Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Beta **I OSLO** 12-14 april

Startet av kenmyh, søndag 15. april 2012, klokken 20:16

« forrige - neste »

Go-carter

Jauda, er helt villt. Har tatt seg flid de som har gjort dette  ??? BMW'n hadde heldigvis mye færre, og ikke fullt så dype riper.. men var ned til grunninga der og.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

kenmyh

Og i dag skal jeg på møte med forsikringsselskapet.. Spennende og se hva de har å si..
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Carl Anton Stenling

Hvilket forsikringsselskap har du?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Carl Anton Stenling

Alltid spennende å se hvordan forsikringsselskapet håndterer et skadeoppgjør ...

Carl Anton
(som er ansatt i SpareBank 1, men arbeider ikke med bilforsikring)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Aspiranten

Ja dette blir spennende å følge med på. Har Enter på to biler vi også...
Nissan Leaf

kenmyh

Ja, det møtet var jo... intressant! Han personen jeg snakka med ville bare ha litt mer informasjon om hva som har skjedd, og om forsikringa. Det ble noe kluss når forsikringa på tegna så jeg hadde fått 16000 km og delkasko, når jeg skulle hatt 20000 km og kasko.. Så den nye kaskoen ble registrert dagen før skaden.
Så det var hovedsaklig dette han ville snakke om.

Blir spennende og se hvordan saken blir håndtert videre. Nå er det bare å vente til over påske, så skal man få taksert skadene, og se hvor dyrt detta blir for enter :)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

kenmyh

Ja, da var Leafen levert til Nissan for fiks.. Jeg fikk ikke vite taksten enda, så skal spørre neste gang jeg snakker med dem..

I mellomtiden farer jeg rundt i en Renault Megane.. Jippiiii! Lurer på om jeg skal bruke min andre bil i stedet for, litt morsommere å kjøre..

Så det store spørsmålet mitt nå er, som jeg ikke har fått no svar på, hvem dekker leiebilen, Enter, Nissan eller meg? For han takstmannen på Nissan mente at det ville ta en stund og fikse bilen, og da blir det fort dyrt med leiebil... :p
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

arnejorg1

Sitat fra: kenmyh på mandag 16. april 2012, klokken 15:20


Så det store spørsmålet mitt nå er, som jeg ikke har fått no svar på, hvem dekker leiebilen, Enter, Nissan eller meg? For han takstmannen på Nissan mente at det ville ta en stund og fikse bilen, og da blir det fort dyrt med leiebil... :p

Det kommer jo an på hvilken type forsikring du har.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Go-carter

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 16. april 2012, klokken 20:01
Sitat fra: kenmyh på mandag 16. april 2012, klokken 15:20


Så det store spørsmålet mitt nå er, som jeg ikke har fått no svar på, hvem dekker leiebilen, Enter, Nissan eller meg? For han takstmannen på Nissan mente at det ville ta en stund og fikse bilen, og da blir det fort dyrt med leiebil... :p

Det kommer jo an på hvilken type forsikring du har.

De aller fleste kaskoforsikringer dekker vel leiebil så lenge bilen må på verksted. Men ring forsikringsselskapet du, kenneth :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på mandag 16. april 2012, klokken 21:20
De aller fleste kaskoforsikringer dekker vel leiebil så lenge bilen må på verksted. Men ring forsikringsselskapet du, kenneth :)

Det går som regel an å fjerne leiebilklausulen for å spare penger. Jeg har gjort det på begge våre biler da vi fint klarer oss med én bil i en lengre periode om nødvendig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

I tillegg er det ofte en begrensning på 2 uker om man ikke har en avtale som utvider dette.

Go-carter

Sitat fra: gbzdoc på mandag 16. april 2012, klokken 21:34
I tillegg er det ofte en begrensning på 2 uker om man ikke har en avtale som utvider dette.

Aha. Ja, min forsikring dekker leiebil opp og ned i mente, for en rimelig sum.(alternativt dekker den 250,- dagen hvis du velger å ikke ta leiebil)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

kenmyh

Heldigvis for meg dekker Enter leiebil, så det er jo ikke noe problem, de dekker leiebil i 31 dager! :)

Og egenandelen ble visst 5000 mindre enn forventa? ??? Fått et brev av enter hvor det står egenandel på 4 lapper i stedet for 9. Så lucky me! ;D
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

unak

Og godt var det i en slik situasjon når hver eneste krone teller.

Så bra at ENTER fikk ordnet dette uten mye krøll, ellers så er de litt kjent for å være kjipe.
Nissan Leaf (svart)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA