Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

leafster

Nå er jeg en av de heldige som fortsatt har kommunikasjonen mellom bil og nett inntakt. Og jeg har også stor glede av å kunne fjernstyre varme og å aktivere lading til 100% fra mobilen.

Har opplevd nedetid flere ganger ila forrige vinter, men ikke så lenge som folk opplever her nå.

I og med at alle får 5 års gratis abb. inkl.    på kjøpet så har vi kanskje ikke så mye å slå i bordet med? Vi får satse på at nissan får koll på problemet snart.

Thomas Parsli

Jeg synes også den er vesentlig når klokken er 06:30 og det er stålis på rutene, men juridisk er en vesentlg mangel enten noe som er nødvendig for bilen (f.eks motor/bremser) eller noe som koster så mye å utbedre at det blir vesentlig. Innen boligkjøp er vesentligkravet 3-6% av kjøpesummen (i følge høyesterett), hva den er på bil aner jeg ikke.

Men man kan helt sikkert kreve et prisavslag.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: leafster på onsdag 21. november 2012, klokken 11:12
I og med at alle får 5 års gratis abb. inkl.    på kjøpet så har vi kanskje ikke så mye å slå i bordet med?

Bilen er da solgt med fjernstyrt forvarmer, selv om prisen også inkluderer fem års abonnement på Carwings (nei, det er ikke gratis). At fjernkontrollen (iPhone) ikke er inkludert gjør det ikke bedre ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Så med andre ord er det minste vi kan forlange at abonementsperioden forlenges tilsvarende det vi her har "tapt".

Har hatt tilsvarende problemer med internettforbindelsen til NextGenTel om sommeren, da det blir for varmt i sentralen, og utstyret kobler ut. (jeg har selv vært med å montere utstyret i sin tid, så jeg kjenner til forholdene i sentralen.) Hvis det har vært ille (og det er det en uke eller to om sommeren) så klager jeg, og får kreditnota på den månedens abonnement. Det er en enkel og sikkert rimelig måte å ordne det på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nord

Ser ut til at min løsning bare var kortvarig... Jaja, så er det tilbake å mase på kundeservice..
For min del virker det som at de først igår fant ut at dette VIRKELIG var et problem.
Sara informerer om at de FØRST IGÅR sendte saken min (?!? Jeg sa jo at alt var greit på mandag. Gjenåpnet saken idag) videre til (mer) kompetent mannskap...
Men stakkars jenter som må ta imot all elendigheta. Jeg er imponert!



Chat Transcript
Tusen takk. En elbil-kunderådgiver vil svare deg så fort som mulig.
Du har blitt koplet opp til Sara .
Kunde :  Hei, *** her...
Sara :  Hei velkommen til Nissan LEAF Kundeservice, du snakker med Sara, hva kan jeg hjelpe med?
Kunde :  Idag har min CW sluttet å fungere fra bilen igjen.
Sara :  Ok har du de siste 6 siffer i VIN nummeret ditt?
Kunde :  ******
Sara :  Takk, skal ta å sjekke systemet her jeg. Kan du gi meg et par minutter?
Kunde :  Ja, går fint
Sara :  Når begynte problemet?
Kunde :  Nja... Begynte 3. november. Ble bra igjen 18. november, og problemer igjen idag.
Sara :  OK, har du vært i kontakt med oss tidligere om dette?
Kunde :  JA..
Sara :  OK, skal sjekke det jeg har av opplysninger på deg i forbindelse med denne saken
Kunde :  Men tok kontakt igjen på mandag for å si at alt hadde løst seg. Nå er altså bøttebaletten igang igjen.
Sara :  OK, jeg skal åpne saken din igjen, og gjøre dem oppmerksom på at du kun midlertidig hadde forbindelse med systemet
Kunde :  Når nedetiden i snitt er 75% for min del, kan jeg ikke si jeg er veldig fornøyd med tjenesten...
Sara :  Jeg beklager veldig de problemer dette måtte forårsake. Jeg kan gjøre deg oppmerksom på at de har igår sendt saken din videre til et annet team som skal undersøke andre deler av systemet, og at det teamet jobber tett sammen med Nissan Europe for å få en løsning på problemet du opplever.
Kunde :  Du verden... Når et titalls (som står frem på nett) personer sliter med dette fra tidlig november, er det beundringsverdig at det tar 14 dager før problemet sendes videre. Men dette er selvsagt ikke din skyld..!
Kunde :  Ha en elelr strivelig dag. :-)
Sara :  Ettersom du sikkert kan skjønne er dette et omstendig system som krever mye undersøkelse og alt jeg kan gjøre er å beklage at det tar så lang tid å undersøke de forskjellige deler i systemet. Men jeg kan forsikre deg om at de jobber med det så godt og fort de kan. Er det noe annet jeg kan hjelpe deg med?
Kunde :  Neida, det er det hele.
Sara :  Takk for at du kontaktet Nissan LEAF Kundeservice, ha en videre fin dag!

Geving

#125
Sitat fra: Nord på onsdag 21. november 2012, klokken 13:02
Du har blitt koplet opp til Sara .

Hva?! Jeg trodde det bare var Jeanette som jobbet med Leaf på support jeg.
Har aldri truffet noen andre når jeg har forsøkt mail, telefon eller chat...

Jeg har nå forsøkt å slette min Carwings tilknytning og opprette en ny, med ny ID.
Dette i håp om å kanskje kunne bli registert på en annen server i clusteret eller noe slikt.
Det virket iallefall ikke...

eivisa

Skal ha bilen inn for fiksing av diverse problemer i morgen.
Carwings begynte å virke i dag morges etter å ha vært ute av drift
siden 5.11...Har testet fra mobil og pc, så langt ok. Håper det fortsetter   
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Ogi

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 21. november 2012, klokken 10:31
Reglene om heving av kjøp er klare, i hvertfall etter forbrukerkjøpsloven:

§ 32. Heving
I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.


I denne sammenhengen er Carwings uvesentlig.

Thomas
Tvert imot.

Sammenhengen er at dette er en elbil....et batteridrevet bil....med ganske begrenset rekkevidde. Carwings er ikke en tilfeldig pyntefunskon. Det er egentlig en av Nissans viktigste salgsargumenter over hvorfor kjøperen trenger ikke å bekymre seg over bilen's begrenset rekkevidde. Skulle Carwings fjernes eller funker ikke, da har kjøperen blitt lurt.

Dvs kontrol over lading kan lett beskreves som både en viktig funkson og en sentralt punkt i salgsavtalen.

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Sterkstrøm

Carwings har kommet og godt det siste halvåret. I begynnelsen av november ble den helt borte. Noen ganger kommer jeg igjennom og får beskjed om at det ikke er kontakt med server. Som en bonus slettes kontaktinformasjonen i Iphonen hver gang jeg ikke kommer igjennom. Jeg har vært i kontakt med Nissan flere ganger som skulle følge opp, men systemet fungerer ennå ikke. Det er bare å se det i øynene at Carvings er ett for ustabilt system å markedsføre ut til nye kunder. Det bør vurderes om Nissan har tillatelse til å markedsføre systemet i sine annonser før de kan vise til at det faktisk fungerer og har en nedetid på max 24 timer ved feil. Enten bør Nissan få systemet opp å gå, eller så bør de trekke de annonser som inneholder systemet frem til de har fått dette i orden. Jeg har hørt at Nissan har kommet lavt i brukertilfredshet når det gjelder service og oppfølging, men tok sjansen på å kjøpe bil for det. Nå ser jeg at de negative brukerundersøkelsene er sanne. Sorry Nissan!

BE

JAAAAA, endelig er jeg online igjen!

Bilen fikk koblet til og oppdatert stasjonene, så da regner jeg med alt er i orden.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gbzdoc

Pussig at noen brukere skal være så hjemsøkt av problemer med Carwings. Jeg f.eks. har brukt det daglig via iPhone siden jeg fikk bilen for et år siden uten noen problemer...

(Med unntak av at Nissans egen App er sykt treg da. Men bruker nå Leaf Link i stedet og er strålende fornøyd.)

BE

Hvis vi ser bort fra de siste 14 dagene så har ikke jeg hatt nevneverdige problemer med Carwings.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

#133
Sendte en mail til Ålgårds auto i går og her var svaret som kom kjapt:

"Hei. har videresendt mailen din til topps i NNE,  avventer respons derfra."

I dag var alt ordnet og OK.  :)

Da vet dere lokalt hvor man skal handle bil (hos) og utføre service (....)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

CarWings (dvs. muligheten for å forvarme bilen) var et 100% krav for at jeg kjøpte bilen (av medisinske årsaker), så det er en "vesentlig mangel" for meg hvis de ikke funker. Heldigvis så har det fungert (med en del hikke) frem til nå; dagen det ikke gjør det forventer jeg en lånebil fra forhandleren (hvis det er kaldt) mens de fikser min.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA