Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

Nord

Jeg forsøkte å koble meg opp når ejg var i bilen nå.
Tror du ikke jeg fikk kontakt med makkverket?!

Hadde vært fint med en beskjed om hva som evt var galt. Jeg har purret mye. Både til forhandler (tjeneste jeg har betalt for, men ikke får) og CW kundeservice (tjenesteyter).

Flere som har fått løst problemet?
Vet ikke om de må løse problemer per bruker...

gbzdoc

Sitat fra: Lynet på lørdag 17. november 2012, klokken 14:57
Sitat fra: Arha på fredag 16. november 2012, klokken 14:33
Det kan virke som om teamet består av gamle bilmekanikere..
Da hadde det vært fikset med en gang  >:(

Synes ikke forumet skal inneholde hets mellom yrkesgrupper, vi finner litt av hvert i alle yrkesgrupper.....

Hets og hets fru blom...

At aldrende bilmekanikere ikke kan så mye om telemetri-systemer er vel ganske sannsynlig? På samme måte som de fleste IT-folk ikke er noen genier når det kommer til bil-mekanikk...

(Med selvsagte unntak i begge leire)

I og med at Nissan primært driver med biler så... Skjønner? ;)

Arha

Sitat fra: Lynet på lørdag 17. november 2012, klokken 14:57
Sitat fra: Arha på fredag 16. november 2012, klokken 14:33
Det kan virke som om teamet består av gamle bilmekanikere..
Da hadde det vært fikset med en gang  >:(

Synes ikke forumet skal inneholde hets mellom yrkesgrupper, vi finner litt av hvert i alle yrkesgrupper.....

Poenget mitt var at dette har dratt så langt ut i tid at det ikke virker som om Nissan har satt IT-folkene sine på saken.  Ikke et vondt ord om bilmekanikere, men denne feilen bør vel håndteres av andre yrkesgrupper.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

eivisa

Har fått svar etter maaange purringer om at de ikke vet hva feilen er... ??? ???
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

cra

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 17. november 2012, klokken 16:20
At aldrende bilmekanikere ikke kan så mye om telemetri-systemer er vel ganske sannsynlig? På samme måte som de fleste IT-folk ikke er noen genier når det kommer til bil-mekanikk...

Og jeg som skkulle til å si meg fornærmet; IT-mann som jeg er, men likevel har byttet både bakaksling og en framaksling på Think'en (uten at DET gjør meg til noe som helst mekaniker-geni, altså).  :D

Tror nok ikke det hadde hjulpet å vise fram bilen hverken til en gammel durkdreven mekainiker eller en nyutdannet en; tipper problemet ikkek ligger i hver enkelt bil. Skal nesten vedde på at en restart av en eller annen server er alt som skal til.

Det neste spørsmålet blir muligens hva slags kompensasjon Nissan kommer med for å ikke levere en tjeneste som jeg har betalt for. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Ser forøvrig ikke ut til at det er i orden for min del. Kommer ikke inn med noen av app'ene. Nå er dataene fra 6. november borte fra app'en også. Hvis de tror jeg ikke skal klare å følge med på hvor lenge det er i ulage må de tro om igjen.

Spørs om det er på tide å trappe opp og ringe selger, samt t en telefon til tjenestelevarandøren.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nord

Hehe, man skal ikke føle seg tråkket på tærne forstår jeg.  ;)

Uansett; Du kan ikke bare sjekke vi appen.
Dersom brukernavn og passord har forsvunnet fra CW i bilen (som i mitt tilfelle), må dette også legges inn på nytt for å oppnå kontakt med bilen.


BE

Nå har jeg nettopp vært i bilen og nullstilt innstillingene på CW slik at jeg måtte legge alt inn på nytt. Nå den nå prøver å koble til for å aktivere brukeren får jeg nøyaktig samme problem, den klarer ikke å oppnå kontakt med serverne til Nissan.

Feilen er ikke i bilen. Den er enten i serverne til Nissan, eller så er det mobilforbindelsen som er kaputt (Dekningen er ikke problem).
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gbzdoc

Når så mange får samme feil er neppe feilen i hver enkelt bil.

Enten så ligger feilen hos Telenor Connexion eller hos Nissan. Virker som Nissan er like usikre på hva feilen er som bileierne, og det er litt bekymringsfullt etter så lang tid... :-/

Noen som har prøvd å swappe SIM kort mellom to biler hvor en har feil og den andre ikke? Kan kanskje overtale forhandler/verksted til å swappe med en demobil. Funker plutselig den bilen som hadde problemer er sannsynligheten stor for at det er noe hos Telenor Connexion...

Lynet

Carwings funker fint hos meg, oppdatert 14.11. i kjørehistorikken.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Arha

Nå virker plutselig Carwings igjen for meg også, etter å ha vært nede siden 6/11.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

cra

Sitat fra: Arha på søndag 18. november 2012, klokken 23:28
Nå virker plutselig Carwings igjen for meg også, etter å ha vært nede siden 6/11.

No dice.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

akseln

Hos meg har det vært stille siden 16.11 kl. 05:40.  Kanskje det er et virus som sprer seg  ???

Ogi

#103
Jeg meldt problemet til Nissan Carwings kundeservice. Fikk svaret: de "prioritier saken" sier de. Men samtidig innrommer at de har ingen anelse om hvorfor dette har skjedd - kan ikke gi noen forventet dato for når problemet vil bli løst.

Slik skjer når bedrifter krever å kontrollere data sentralt, men mangler evnen til å handtere systemet. Det er egentlig ikke nødvendig at Carwings må være sentralisert. Det bør være mulig til å kommunisere direkte med bilen, uten første å rutes gjennom Nissan sin servere.



cra

Sitat fra: Ogi på mandag 19. november 2012, klokken 13:21
Det bør være mulig til å kommunisere direkte med bilen, uten første å rutes gjennom Nissan sin servere.

Skal vedde på at det hadde gjort kommunikasjonen mye raskere også. Nå kan det jo gå flere minutter (for ikke å si uker!!  >:() før man får oppdatert statusen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA