Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

ihaal

Står man fritt til å velge selv hvis man allerede har bestilling med antatt produksjon etter uke 35?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Krokstein

Sitat fra: ihaal på søndag 26. juni 2022, klokken 17:39
Står man fritt til å velge selv hvis man allerede har bestilling med antatt produksjon etter uke 35?

Når de starter produksjon av 23 modeller er det vel rimelig å anta at det blir likt for alle og at man ikke kan velge fra fjorårets meny.
ID.4 GTX

kiwiehelt

Møller sa bilen min hadde produksjonsstart i uke 27, altså denne uken. får vel 2022 modellen da. Men blir levert med 3.0. De sa også at leveringstiden er ca. 12 uker fra produksjonsstart til levering.

ENTO

Når bestilte du denne bilen ?

ENTO

Fikk epost fra min forhandler idag om at «min id4 gtx er på vei» Det var en generell mail med mitt navn som heading og samtidig en påminnelse om at jeg kunne bestille tillegsutstyr som takholdere osv. Betyr dette at min bil virkelig har forlatt fabrikken og er på vei ??

Paasan

Sitat fra: ENTO på torsdag 07. juli 2022, klokken 22:06
Fikk epost fra min forhandler idag om at «min id4 gtx er på vei» Det var en generell mail med mitt navn som heading og samtidig en påminnelse om at jeg kunne bestille tillegsutstyr som takholdere osv. Betyr dette at min bil virkelig har forlatt fabrikken og er på vei ??

Det gjør det nok👍 Tok vel litt mindre en tre uker for min del etter jeg fikk den beskjeden og jeg kunne hente bilen, men regner med at det er store variasjoner her. I utgangspunktet skulle jeg ventet lenger, men forhandler kastet seg rundt og fikk utlevert litt kjappere en normalt. Det er transport med ferje, transport til utleveringssted og klargjøring som gjenstår. 

Paasan

Sjekket mailen min nå, og fra jeg fikk den generelle mailen om at bilen var like rundt hjørnet tok det bare én uke eller så. De tre ukene var fra jeg fikk beskjed om at bilen var ferdig produsert og på vei til meg.

El-inor

Fra jeg mottok denne mailen: "Øynet håp om endelig å motta noe leveringsinformasjon da det dukket opp en mail fra  <no-reply@dm.volkswagen.no> i innboksen i dag. Men dessverre, det var bare noe ekstrautstyr som skulle selges."

til jeg fikk overlevert bilen gikk det 15 dager.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

kiwiehelt

MinID

Sitat fra: kiwiehelt på fredag 08. juli 2022, klokken 07:43
Sitat fra: ENTO på torsdag 07. juli 2022, klokken 17:03
Når bestilte du denne bilen ?
Jeg bestilte den 2.feb i år.

Kjøpte en som allerede var i bestilling. Forhandlerne sendte inn en haug med bestillinger fjor høst. Det er de bilene som kan ha kortere levering. Og de det kjøres kampanje på nå.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

Er kanskje rimelig å anta at dette er biler som er noenlunde fri for plusspakker da siden de har gått såpass kjapt gjennom?
ID.4 GTX

MinID

Sitat fra: Krokstein på fredag 08. juli 2022, klokken 09:17
Er kanskje rimelig å anta at dette er biler som er noenlunde fri for plusspakker da siden de har gått såpass kjapt gjennom?

Sjekket spek i tilbudet som Møller Oslo kjører på rask levering. Det var disse pakkene ALU NARVIK
INNFELLBART HENGERFESTE,
DESIGNPAKKE+,
KOMFORTPAKKE+,
FØRERASSISTENTPAKKE M/PARKASS.

Levering august.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ENTO

Endelig. Snakket med forhandler idag. Bilen står i Bremerhaven og venter på båt til Oslo. Wow. Bestilte denne 15. januar så da går det greit allikevel. Skulle bli i underkant av 7 mnd da. Gleder meg. Hvit med sort tak.Narvik 21'' felg. Førerassistentpakke,komforpakke + , innfelbart hengerfeste. That's it.

bitbrat

Sitat fra: MinID på fredag 08. juli 2022, klokken 12:19

Sjekket spek i tilbudet som Møller Oslo kjører på rask levering. Det var disse pakkene ALU NARVIK
INNFELLBART HENGERFESTE,
DESIGNPAKKE+,
KOMFORTPAKKE+,

Levering august.
Dvs uten førerassistentpakke+ m/ekstra sensorer.. Tror egentlig man bare skal anta dette er «nedspekka» biler helt til fullspekka biler starter å produseres til høsten.

Sjekket med forhandler om id.3, der får man kun bestilt en nedstrippa bil for tiden. Merkelig å sammenligne .de og .dk med .no.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Krokstein

Sitat fra: bitbrat på lørdag 09. juli 2022, klokken 21:13
Sitat fra: MinID på fredag 08. juli 2022, klokken 12:19

INNFELLBART HENGERFESTE,
DESIGNPAKKE+,
KOMFORTPAKKE+,

Levering august.
Dvs uten førerassistentpakke+ m/ekstra sensorer.. Tror egentlig man bare skal anta dette er «nedspekka» biler helt til fullspekka biler starter å produseres til høsten.

Sjekket med forhandler om id.3, der får man kun bestilt en nedstrippa bil for tiden. Merkelig å sammenligne .de og .dk med .no.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har vel begrenset verdi å sammenligne volkswagen sidene for ulike land, men det eneste akkurat nå er at .no sidene har drøyd litt med å legge ut bilder av 2023 modellene sånn at man måtte innom andre steder for å få en liten "preview" ;)
ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA