Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Barrabas på torsdag 13. august 2020, klokken 17:47
Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 13. august 2020, klokken 09:14
Uffja hjul og jul du 😂.

Her kommer vinter(h)julene lenge før bilen. Er allerede bestilt annetsted, hjulene altså...ikke julen😊

Får håpe det blir hjul med din glede da etter at du har sunget dem inn  ;)

Blir det amerikansk(e) hjul i år? Trodde det var den amerikanske lufta i dekkene, ikke dekka eller hjula selv som sørget for "sangen" når det går "fort" i svingen...

Hahaha!

:D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

MK2

Bestilt PS2 med levering Desember😊
Har ikke lagt til vinterhjul foreløpig. Er det noen hensikt å kjøpe dette utenom? Tenkte 19" uansett. Og er det i det hele tatt mulig å få tak i fra ekstern leverandør som passer?
Liker også å vite hvilke dekk som leveres, foretrekker Continental😊

Magz, soon to be dieselfri😉

alagerqv

Om du ikke liker de originale felgene, så er det ellers ingen grunn til å velge noe annet. De ligger på pluss/minus 20k på Megahjul, og selv synes jeg nok at de felgene Polestar tilbyr ser mye bedre ut enn de på Megahjul, men det er jo en smakssak.

hemi

Kjøper du uorg felger sørg for at de har riktig innpress og sentrering.

Om du må bruke sentreringsringer, er det mest sansynlig billig dritt.

Roy Aasen

Mega.. levere det riktige. Blir litt endring i innpress, men det har ingen betydning. Nærmeste er et48 og et49. Original foran 50, bak 53. Så er det originalt ulik brede på felg fram og bak.
8×19 på begge akslinger blir bra.

Det billigste valget koster såvidt over 8000 med vinterdekk.  Kan jo slenge på noen kroner mer hvis det ønskes superduper dekk.

alagerqv

Min erfaring er at billige dekk fra 3.part er nettopp det, billige. Og ikke spesielt gode. De har ofte fint design, men kvaliteten er dårlig, både hva gjelder felg og dekk. Dyrere felger og dekk fra 3.part er ofte like gode som originale, men passform kan være mindre bra. Da ender det opp med design oftest. Om du ikke liker de originale felgene, så blir ofte ikke rare prisforskjellen på gode 3.part vs originale.

Roy Aasen

Jeg har i +20 år kun kjøpt billige dekk og felger. Har enda til gode å klage over hva jeg har fått.  Har brukt nesten utelukkende europeiske vinterdekk. Kjører på vei av veldig blandet kvalitet og med veldig blandet vedlikehold.
Vi har to biler som på det værste har gått nærmere 8000 mil i året tilsammen og da blir pris veldig utslagsgivende sammen med slitestyrke.

Hver enkelt må avgjøre hva en vil legge vekt på. 
(For meg så en en felg noe rundt med gummi på. Jeg handler ut i fra hva jeg kan "leve med".)🙂

hemi

Jeg har flere felgsett til 6 siffer, jeg skiller også på hvordan felgene er produsert, om det skal brukes til racing eller bruksbil, har også forskjellige egenskaper og krav.

ref bruksbil,billigfelger korroderer oftere, og lekker oftere i sømmer osv, samt blir fortere urunde. Ofte også mye færre sertifseringer som skal tilfredstilles. når ting koster 1/4 av org, må noe fires på, for å oppnå den prisen. Om de ikke har riktig centerdim har du også hele morroa med ubalanse.

For meg er ikke dekk/felg greia å fire på.

Roy Aasen

Vi er da heldigvis forskjellige.
Billigere hjul betyr at jeg kanskje kan kjøpe meg en (xtra) flaske god Single Malt.☺️

Roy Aasen

Da har jeg da iaf vinterhjul..om bilen kommer tidsnok til at jeg får brukt de?

8,5 x 19 foran og bak. Dekkene er piggfrie RundSvartTing i originaldimensjon. Så vil tiden vise om det var bare møkk 8)

Strøm Tycoon

Da er Model 3 Performance solgt. Moon med sort interiør, 19"/19" og hengerfeste på vei.

Roy Aasen

Gratulerer hjerteligst👏.
Du får gjøre som meg...kjøpe en 12v powerpack.  Murphys liv gjelder også her. Har du en slik dings..så trenger du den ikke...og omvendt 🙂

Strøm Tycoon

Magnus Hansen

Sitat fra: model3citizen på mandag 31. august 2020, klokken 20:48
Da er Model 3 Performance solgt. Moon med sort interiør, 19"/19" og hengerfeste på vei.

Du må bytte nick 😊

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA