Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

Barrabas

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 31. august 2020, klokken 21:26
Gratulerer hjerteligst👏.
Du får gjøre som meg...kjøpe en 12v powerpack.  Murphys liv gjelder også her. Har du en slik dings..så trenger du den ikke...og omvendt 🙂

Hvor kan en få tilgang til 12V batteriet i P2 for å lade eller bruke Powerpack?

Roy Aasen

Uten å vite det..så regner jeg med at batteriet ligger gjemt under plasten foran. Hvis jeg ikke kommer til med ett håndgrep til batteriet, så skal jeg lage en hurtigkobling i rommet foran. Må få bilen først, resten er enkelt nok.

gekko300

12V batteriet ligger under plastdekselet under panseret på førersiden. Skal være greit å komme til.

ShuDuck

Her er et bilde fra polestar-gruppen på Facebook der batteriet vises

Roy Aasen

Takk for bildet....hva var feilen med denne? 

Kjenner at jeg begynner nå tvile her nå...

alagerqv

Jeg har CTEK batteriladeren og hurtigklips klar. Genialt konsept både for bil og båt (brukes primært i båten).

hELgenen

Tyder på at 12V batteriet ikke tar imot (nok) lading under kjøring. Dette er noe Kia slet med på sine Soul vet jeg. Regner med at de kommer med en fiks fort. En bil som tømmer 12V batteriet er ikke gøy,og spesielt ikke i et nordisk klima

ShuDuck

Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 01. september 2020, klokken 09:49
Takk for bildet....hva var feilen med denne? 

Kjenner at jeg begynner nå tvile her nå...

Det er noen 12v-problemer som dukker opp ja. Verserer litt teorier om vifte som tapper batteriet og at batteriet bare lades i 30min om man sitter å fikler med "tenninga" på. Men at en helt ny bil skal plutselig gå i stå er ikke holdbart

Min er på vei gjennom middelhavet nå, og jeg er ikke noe bekymret over problemene som har oppstått. Regner med de har fått det på stell innen noen uker, og før jeg får min utlevert

2ris

Denne bilen er høyst, høyst aktuell, men det er helt nødvendig å finne ut av disse dealbreaker'ne:

A. Fungerende app, ikke bare lovnader og/eller ubrukelig app som noen andre leverandører, hvor lading og klimaanlegg kan fjernstyres uten å være tilkoblet lader
B. Begrensning av lading opp til 80% må fungere
C. At bilen faktisk klarer seg fint gjennom en norsk vinter
D. At 12V-issuet som ser ut til å ramme en del biler blir fikset

mroek

De får ganske sikkert nokså kjapt orden på B og D, og når det gjelder A så er jeg også temmelig trygg på at appen vil fungere bra når den kommer. Er nok mye likt som Volvo sin, og den har jeg inntrykk av at folk er fornøyd med (har ingen personlig erfaring).

Når det gjelder C, så gjenstår det jo å se, men med 4WD og gode dekk, så blir det ikke problem med fremkommelighet. Bakkeklaringen er også ganske kurant, selv om det ikke er en SUV eller crossover. Det som er mer usikkert er jo hvor bra systemet for batterivarming/forkondisjonering er, og dermed til en viss grad rekkevidde på vinteren. Det kommer jo til å rulle noen tusen på norske veier denne vinteren, så om du er veldig usikker på dette, så vil det nok være mange erfaringer å lese når vi kommer til våren. Da skal jo også appen ha vært på plass en stund.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

hELgenen

Det med 12V problemer må bare bort!
Håper bare ikke det er en designfeil - dvs. noe man ikke hadde tenkt på - og så plutselig står man der
og bilen tapper seg for strøm. Jeg ser jo helst at bilen kan vedlikeholdslade 12V batteriet så lenge laderen
står i (selv om bilen ikke lader) - og at 12V batteriet selvfølgelig lades når bilen kjøres.
Videre er jo bilen proppet med ting som krever strøm - så håper også at 12V batteriet er stort nok og at
de har tenkt på dette at bilen faktisk skal driftes i både -20 og -30 som jo er et ordinær vintertemp her i innlandet hvor jeg skal kjøre den. Håper også at batteriet kan forvarmes - uten VP kan det jo bli ekstremt forbruk uten forvarming

mroek

Helt enig, hELgenen, men det ville være utrolig rart om et svensk firma ikke klarer å designe en bil for nordisk vinter, så inntil videre tar jeg det med ro og satser på at det løser seg i en software-oppdatering.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

gekko300

Når de har oppvarmede spylerdyser og sensorer så har de tenkt vinter. Da har de selvfølgelig også tenkt vinter på batteriene. Pust med magen, det ordner seg.  ;D

PF

Sitat fra: 2ris på onsdag 02. september 2020, klokken 08:42
Denne bilen er høyst, høyst aktuell, men det er helt nødvendig å finne ut av disse dealbreaker'ne:

A. Fungerende app, ikke bare lovnader og/eller ubrukelig app som noen andre leverandører, hvor lading og klimaanlegg kan fjernstyres uten å være tilkoblet lader
B. Begrensning av lading opp til 80% må fungere
C. At bilen faktisk klarer seg fint gjennom en norsk vinter
D. At 12V-issuet som ser ut til å ramme en del biler blir fikset

a: Siden systemer er fra google, er det i lov å ha større forhåpninger på dette området en vanlig
B: hvorfor det? Hadde det ikke vært bedre om det lå nok buffer i batteriet til at man slapp å tenke på sånn tullete ting?
c: Alle biler er testet under alle forhold, er vel ingen ny bil på markedet som ikke klarer en norsk vinter uten problem.

zyrex

Det som sies fra verkstedene/support er at 12V-feilen egentlig bare er en bug/softwarefeil/visningsfeil, og ikke faktisk feil med lading av batteriet. Så neste oppdatering som er rundt hjørnet fikser denne feilen. Så detta løser seg, jeg er ikke bekymra. Har fått noen varsler på 12V'en selv på min 2 uker, men aldri medført noen problemer.
Uansett lett å klipse vekk det plastdekslet for å komme til batteriet, trenger ikke ta ut så mye som på det bildet over her.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA