Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

ENTO

Bestilte ID4 1st MAX rett etter nyttår. Ennå ikke noe bekreftet levering. Kontrakt sier 18/21. Kan jeg kanselere ? Ønsker nå å gå rett på finn.no og kjøpe bil.

Trond.m

Det korte svaret er at du må snakke med selger først. Temaet er grundig diskutert tidligere:

https://elbilforum.no/index.php?topic=54049.msg960540#msg960540

amrois

Jeg er i helt samme situasjon, og fikk i går vite at den utsatte produksjonen pga mangler på deler samt koronasituasjoner nå har ført til at samme bestillingsbatcher er rammet av den generelle halvledermangelen som rammer stort sett alle bilprodusenter. Resultatet er at VW ikke kan si noe som helst meningsfullt om når de nå forventer å kunne levere. For min del løste dette seg ved at forhandler klarte å finne en nesten likt spekket bil som var blitt avbestillt. Flaks for meg, for det er ikke så mange ledige biler hos forhandlere. Ta en alvorlig prat med salgssjefen hos din forhandler, og la ham/henne foreslå en løsning som du kan bli fornøyd med.
ID4 Pro Perf Tech

Sid Spoiler

Jeg bestilte også MAX i januar. Jeg har fått bekreftet at den nå står i Bremerhaven og venter på båt, så vil tro (gjetter) at din er på vei snart også.
"I don't always overtake slow drivers, but when I do, I always turn my head to see if they look as stupid as they drive."

Matsnorge

Hei, har det same problem eg og. Forhandleren seier at bilen min er produsert men venter på transport. Håpar at det skjer snart noko.... Har tenkt å prøve bilen skikkeleg ut med langtur i ferie.

amrois

Jeg hadde flaks, og fikk endret til en bil som stod på utstilling på Notodden. Samme spec som før, bortsett fra at den ikke har adaptivt understell. I tillegg har den 20 toms hjul, noe jeg ser som en fordel sammelignet med 21 tommerne som fulgte med maxen. Så i morgen klokken 1400 blir det ny bil på meg. Yey!
ID4 Pro Perf Tech

LMOR

Noe som vet hvor lang tid det tar etter produksjon før første status i systemet hos forhandler oppdateres?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Ledam

Har bestilt GTX.
I kontrakten stod det at jeg den skulle leveres i uke 32, senest uke 36. Sendte en epost for en stund siden til selger for å høre om det er realistisk. Fikk tilbakemelding om at bilen skulle settes i produksjon i uke 26, men at det kunne bli forsinkelse på grunn av leveranseproblem av hengerfeste. Han skulle sjekke det opp. Har ikke hørt noe siden.

Zoe2017

Jeg fikk samme info rundt mulig forsinkelse pga h-feste da jeg snakket med selgeren for 2 uker siden. Har ikke hørt noe mer siden det.
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

mattson74

Jeg snakket akkurat med selger og han hadde fått vite at det kunne gå inntil 4 uker. Min bil ble laget i uke 23 og står nå uten hengerfeste og infotainment skjerm. Bare å håpe på at VW snart får delene de venter på.

Trond.m

Så klarer VAG igjen å få leveringsproblemer på noe så enkelt som hengerfeste. Selv på e-tron med 80-talls avtagbart hengerfeste klarte de det kunstrykket å ha omtrent et års leveringstid. Det er riktignok mangel på halvledere, men hvor vanskelig kan det være å få levert en krok av jern ? I siste prisliste for id.4 har de estimert 1. halvår 2022 for levering av ettermontert hengerfeste 😯 Forundrer meg ikke om vi opplever det samme med GTX hvor bilen blir stående i månder pga. hengerfeste, alternativt ettermontering om tidligst 1 år. Får håpe jeg tar feil.

hELgenen

Sitat fra: mattson74 på torsdag 01. juli 2021, klokken 15:06
Jeg snakket akkurat med selger og han hadde fått vite at det kunne gå inntil 4 uker. Min bil ble laget i uke 23 og står nå uten hengerfeste og infotainment skjerm. Bare å håpe på at VW snart får delene de venter på.

Er det en GTX du venter på? Jeg trodde nemlig at produksjonen av GTX først ble startet i uke 25 eller 26.
VW må tydeligvis gjøre egne prioriteringer på hvilke biler som får, og ikke får, hengerfeste fremover pga. leveranseproblemer. Er for meg litt uklart ennå hvem som blir berørt.

igniztion

Sitat fra: Trond.m på onsdag 07. juli 2021, klokken 05:27
Så klarer VAG igjen å få leveringsproblemer på noe så enkelt som hengerfeste. Selv på e-tron med 80-talls avtagbart hengerfeste klarte de det kunstrykket å ha omtrent et års leveringstid. Det er riktignok mangel på halvledere, men hvor vanskelig kan det være å få levert en krok av jern ? I siste prisliste for id.4 har de estimert 1. halvår 2022 for levering av ettermontert hengerfeste 😯 Forundrer meg ikke om vi opplever det samme med GTX hvor bilen blir stående i månder pga. hengerfeste, alternativt ettermontering om tidligst 1 år. Får håpe jeg tar feil.

Nå gjelder det ikke bare VAG for tiden, da. Samme problemet over hele fjøla virker det som. Forsyninngskjedene har fortsatt ikke kommet seg opp til normalt nivå etter div. utfordringer relatert til Covid-19.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Trond.m

Audi hadde mangel på hengerfeste lenge før noen kunne stave Covid. Men firmaer som laget uoriginale hengerfester hadde ikke leveringsproblemer. Tror det er noen i VAG som ikke klarer å regne seg fram til at nesten alle bilene i Norge skal ha hengerfeste.

Otkristo

4-5 måneders forsinkelse fra fabrikk er siste status.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA