Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

El-vis

Tja, danskene mener tydeligvis at det ER billigere å få service på elbilene
(selv om eksempelet her er trillingene)

Elbiler er billigere i drift: http://bit.ly/P4loME
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Aspiranten

SitatDet spiller ind på den endelig regnings størrelse, der i gennemsnit lyder på 1.900 kr. pr elbil. Serviceeftersynene var billigere end forventet for værkstedet og det billigste serviceeftersyn blev faktisk gennemført for bare 900 kroner.

Ja nei det høres jo helt supert ut å betale 5000,- til Nissan hvert år, bare fordi.

Eller nei, egentlig ikke. Bytter heller merke neste gang...
Nissan Leaf

Blip


  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#93
Sitat fra: Blip på onsdag 26. september 2012, klokken 19:44
Da blir det kanskje danmarkstur med Leafen! :-B

Gi et vink de som finner priser på service hos Nissan forhandler i Danmark. Kan gjerne ta en tur til Danmark med innlagt Leaf service :-)

De som bor nærmere svenskegrensen finner kanskje bedre tilbud på den sida også :-)

Vi må bare bruke de virkemidler vi har til rådighet som kunde.

Aspiranten

Med de latterlige nissanprisene lønner det seg kanskje tilogmed for oss romsdalinger å ta tilhengerlappen for å kjøre leifen på henger bak dieselbilen for å ta service i utlandet de neste 5 årene >:( ;D
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 26. september 2012, klokken 21:00
Med de latterlige nissanprisene lønner det seg kanskje tilogmed for oss romsdalinger å ta tilhengerlappen for å kjøre leifen på henger bak dieselbilen for å ta service i utlandet de neste 5 årene >:( ;D

Da skal du være brennsnar!  Jeg holder på å ta tilhengerlappen nå. Det koster meg ca 4.000 til kjøreskolen (da har jeg C1 fra før, slik at jeg slipper å ta et to-timers lastsikringskurs), og så kommer prisen for oppkjøringa i tillegg. Tipper den koster et sted mellom 500-1000kr. Fra 19. Januar neste år skal det innføres et obligatorisk kurs på åtte timer, og dette er åtte timer du selvsagt må betale for. Tipper det kommer på et sted mellom fem og ti tusen kroner for disse timene, i tillegg til dagens timer.

Så: Har du planer om å ta førerkort klasse BE, evt. tror du kan få bruk for det seinere, så kan det lønne seg å gjøre det nå!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El-vis

Sitat fra: Finnøy på onsdag 26. september 2012, klokken 20:31
Sitat fra: Blip på onsdag 26. september 2012, klokken 19:44
Da blir det kanskje danmarkstur med Leafen! :-B

Gi et vink de som finner priser på service hos Nissan forhandler i Danmark. Kan gjerne ta en tur til Danmark med innlagt Leaf service :-)

De som bor nærmere svenskegrensen finner kanskje bedre tilbud på den sida også :-)

Vi må bare bruke de virkemidler vi har til rådighet som kunde.

Leaf-forhandler og verksted i København for den som måtte ha lyst til å sjekke priser
autonorden@autonorden.dk
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

johncl

Tror det bare er å innse at Norge er et dyrt servicetilbud-land og en times tid av en "spesialist" koster fort 1000 kr, for det er det tid alene koster her på berget.

Selv sagt det så har vel alle verksted et tillitsproblem når det gjelder å formidle faktisk hva tiden gikk med til. Om en tekniker faktisk bruker 5 timer på service av bilen så er det helt ok at det koster 5000 kr også.

Men det er vel slik at bilforhandlere også etterhvert burde operere med "effektiv pris" på samme måte som banker må oppgi "effektiv rente". Denne kunne jo vært basert på at man eide bilen i 5 år fra den var nykjøpt - da får man et mer helhetlig syn på prisen.

Skulle like å høre hva iMiev eiere føler angående service og informasjonen fra Mitsubishi for å sammenligne, for vi vurderer sterkt en elbil - og valget står jo mellom iMiev og Leaf (hvor er alle bilprodusentene? Skulle de ikke komme med masse elbiler snart?).
Perlehvit Leaf 2014

cra

Sitat fra: johncl på onsdag 03. oktober 2012, klokken 09:25
Men det er vel slik at bilforhandlere også etterhvert burde operere med "effektiv pris" på samme måte som banker må oppgi "effektiv rente". Denne kunne jo vært basert på at man eide bilen i 5 år fra den var nykjøpt - da får man et mer helhetlig syn på prisen.

Det hadde jo vært veldig snertent når man skal sammenligne!  :D

Sitat fra: johncl på onsdag 03. oktober 2012, klokken 09:25
Skulle like å høre hva iMiev eiere føler angående service og informasjonen fra Mitsubishi for å sammenligne, for vi vurderer sterkt en elbil - og valget står jo mellom iMiev og Leaf (hvor er alle bilprodusentene? Skulle de ikke komme med masse elbiler snart?).

Tenker de sitter bakerst i "klasserommet" og sover. Eller i alle fall slumrer.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

dissern

Jeg så en annonse for Nissan verksted i BT i går, hvor det gis 1500 kr i rabatt dersom en bestiller service på en Nissan i perioden 2-6. oktober. Servicen må utføres innen 2012. Vis til "verdikupong" ved bestilling.

Kanskje det er mulig å spare en slant her?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Foliz

Her er svaret jeg fikk fra Sørlandets Bilsenter (Nissan-forhandleren i Kristiansand):

"Hei,

Når det gjelder service på LEAF, skal den ta enten etter 1 år eller 30000 km. På hver service vil det bli smurt bremser foran/bak og utført batterisjekk. Vi sjekker over forstillinger og normale servicepunkter også. De førstegangsservicene vi har hatt inne til nå har ligget på rundt 2.500,- inkl mva. Vi har dessverre ikke fått de nye service skjemaene til Leaf fra importør enda."

Team Lotus

Det var jo nice price. Pussig at det kan være så forskjellig fra forhandler til forhandler?
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Aspiranten

De sier de jo selv - de vet ikke hva de setter pris på da de ikke har fått skjemaene enda.

Prisen går nok opp litt senere skal du se  ;)
Nissan Leaf

jog

Jeg ba om pris i danmark og her er svaret:


Et 1. års service til Nissan LEAF koster 3575,- DKR. Inkl. Moms


Ønsker du at booke tid er du meget velkommen til at gøre dette direkte på min mail



Autonorden A/S



Bjørnbaksvej 5

DK - 2770 Kastrup

      +45 32 47 60 00

      +45 32 47 60 14

      +45 32 47 60 01

      mh@autonorden.dk

      www.autonorden.dk



Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

X-Trail

Forhandleren i Kragerø sier service hver 12 måneder eller 30000 km, det som kommer først. Pris 2490 inkl mva og deler  :)
Stolt eier av ELise♡

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA