Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gult lys blinker i fartshumper

Startet av daggad, tirsdag 31. januar 2012, klokken 11:05

« forrige - neste »

Aspiranten

Rått! Jeg må komme innom med lua i hånden og be pent om å få se prosjektete ditt en gang skjønner jeg  :D
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 13:08
Rått! Jeg må komme innom med lua i hånden og be pent om å få se prosjektete ditt en gang skjønner jeg  :D

Ingen grunn til å stå med lua i hånda; bare sjekk om jeg er hjemme før du tar turen (det er jo noen mil fra Molde til Sykkylven). Har 13A kurs i garasjen tilgjengelig for evt. lading. :)

Er kanskje på høy tid å bli ferdig med prosjektet; det har støvet ned i noen år nå. Gikk i samme fella som nesten alle andre; fikk montert kontrollpanelet og sjekket at ting funket. Etter det ble det spilling til jeg gikk lei, og siden har prosjektet stort sett stått på stedet hvil.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Håper jeg ikke fornærmer deg når jeg flirte høyt over at du gikk lei etter x antall timers spilling  :D Kjenner meg så alt for godt igjen i problemstillingen.

Sender deg en PM før jeg hiver meg i bilen da :)
Nissan Leaf

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

gbzdoc

Godt å se Amiga familien fortsatt føler et visst samhold. Min Amiga 500 fikk virkelig kjørt seg og ble bla. oppgradert med ymse DIY hacks i form av ørten knapper og VU meter for å nevne noe. Hadde bla. klokket CPUen opp fra de originale 7 Mhz til 14 Mhz ved å bytte CPU + et oscilator hack. Angrer bittert på at solgte den, men måtte jo oppgradere til A1200... ;-)

Forøvrig startet kariæren ganske likt CRA, men på en annen antikk plattform: BBC Modell B. Var mye basic programmering som aldri ble lagret på annet enn papir den gangen... ;-)

(Det er forøvrig samme maskin de får på 80 tallet i programmet som nylig ble sendt på NRK (igjen) hvor en familie går fra epoke til epoke.)

Aspiranten

Husker du navnet på det programmet? Det er vel store sjanser for at det ligger på NRK nett-tv enda :-)

Nissan Leaf

gbzdoc

Den heter Electric Dreams, men siden det er en BBC produksjon tviler jeg på at den ligger på NRK nett-tv.

Men den finnes nok lett tilgjengelig for nedlasting, og mye av det ligger jo ute på Youtube:

Serien er helt klart verdt en titt for de som ikke har sett den tidligere. :)

Aspiranten

NRK pleier å sende alt de kringkaster også på nett. Det er det som er så rått med NRK Nett-TV :D Jeg ser "aldri" på TV, kun på nett-tv.

Det er vel slik vi unge er i dag- bortskjemte og fast bestemt på at ingen kringkastingsjef skal få bestemme når og hvor vi skal se programmene våre. Vi ser på nett uten noen tidsbestemt sendeplan. Det er en trend som vi vil se mer av også i fremtiden, på samme måte som at for hver papiravisabonnent som går bort, så dukker det ikke opp noen nye...

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/819585/

Her ligger Electric Dreams, gratis og tilgjengelig på NRK Nett-TV.

Jeg betaler lisensen min med ett glis, vel vitende om at jeg betaler for den mest konkurransedyktige distribusjonsmodellen mot piratvirksomhet: bedre tilgjengelighet  ;)
Nissan Leaf

gbzdoc

Tidligere måtte NRK begrense seg til egne produksjoner, men da har de tydeligvis fått orden på rettighetene til å legge også annet innhold ut på nett-tv. :-)

Sjekket ikke NRK selv da jeg kun hadde i-telefonen for hånden. ;-)

Betaler forøvrig også lisensen med glede. Mest fordi jeg er møkka lei reklame... :-)

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 14:32
Håper jeg ikke fornærmer deg når jeg flirte høyt over at du gikk lei etter x antall timers spilling  :D Kjenner meg så alt for godt igjen i problemstillingen.

Overhodet ikke fornærmet. Jeg har også et ti år gammelt kjøkken kjøkken som er helt ferdig - det mangler bare noen lister og litt slikt her og der. Garasjen er også helt ferdig - mangler bare noen hjørnebord og litt pussing av vegger. Du vet; slikt småtteri som man kan ta når som helst innimellom de viktige tingene.  ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. januar 2012, klokken 23:38
NRK pleier å sende alt de kringkaster også på nett. Det er det som er så rått med NRK Nett-TV :D Jeg ser "aldri" på TV, kun på nett-tv.

Det er vel slik vi unge er i dag- bortskjemte og fast bestemt på at ingen kringkastingsjef skal få bestemme når og hvor vi skal se programmene våre. Vi ser på nett uten noen tidsbestemt sendeplan. Det er en trend som vi vil se mer av også i fremtiden, på samme måte som at for hver papiravisabonnent som går bort, så dukker det ikke opp noen nye...

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/819585/

Her ligger Electric Dreams, gratis og tilgjengelig på NRK Nett-TV.

Jeg betaler lisensen min med ett glis, vel vitende om at jeg betaler for den mest konkurransedyktige distribusjonsmodellen mot piratvirksomhet: bedre tilgjengelighet  ;)

Enig. Og så har de laget en fantastisk App til iPhone !  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Sitat fra: cra på torsdag 26. januar 2012, klokken 12:36
Overhodet ikke fornærmet. Jeg har også et ti år gammelt kjøkken kjøkken som er helt ferdig - det mangler bare noen lister og litt slikt her og der. Garasjen er også helt ferdig - mangler bare noen hjørnebord og litt pussing av vegger. Du vet; slikt småtteri som man kan ta når som helst innimellom de viktige tingene.  ;)  ;D

Haha samme her.

Også denne da... Jeg hadde kost meg voldsomt i sommer med nybeis og ordnet på terassen vår. Kjøpt gassgrill, nye utemøbler med flott steinplate og greier, også malte jeg utedøra, slapp ut hundren, glemte den av, hørte bjeffing etter en stund og fant dette:

Nissan Leaf

RuneW

;D

Har noe lignende i kjelleren og trappa ned etter at et dyr hadde ignorert "NYMALT"-plakaten min...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

vangli

Pass på!!! Før du vet ordet av det kommer Riksantikvaren og forlanger kunstverket vernet......  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Leaf eier fra 24/1-2012

Aspiranten

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 26. januar 2012, klokken 11:20
Tidligere måtte NRK begrense seg til egne produksjoner, men da har de tydeligvis fått orden på rettighetene til å legge også annet innhold ut på nett-tv. :-)

Ja, jeg regner med at de betaler ett tillegg til produsentene når de også kjøper nettrettighetene nå. Programmene pleier ikke å ligge ute så lenge dersom det er populære og dyre programmer, mens mindre produksjoner kan ligge ute i årevis. Det står som regel på programmet hvor lenge det ligger. Electric Dreams ligger vel bare ute i 1-2 uker til nå før det fjerrnes fra nett-tv.
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA