Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

hemi

Ref dempere, det er vanlig at man ofte kan nå demper innstillinger ved å legge seg på bakken og strekke armen, det er jo også bare å vri en ting til høyre eller venstre, stortsett veldig lite magi.

Magien ligger i å vite hvor mange klikk ene eller andre veien man bør vri :p gjetter det er 1 ratt her som tar bump og rebound sammen?

Og ja, bmw har aktivt gått ut og prøvd selge meg ix3, de skal ha skryt for å iaf ha bra selgere, men bilen da...

hELgenen

Synes det er snodig løsning de har valgt på disse demperene - i det hele tatt er denne performance pakken
litt snodig. Virker de som prøver å markedsføre bilen som BMW M3, Audi S4 erstatter med dette utstyret.
Tilbakemeldingene fra flere testere er vel at bilen ikke er så leken pga. vekten - og at all verdens dempere og bremser ikke kan skjule tyngden. Mange av de som har testet bilen sier jo at de personlig kanskje hadde hoppet over performance pakken og fokusert på komfort elementer som f.eks skinnseter.  Min mening er at dersom justering av dempere kunne vært gjort f.eks fra skjermen inne i bilen - ville verdien av denne pakken vært mye,mye høyere.  Blir uansett spennende dager vi går i møte - for i løpet av kommende uke så vil det kunne rulle inn tilbakemeldinger på utleverte biler. Krysser fingrene for at alle opplever null problemer.

mroek

Demperjusteringen foran kan man fikse ved å ligge på bakken og strekke hånden inn under for å komme til rattet (og ja, det er bare ett ratt). Bak må man også fjerne noe deksling for å komme til, så der er det mer kronglete. Hvermannsen kommer ikke til å gjøre dette, men det er jo et tilbud at man kan stikke innom et serviceverksted og få det justert slik man vil ha det.

Jeg prøvekjørte bil med PP (men har bestilt uten), og jeg syntes ikke den var støtete eller ukomfortabel (samme bil som Benny i Broom testet, men vet ikke hvordan demperne var justert), og jeg synes den kamuflerte vekten sin godt. Fikk ikke akkurat testet mye eller hardt, men litt slalom i veien fikk jeg prøvd, og den opplevdes som kvikk i snuen.

Er veldig spent på hvordan bilen er uten PP, siden det er det jeg har bestilt, men jeg har god tro på at den vil oppleves rimelig sportslig da også. Jeg tror fint man kan kjøre litt inspirert også med den, og at PP for de aller fleste dreier seg mest om bling (jada, flammedrakt er på)...

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Tåkeheim

Offisielt svar på spørsmålet om man kan endre tilvalg på bilen etter at man har bestilt:

Ja, vi har en 14 dagers periode fra en ordre er plassert til den går i produksjon. I løpet av denne perioden kan du endre spesifikasjonen for bilen din. Hvis du allerede har søkt om finansiering da du plasserte din ordre, må finansieringen oppdateres hvis bilspesifikasjonen endres. Kontakt Polestar kundesenter for endringer. Andre ordrerelaterte endringer, som ekstrautstyr og finansiering, vil du kunne gjøre selv direkte fra din Polestar-konto etter denne 14 dagers perioden

alagerqv

Jeg fikk telefon i dag med forslag om levering 27 august. Så da synes det som at de er i gang for alvor med utleveringer.

safari

Hei, litt nysgjerrig. Når bestilte du bilen??

alagerqv

Forhåndsbestilling ble gjort 26. sept 19, ordrebekreftelse den 26. januar 2020.

mroek

Sitat fra: alagerqv på mandag 10. august 2020, klokken 13:50
Jeg fikk telefon i dag med forslag om levering 27 august. Så da synes det som at de er i gang for alvor med utleveringer.
Så bra! Regner med det er Oslo du skal ha den levert fra, for de andre byene ser ikke ut til å greie å komme i gang...

alagerqv

hELgenen

alagerqv

Hvit, og kom i skade for å krysse av for alt...

hELgenen

Barrabas

Er ikke helt imponert over leveringshastighet...får håpe de booster på snart.
Hmmm, klarte ikke å legge inn bilde. Uansett bare ca 5 biler pr. dag siden 30. juni.

mroek

Enig. Det går skrekkelig tregt med dem. Og hvis ryktene om at det nå er 800 biler i Norge stemmer, så blir det skikkelig opphopning om de ikke snart setter opp et seriøst tempo. Synes ikke det er imponerende at de ikke er bedre forberedt. De skulle jo tross alt hatt apparatet klart i mai/juni, og nå skriver vi august.

turfsurf

Det har ihvertfall blitt lastet av noen hundre Polestar på Brevik havn forrige uke. Første båten var det vel  ca 350 på, og ett par hundre til på en båt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA