Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gult lys blinker i fartshumper

Startet av daggad, tirsdag 31. januar 2012, klokken 11:05

« forrige - neste »

RogerB

Det beste av alt er at jeg er 99.9 % sikker på at Daggad startet tråden for å få den reaksjonen jeg leser her  ;D

Jeg synes det er hysterisk morro å lese alle konspirasjons teoriene som dere ikke har noe påvirknings kraft over.

Selv så driter jeg fulstendig om det er Apple eller pærer så lenge det funker for meg.
Om Nissan og Apple har jobbet sammen om dette? Selvfølgelig !!!
Hva så? Har de ikke eiendomsrett over sine produkter?

Apple tenkte " yey good marketing for us " Nissan tenkte " yey good marketing for us "

En trenger ikke doktor grad i økonomi for å fortå logikken.

Venter i spenning på neste ground breaking konspirasjon som kommer til å overta jorda i 2012, året da alt ender  ::)
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Aspiranten

Hmm... Nå er jeg ikke helt med. Hvorfor mobbes vi for å tenke konspirasjoner når det viser seg at det jeg først tenkte med nissan+apple viser seg og mest sannsynlig være sant? Er vel ingen her som har tatt opp 9-11 eller lignende.

Ellers vet jeg at daggad startet tråden for å få respons Roger, det er derfor jeg gir det til ham uhemmet. Tråden heter da mac + bensin  :) Dette er like moro som å hetse hverandres fotballag, og hvis du ser bildet til daggad så er han Ålesundsupporter. Vel vant i gamet med andre ord!  ;D
Nissan Leaf

gbzdoc

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 24. januar 2012, klokken 10:46
Jeg hater [bla bla bla] Apple lager ikke lenger egne prosessorer  ;D
*kremt*
Apple har aldri laget en eneste prosessor... De brukte Motorola 680XX serien frem til de gikk over til PowerPC fra samme produsent. Nå er de så lik en PC de kan bli innvendig med 100% intel arkitektur.

Men at aluminums chassiene på Mac Book maskinene er et stykke kunst kan ingen ta fra de. ;-)

Forøvrig, helt off topic: Amiga is the best, fuck the rest, som vi sa på 90-tallet... Den hadde sjel... Her snakker vi kjærlighet, ikke religion. ;)

daggad

Sitat
Det beste av alt er at jeg er 99.9 % sikker på at Daggad startet tråden for å få den reaksjonen jeg leser her

Jepp...og er overveldet over responsen !!  :D
Jeg tenkte ordene "Apple og bensin" ville skape reaksjoner, og fikk rett ! Men det er bare gøy det.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 24. januar 2012, klokken 23:38
Forøvrig, helt off topic: Amiga is the best, fuck the rest, som vi sa på 90-tallet... Den hadde sjel... Her snakker vi kjærlighet, ikke religion. ;)

<Monty Python Mode>
Bah! Luxury! De derre nymotens greiene.... Jeg brukte å drømme om Amiga. Hadde en VIC 20 som min første datamaskin, UTEN kassettspiller (til å begynne med), så om jeg ville spille måtte jeg først bruke et par timer på å taste inn koden fra et blad, en utskrift eller liknende, og så håpe at jeg ikke hadde tastet noe feil underveis. Så var det bare å krysse fingrene for at det var en stakket stund igjen før TV'en skulle brukes til Nyhetene, sporten e.l......  ;D
</Monty Python Mode>

Og for å "sveipe innom topic": Rart at ingen med fruktallergi har kastet seg over muligheten med at apple + bensin er en fantastisk kombinasjon.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 08:35
Miljø, cra, miljø!  :P

Ja, jeg har da VIC 20'en enda jeg! Har ikke testet den på noen år; trur den der RF-modulatoren mellom maskina og TV'en er gåen. Kunne kanskje ha gjort den om til eksternt tastatur til Mac'en eller noe.  ;D

(Regner dog med at du siktet til å ikke svi av bensin unødig.)

On a side note: Man skal ikke alltid tenke miljø:
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 24. januar 2012, klokken 23:38

Ah.... gode, gamle Amiga! Jeg har faktisk "hjertet" (eller kanskje jeg heller burde ha skrevet "hjernen"), til min A500 (en 68000 CPU) liggende på toppen av skjermen min på kontoret her den dag i dag. Jeg var nok litt over snittet Amiga-fan i sin tid...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Jeg var for ung til å kunne spesifikasjonene på disse gamle vidunderne, men jeg var ikke ung nok til å ikke vite hva de var. Steike jeg har brukt mye tid på Commodore og Amiga hos vennene mine, som hadde disse. Spesielt Amiga hadde jo vakker grafikk i tillegg på de spennende spillene. Til slutt kjøpte jeg selv en 386 16mhz i tillegg til min Nintendo, og der startet mitt teknoeventyr. Jeg plukket den fra hverandre og monterte den igjen som barn, og slik har nå dagan gådd framm tel ida.
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 08:53
Jeg plukket den fra hverandre og monterte den igjen som barn, og slik har nå dagan gådd framm tel ida.

DEt er gjerne slik det starter, ja. Min første orntlige PC var en 286 med 1MB Ram og hele 40MB harddisk (de lurte på hva jeg som privatperson skulle med en så enormt stor harddisk!). Etter et par uker rippet vi diskkomprimeringsfunksjonaliteten fra DR-DOS og implementerte den i MS-DOS for å få plass til alt vi hadde tenkt å ha på harddisken!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Aaah stemmer det. Jeg husker at jeg også brukte sånn diskkomprimeringsverktøy. Doblet min gigantiske 40mb disk i størrelse omtrent :P

Norton Commander var genialt husker jeg... Høyteknologisk ift. MS-Dos dir /p

Good times!

Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 10:00
Norton Commander var genialt husker jeg... Høyteknologisk ift. MS-Dos dir /p
Good times!

Good times indeed! Husker vi brukte PC-tools til å endre binærfilene til spillet "Where in the world is Carmen Sandiego" (http://en.wikipedia.org/wiki/Where_in_the_World_Is_Carmen_Sandiego%3F) slik at forbryterne hadde navn etter folk vi kjente. Alltid artig å bytte ut filene på diskene deres og se reaksjonen når de jaktet på seg selv!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

;D

Mens vi er retro her, er noen av dere kunder hos den nye kopibeskyttelsesfrie butikken Good old games?

www.gog.com

Bare good old games i utvalget, og jeg har allerede opparbeidet meg ett solid bibliotek av spill fra sent 80 og tidlig 90 tall.

SitatThanks to our handsome programming team, the classics are now Windows Vista and Windows XP compatible. Now you can use your lightning-fast PC to unleash the full potential of those games you just couldn't play properly on that busted old 386.

:D
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 12:42
Mens vi er retro her, er noen av dere kunder hos den nye kopibeskyttelsesfrie butikken Good old games?
www.gog.com

Hmmm.. Den må jeg sjekke ut. Har forøvrig et langtidsprosjekt stående i garasjen: http://arcadecontrols.com/projectsearch.php?DoWhat=search2 Scroll litt ned; mitt kabinett er tuftet på samme mal som den på bilde nr 2:

Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA