kort tid etter. Måtte klargjøre finansiering osv. Så fikk veldig inntrykk av at her skal ting skje fort ::)

_______

Edit:

MEN, en ting jeg lurer på. Det er jo denne båten (AUTO ACHIEVE) som skal gå Zeebrugge til Bremerhaven, så til Drammen, men uten noe informasjon om at denne kommer opp til Stavanger. Kan det hende biler blir kjørt på lasteplan fra Drammen - Stavanger? Har det skjedd før?

Normaltsett har det alltid kommet en båt til Stvg, regner ikke med noe annet denne gangen da det nokk er snakk om en god del biler som kommer nå. Så tviler at de sender bilene til drammen først. Ut i fra det jeg ser i forhold til skip som kommer så har ikke KESS en offentlig plan på deres båter og det er sannsynlig at det kommer opp et skip fra de i løpet av de neste dagene hvis levering skal begynne i tidlig sept slik som du har fått beskjed om. kan også være et fra UECC som ikke står oppført for øyeblikket.

Fant forresten ikke Weser Highway på forventet ankomst i stavanger før den kom heller.

Nouish

AUTO ACHIEVE forlater Zeebrugge akkuratt nå. Får forstatt VIN match på Höegh.
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 18:29

Kom den ikke til Zeebrugge en god 12 timer før Auto Achieve forlot Zeebrugge? Så det er vel håp...
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Jonny85

Noen som vet om man kan angre på bestilling av vinterdekk?
Bestilte vinterdekk for en uke siden, og levering er i november-desember
Tror heller jeg skal gå for uorginale

Nouish

Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på søndag 28. august 2022, klokken 23:31

Kom den ikke til Zeebrugge en god 12 timer før Auto Achieve forlot Zeebrugge? Så det er vel håp...

Mr. Miserable avskriver ikke at det er mulig biler fra Höegh St. Petersburg er ombord der! :D

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2022-shipping-movements.252035/page-405#post-7002332

Sitat fra: Jonny85 på søndag 28. august 2022, klokken 23:44

Ja, men du må nok ringe eller besøke din lokale Tesla. Fikk lagt til vinterdekk igjen tidligere i uka når de klarte å fjerne mine fra bestillingen.
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Jonny85

Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 23:58

Mr. Miserable avskriver ikke at det er mulig biler fra Höegh St. Petersburg er ombord der! :D

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2022-shipping-movements.252035/page-405#post-7002332

Ja, men du må nok ringe eller besøke din lokale Tesla. Fikk lagt til vinterdekk igjen tidligere i uka når de klarte å fjerne mine fra bestillingen.

Bestilte du vinterdekk 19" til long range ? jeg bestilte til Performance 21" 30 000,- synes det er litt stivt.
Tror jeg bestiller uorginale sorte 19" og får kanskje pris til 19-20 000 så sparer 10k og synes 21" på vinter blir i overkant. fort gjort å kantkjøre også

REN-BIL

For de som har levering i Trondheim første uka i september så er nok disse på båten som ligger utenfor Munkholmen nå "KESS".

geear

Har prøvd å finne forventede ankomster den neste uka til Risavika havn, uten hell. Er jo bare cruisebåter o.l. som kommer opp :| Ser jeg feil plass, kanskje?

Går med håp om telefon eller sms i morgen, for da vil jeg spør når han på Tesla ser for seg at bilen vil være klar til henting :)

På onsdag ble jeg fortalt at bilen kommer om 2 uker, og på torsdag/fredag fikk jeg inntrykk av at de ville "klargjøre" meg fortest mulig. Fikk beskjed om å laste om mer informasjon om innbytte, og så tilbud om denne kort tid etter. Måtte klargjøre finansiering osv. Så fikk veldig inntrykk av at her skal ting skje fort ::)

_______

Edit:

MEN, en ting jeg lurer på. Det er jo denne båten (AUTO ACHIEVE) som skal gå Zeebrugge til Bremerhaven, så til Drammen, men uten noe informasjon om at denne kommer opp til Stavanger. Kan det hende biler blir kjørt på lasteplan fra Drammen - Stavanger? Har det skjedd før?
Vet sikkert at X-en kom til Risavika, usikker på hvor Y LR-en kom fra (tror kanskje Risavika), men siste bilen, Y Performance, er jeg helt sikker på at kom via Drammen, så det er ikke gitt at bilene kommer via Risavika.

Forøvrig har jeg nå fått nytt estimat, fra siste par ukene i september til 8. nov til 22. januar.  :P

jeey

Sitat fra: REN-BIL på mandag 29. august 2022, klokken 14:17
For de som har levering i Trondheim første uka i september så er nok disse på båten som ligger utenfor Munkholmen nå "KESS".

Er stor levering av tm3 første uka i TRD om jeg har hørt riktig.
tmY er nok på et helt annet skip.

standahm

Sitat fra: geear på mandag 29. august 2022, klokken 14:25

Forøvrig har jeg nå fått nytt estimat, fra siste par ukene i september til 8. nov til 22. januar.  :P

Samme her (19", 19", svart, svart);  bestilte i slutten av mai.
Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

førategangtesla

Sitat fra: Jonny85 på mandag 29. august 2022, klokken 09:00
Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 23:58

Bestilte du vinterdekk 19" til long range ? jeg bestilte til Performance 21" 30 000,- synes det er litt stivt.
Tror jeg bestiller uorginale sorte 19" og får kanskje pris til 19-20 000 så sparer 10k og synes 21" på vinter blir i overkant. fort gjort å kantkjøre også

Jeg har kjøpt med vinterdekk til min model y performance, da har jeg reservefelger hvis jeg kantkjører sommerfelgene  :) haha..

Neida, men jeg har levering i desember, så jeg orker rett og slett ikke å styre med å handle vinterdekk og eventuelt ta disse med på utlevering osv. Liker også utseende, pluss at jeg har jo "reservefelger" hvis jeg skulle kantkjøre sommerfelgene da. Jeg synes ikke prisen er gal i forhold til at man faktisk får 21"felger og gode vinterdekk til 30k.

At de muligens kan være stive å kjøre med får bare vise seg, i verste fall så kan jeg nok selge de til 30k igjen over nyttår og handle noen 19".

casall

Ser nå VIN i kildekoden og har antatt levering 29 aug-15sep. Da får jeg vel velge utlveringstidspunkt snart? Fikk overført en avbestilling til meg, og får en hvit/sort LR fra Berlin.

REN-BIL

Sitat fra: jeey på mandag 29. august 2022, klokken 15:03
Sitat fra: REN-BIL på mandag 29. august 2022, klokken 14:17

Er stor levering av tm3 første uka i TRD om jeg har hørt riktig.
tmY er nok på et helt annet skip.

Var nede på kaia for å ta en titt, mest M3, noen MY LR og litt flere MY P... Bilene kjøres til Granåsen

modpow

Ser ut som Weser Highway skal rett tilbake til Zeebrugge. Blir muligens en rundtur dette da for å plukke opp bilene fra Hoegh St. Petersburg.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA