Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gult lys blinker i fartshumper

Startet av daggad, tirsdag 31. januar 2012, klokken 11:05

« forrige - neste »

Aspiranten

Sitat fra: cra på fredag 20. januar 2012, klokken 10:00
Det er forøvrig påfallende likehstrekk mellom Aspiranten sin motvilje mot iPhone og en del fossilbilister sin aversjon mot elbiler.  ;D

Nå er jeg heldigvis velsignet med selvinnsikt, så denne sammenligningen har jeg allerede dratt selv ovenfor fossilentusiaster for å få igjennom poenget mitt  ;D

Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på fredag 20. januar 2012, klokken 10:57
Det er forøvrig påfallende likehstrekk mellom Aspiranten sin motvilje mot iPhone og en del fossilbilister sin aversjon mot elbiler.  ;D
Nå er jeg heldigvis velsignet med selvinnsikt, så denne sammenligningen har jeg allerede dratt selv ovenfor fossilentusiaster for å få igjennom poenget mitt  ;D

He he, ikke dumt. De fleste  har sikkert noen tilsvarende aversjoner (i den ene eller andre retninga, mot telefoner av det ene eller andre merket) man kan bruke for å illustrere, ja. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Er det noen telefoner som er gigantiske så er det en del av disse Androidtelefonene. Enkelte er nesten på størrelse med Clas Ohlson-katalogen!

Nei nei, du tar feil. Det er nok iPad du har sett :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Aspiranten

Sitat fra: RogerB på torsdag 19. januar 2012, klokken 18:25
Hjemme bruker jeg PC så der har jeg gjordt det plenty  ;)    (Det er vel obligatorisk på PC)

Godt å høre at Apples tentakler ikke har penetrert huset ditt fullstendig :D

Denne tar den hardbarka applefansen på kornet  ;D

Cra: Det er på grunn av miljøavtrykket til smarttelefoner (og vanlige telefoner) at jeg er avventende til å bytte ut så fort. Laptoppen jeg bruker daglig er over 5 år gammel, og eldre skal den bli. Fikk nylig nytt skjermkort på reklamasjonsretten, og investerte i en SSD for å få opp opplevd hastighet. Satt ved siden av moderne datamaskiner som folk bytter ut etter bare 2 år, så er den like rask den dag i dag. Alderen merker man bare når man begynner å redigere bilder etc.

Elektroniske julegaver er miljøbomber

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7926829

– Mobilen din koster mennesker livet

http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7529291

Noe av det siste jeg hørte nå var at vi ikke har mer av mineralet som trengs for å lage touchscreen enn bare noen år til  8)

http://media.keyteq.no/?c_=KeyMediaGUI&m_=download&id=4d2b77c8ac2fb3b002070000&kpek=MGFdTZATAACQ4jdxcsksTQhvBAAAAA==

Denne artikkelen anbefales.
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Elmo på fredag 20. januar 2012, klokken 11:14
Er det noen telefoner som er gigantiske så er det en del av disse Androidtelefonene. Enkelte er nesten på størrelse med Clas Ohlson-katalogen!
Nei nei, du tar feil. Det er nok iPad du har sett :D

Aldeles ikke! Fruen har iPad, og den er faktisk nesten på størrelse med Bohus-ktalogen. ;)

Sitat fra: Aspiranten på fredag 20. januar 2012, klokken 11:17
Cra: Det er på grunn av miljøavtrykket til smarttelefoner (og vanlige telefoner) at jeg er avventende til å bytte ut så fort.

Ikke noe galt i det. Jeg er heller ikke av dem som bytter til den nyeste vher gang det kommer ny versjon. Og i den grad jeg gjør det så forskyver vi gjerne telefoner og denslags internt; Fruen overtar min gamle (som jeg kjenner godt og lett kan gi support på ;) ), en av ungene får hennes osv.

Laptoppen jeg bruker daglig er over 5 år gammel, og eldre skal den bli. Fikk nylig nytt skjermkort på reklamasjonsretten, og investerte i en SSD for å få opp opplevd hastighet. Satt ved siden av moderne datamaskiner som folk bytter ut etter bare 2 år, så

Mac'en min begynner også å bli noen år nå, og så langt her jeg hatt nøyaktig null problemer. Det er mer enn jeg kan si om de (Acer) Laptop'ene jeg har hatt, som har begynt å hangle etter alt for få måneder. Dels pga "Microsoft-råte", og etterhvert ryker komponenter som gjør det fullstendig ulønnsomt å reparere dem. (Jada, jeg er mer sunnmøring enn miljøfanatiker)

Elektroniske julegaver er miljøbomber[/b]

I følge media er ALT miljøbomber.

Noe av det siste jeg hørte nå var at vi ikke har mer av mineralet som trengs for å lage touchscreen enn bare noen år til  8)

Flott! Da blir det klekklig "pant" på de touchtelefonene vi allerede har da? ;)

Skal se om jeg kan få blåst gjennom noen av linkene dine seinere i dag, evt. på hytta vi har leid i helga (hvis der er internett).
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Sitat fra: cra på fredag 20. januar 2012, klokken 11:39
Mac'en min begynner også å bli noen år nå, og så langt her jeg hatt nøyaktig null problemer. Det er mer enn jeg kan si om de (Acer) Laptop'ene jeg har hatt, som har begynt å hangle etter alt for få måneder. Dels pga "Microsoft-råte", og etterhvert ryker komponenter som gjør det fullstendig ulønnsomt å reparere dem. (Jada, jeg er mer sunnmøring enn miljøfanatiker)

Microsoftråte? Aldri hørt om. Men jeg HAR hørt om:

;D ;D

Acer er billigprodusent ala Jysk sengetøylager. Men hovedproblemet med at maskiner går i stykker er at folk ikke vet at vi har 5 års reklamasjonsrett. Det gjelder i hovedsak alle laptopper. Bærbare datamaskiner skal tåle 5 års bruk, så enkelt er det. Dersom Acer nekter, kjør saken til forbrukerrådet. Det er den eneste måten å få samtlige produsenter til å ihvertfall bygge en minimumskvalitet.

Dersom du skal sette deg ned i kveld, ta en titt på denne filmen heller:

http://www.youtube.com/movie?v=jqxENMKaeCU&feature=mv_sr

Den inneholder noen av de vakreste luftbildene jeg har sett av kloden og samfunnet vårt. Hele filmen er filmet fra luften av den anerkjente fotografen Yann Arthus-Bertrand, og dersom du likevel ikke skulle bli påvirket av temaet, som er "think, about what you buy", så er bildene alene verdt en titt.

(Må ses i 720p, så la den forhåndslaste litt)
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på fredag 20. januar 2012, klokken 12:13
Microsoftråte? Aldri hørt om. Men jeg HAR hørt om:

Det er fenomenet emd at Windows blir tregere, tregere og tregere, og at en reinstalasjon av OS'et er (var) nødvendig omtrent hver 6. måned. Illustrasjonen din er ganske betegnende på deler av årsaken til dette (Windows blir tregere pga alt som blir installart, og aldri (skikkelig) avinstallert. Skal ikke påstå at det er bare MS sin skyld, og jeg vil tro det har blitt bedre i de senere versjoner av Windows; det er noen år siden jeg kuttet ut Windows nå.

Sitat fra: Aspiranten på fredag 20. januar 2012, klokken 12:13
Acer er billigprodusent ala Jysk sengetøylager. Men hovedproblemet med at maskiner går i stykker er at folk ikke vet at vi har 5 års reklamasjonsrett. Det gjelder i hovedsak alle laptopper. Bærbare datamaskiner skal tåle 5 års bruk, så enkelt er det. Dersom Acer nekter, kjør saken til forbrukerrådet. Det er den eneste måten å få samtlige produsenter til å ihvertfall bygge en minimumskvalitet.

Jeg kjøper ikke laptop'er selv; det er gjennom jobben jeg har hatt dem. Det er visstnok andre regler for reklamasjon som gjelder for bedrigter. Det har jeg forøvrig også fått beskjed om av leverandør; "Det er ofte ikke lønnsomt å kjøpe gjennom firmaet. Joda, man sparer mva og det der, men så snart det er nor krøll med utstyret sitter man med svarteper. Har du kjøpt det som privatperson sitter du i praksis med bukta og begge endene."
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

2 års reklamasjonsrett via kjøpsloven (ikke forbrukerkjøpsloven) når man er bedrift.

Windows 7 er en massiv forbedring over Windows Vista, og har automatisert det aller meste som var tungvindt i Windows XP  :)

Tror det er ett år siden jeg formaterte laptoppen nå. Fremdeles lynrask.
Nissan Leaf

daggad

W7 tror jeg Microsoft trengte for å overleve ja. Det er et svært godt og stabilt system, som også kan kjøre greit på gamle maskiner.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Jeg tror også de trengte den smekken på pungen som W Vista sørget for. Den overlegne markedsdominansen som XP i sin tid kapret er aldri sunn for hverken folk eller bedrifter. Når man står så voldsomt i medvind kan det føre til at man slakker på både seilene og innsatsviljen.
Nissan Leaf

Go-carter

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 19. januar 2012, klokken 17:46
Sukk... Min telefon er vel under halvparten så stor som de der gigantiske iphonegreiene dere løper rundt med.
Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe iPhone, men uten iPhone får du heller ikke funksjonaliteten den tilbyr.  ;)

(Med fare for å virkelig terge på meg noen: Funderte et øyeblikk på å legge ved et bilde av en stut her, men gadd ikke.  ;D  ;) )

Min Android har 3D-kamera, det hakke iPhoooooooone  :P

(ja, nå er jeg virkelig teit her)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RogerB

Nå spurte jeg SIRI på Iphonen min og hun sa du var en dust Go-carter  ;D
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Strandbu

Måtte også nedgradere mobilen min i fjor fra HTC til IPhone pga mailsystemet på jobben. Savner den hver dag. ;-)   (Samme hva SIRI måtte si om den saken :-)   )
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

daggad

Jeg sa til Siri at jeg elsket henne. Svaret var:
"I hope you don't say that to the other mobile phones !"

:D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lynet

Nå som vi har fått vite hvor enkelt det er å omprogramere USA-appen for Android er jeg ikke i tvil om konspiasjonsteorien!
At Nissan ikke vil greie dette på 1 år som en dyktig nybakt norsk Leafeier greier på ei helg sier sitt!

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA