Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gult lys blinker i fartshumper

Startet av daggad, tirsdag 31. januar 2012, klokken 11:05

« forrige - neste »

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

ovev

Det er nok en avtale mellom Nissan og Apple som sier at Apple har enerett første året i hvert marked. Det passer inn med at det tok ca 1 år etter salgstart før den amerikanske android versjnoen var klar. Den engelske er sagt skal være klar i mars, noe som også er ca 1 år etter salgsstart. Den norske kommer sikkert ikke før i oktober.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

gbzdoc

I så fall har man jo en sak som mediene sikkert vil sette pris på å kunne skrive om. Særlig de som omtaler Apple gjevnlig, enten positivt eller negativt.

Husker jo også hvordan BMW gikk friskt ut og reklamerte for direkte støtte for iPod i bilene sine for mange år siden. Kan jo tenkes Apple har diverse kontakter inn i bilbransjen. Er jo ikke akkurat dårlig støtte for iPhone/iPod ellers i bilen heller. De er jo som skapt for hverandre. (Selv om det burde være svært enkelt å få til identisk funksjonalitet mot f.eks. Android i tillegg.)

Aspiranten

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 23. januar 2012, klokken 20:16
Og dette gjør Nissan fordi?

Chemtrails?

Thomas

Herregud dere er naive og godtruende ;D

Markedsføring selvfølgelig. Produktplassering. Lilyhammer ring any bells? Hvorfor tror du frk. Salander, en hacker bruker MAC? Hele hackermiljøet ler av filmene og Salander. Hackere bruker ikke mac, men hun èr heltinnen, og apple betaler filmskaperen for at hun skal bruke mac. Han får penger til å produsere filmen mens de får eksponering og folk tror feilaktig at mac er good stuff.

Samme greia ala produktplassering og imagebygging med Leaf+eple.

Fremtidens teknologi fungerer med apple.

Det er jo ett kanonimage! Verdt mange millioner dollars  :)
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 23. januar 2012, klokken 20:16

Gud (også kjent som Steve Jobs) har jo i en årrekke fortalt millioner mennesker hva de skal kjøpe. Når samme mann står og fronter Leaf vil jeg tro det har en viss markedsføringsverdi - i alle fall innenfor menigheten. Og det dreier seg tross alt om en del millioner mennesker.

Det kan være en grunn til at Nissan gjør det.

At det er en eller annen avtale ala det over er ikke spesielt vanskelig å forestille seg. Man er passe naiv om man ikke tror at slikt skjer.

Men man kan også snu spørsmålet ditt. Nissan slipper ikke en fungerende Android app før lenge etter iPhone-appen (selv om det ikke er NOEN tekniske hindringer for dette).

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

Ok, jeg er overbevist.

Kan dere forklare 9/11 og chemtrails når dere først er i gang?

Thomas

Aspiranten

Nei, men jeg kan forklare deg hvordan korrupsjon i USA gjorde at olje, kull og gassnæringen nå er fritatt fra Clean Water Act? Den loven som skal sikre amerikanere rent drikkevann...

Den trenger de ikke å ta hensyn til lenger, for de store bedriftene må tjene penger og den amerikanske økonomien trenger billig energi. Det bestemte president Bush.

Sånn til sist, så kan jeg nevne at markedsføring er en stor del del av min karriere. Det er derfor jeg er så sjokkert over at det er så vanskelig for dere å tro at det finnes avtaler bedriftene imellom hvis mål er å gi optimal markedsmessig avkastning.

Anbefaler alle å se Gasland. Filmen og folkene i den er en meget god grunn til å forkaste skifergass en gang for alle som energimoment for vår sivilisasjon.
Nissan Leaf

Thomas Parsli

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 24. januar 2012, klokken 08:46
Den trenger de ikke å ta hensyn til lenger, for de store bedriftene må tjene penger og den amerikanske økonomien trenger billig energi. Det bestemte president Bush.

Jeg skjønner.

Thomas
(dumt av meg å kaste bensin på bålet)

cra

Sitat fra: Aspiranten på mandag 23. januar 2012, klokken 22:02
produsere filmen mens de får eksponering og folk tror feilaktig at mac er good stuff.

Mac er good stuff. Man kan like eller hate OS'et, men hardwaren er helt kanon! Min MacBook Pro er antakelig det mest imponerende stykke ingeniørkunst jeg noen gang her "eid". (Hermetegn fordi det teknisk sett er sjefen som eier den ;) ). Jeg har en kolega som er linux-mann. Han kan ikke fordra OSX (han hadde mac en stund), men åh, så misunnelig han er på hardwaren!  ;D

Forresten er det ikke bare hackere som ler av hackerfilmer. Fancy "downloading-bilder" som får fylt "streken" akkurat i tide til at hackeren får lastet ned arkivet og stikke av før vaktene passerer osv....  Det er ikke slik det funker, men det må gjøres slik for at det skal se bra ut på TV. Tror du ikke etterforskere vrir seg i stolen over hvor feilaktig CSI framstiller ting? Lese kvitteringa som ligger på dashboardet fra et elendig overvåkningskamera? Særlig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Jeg hater når eplegutter skryter av hardwaren i mac. Hvorfor? Fordi jeg da vet at de ikke vet at det er nøyaktig samme innmaten som sitter i min pc. Apple lager ikke lenger egne prosessorer  ;D
Nissan Leaf

hma

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 24. januar 2012, klokken 08:46
markedsføring er en stor del del av min karriere.
Akkurat det tror jeg samtlige forumdeltagere har forstått. Du har understreket dine personlige preferanser med all tydelighet.

Siden du er profesjonell innen markedsføringmarkedsføring er jeg overrasket over at du ikke velger en sympatisk og framsnakkende metode, for å understreke hvorfor det du liker er så bra.

En selger som utelukkende doserer om konkurrentens miserabele beskaffenhet, er en dårlig selger som taper i det lange løp.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Aspiranten

Når det gjelder å overbevise applefansen så har jeg for lengst gitt opp. Det er som å forsøke å få en prest til å bli ateist.  :) Koseprat nytter rett og slett ikke. Selv jobber jeg med filmproduksjon- på PC og jeg får stadig høre av normale mennesker uten kompetanse innen feltet at jeg må være inkompetent fordi det rett og slett ikke går an å jobbe med film på PC. Jeg MÅ ha mac, fordi prosessorene i PC ikke er kraftige nok, sier dem.

;D ;D

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13206.0

Denne tråden er på over 130+ sider med hets mellom mac og windows fans (apple vs. alle andre egentlig, siden android, linux etc. også er representert).

Det er vel ingen der som forsøker å omvende hverandre, snarere er det kameratslig latterligjøring og sjitslenging. Og det må være lov, all den tid vår kultur er bygget oppå primitive konflikter som bunner ut fra tippeligafotball. "Jeg hater moldensere!!!!" sier ålesunderne. Jaja, dem om det, jeg ser ikke på fotball.
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 24. januar 2012, klokken 11:43
Når det gjelder å overbevise applefansen så har jeg for lengst gitt opp.

Hvorfor har du i det heletatt prøvd? Sier du at <din_platform/OS> er religion for deg, og at alle andre er vantro som må omvendes?  ;)

Jeg for min del var også "ateist" (altså Wintendo-bruker) intil for få år siden. Ikke snakk om at jeg skulle ha noen PC fra de som ikke klarte å lage mer enn en knapp på musa! Så kjøpte sjefen MacBook til meg. Det var de j**ligste to ukene i mitt liv intil jeg hadde lært meg hvor jeg fant ting jeg var vant med lå helt andre steder. Etter det har jeg ikke hatt noen som helst problemer, og skal jeg tilbake til windows så blir det "dragged back, kicking and screaming".

Når jeg snakker om hardware så tenker jeg ikke bare på prosessor, men hele pakka. Spesielt liker jeg aluminiumschassiet på maskina mi. Jeg er klar over at man får kraftigere laptop'er og alt det der.

Jeg har forøvrig inntrykk av at de som hater apple-produkter hater dem bare fordi de er fra apple, ikke så mye fordi de har noe å "ta dem på", og de er gjerne mer fanatiske enn "epleguttene" selv. ;)

Det blir omtrent akkurat som å diskutere elbil med disse som mener at det som ikke er V8 ikke er bil. Det kan være artig i små doser, men blir slitsomt i lengda.

Jeg gjør derfor som med elbilen; jeg nyter den fantastiske vedlikeholdsfrie følelsen hardwaren "min" gir (Det er jo ikke noe som kan/trengs å skru og justere på), så får de som liker å skru på clutch, skjermkort, drivere, forgassere og alt det andre bare kose seg med det. Det er dem vel unt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Selvsagt har jeg prøvd Apple. Jeg ble utdannet på den platformen, og jeg klarte aldri å venne meg til den stadige regnbueformede paletten (loading, jobber) og hangupsene 5 minutt før deadline og levering.

Apple som produkt er helt allright. Høyt priset, hypet gjennom massive reklamekampanjer og passe simpelt for menigmann til hverdagsbruk. Det er usannhetene som fansen sprer irriterer meg grenseløst.

Når jeg skulle bygge redigeringsmaskinen min etter studiene havnet jeg på 20,000,- dersom jeg bygget windowsmaskinen min selv. Apple forlangte 40,000,- for en maskin med vesentlig dårligere skjermkort og tilsvarende prosessor. Ingen muligheter for overklokking.

Jeg valgte selvfølgelig Windoze og jeg opplever ingenting av det applefansen mener windows består av: treghet og blåskjerm.
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA