Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

akseln

Virker som om de ikke klarer å rette feilen generelt, men ta bruker for bruker. Synes nesten litt synd på de som jobber i tekniske support - eller egentlig synes jeg ikke det  :D

Min virker fortsatt ikke, men så meldte jeg først feilen i dag.

akseln

Sitat fra: Rio på onsdag 21. november 2012, klokken 18:39
CarWings (dvs. muligheten for å forvarme bilen) var et 100% krav for at jeg kjøpte bilen (av medisinske årsaker), så det er en "vesentlig mangel" for meg hvis de ikke funker. Heldigvis så har det fungert (med en del hikke) frem til nå; dagen det ikke gjør det forventer jeg en lånebil fra forhandleren (hvis det er kaldt) mens de fikser min.

Husk at du også kan bruke timer til å sette forvarmingen. Min er alltid varm kl. 07:15 hver dag. Carwings brukes kun til avvikene behov.

Rio

Hei Akseln,

Jeg vet det, men takk uansett. CarWings hos meg har fungert "hele" tiden, men jeg har en del varierende tider.

I tillegg, man kan bare ha én timer per dag, og oppvarmingen slutter f. eks. 07:15 (og er ikke nødvendigvis lang nok til å fjerne all is fra bilen).

Men den står på timer hver morgen, takk! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Sterkstrøm

Når jeg prøver å logge inn på Carwings nå får jeg teksten "umulig å logge inn på YOU+Nissan.prøv senere". Er dette noe som kan tyde på server problemer? Når jeg trykker OK kommer jeg inn på siden for ident og passord som selvfølgelig har fjernet denne informasjonen selv om jeg har trykket på "husk meg" knappen. Jeg benytter Iphone.

leafster

Prøv LEAF Link

https://itunes.apple.com/no/app/leaf-link/id542304940?l=nb&mt=8

Den husker passordet og er MYE enklere i bruk. Antagelig hjelper det lite når du ikke får kontakt. Men anbefales!

cra

Kommer inn på carwings igjen nå, og ser at jeg har fått ladepåminnelse pr mail fra bilen ca kl 19 i dag. :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Med unntak av de siste par ukene har jeg ikke hatt noen problemer med carwings heller. App'en fra Nissan er rævva (hvis det er lov å skrive det; hvis ikke er den det alikevel), og som nevnt så har den en tendens til å glemme brukernavn og passord, og virker i det store og hele veldig inkonsekvent på meldinger jeg får. Noen ganger går sesjonen ut etteren liten stund, andre ganger fortsetter jeg der jeg slapp etter flere dager. Jeg har også begynt å bruke LEAF Link, som er mye bedre. Slipper bl.a. 90-tallsflashback pga "er du sikker på at du vil oppdatere info" ;)

Som Rio vil også jeg anse frafall av carwings som en vesentlig mangel, av den enkle grunn at vårt kjøremønster er slik at vi ikke har faste rutiner for når vi skal avgårde. Å rusle ned til parkeringsplassen for å sette på timer når neste dag er planlagt sent kvelden før er lite aktuelt, og det å kunne følge med på ladestatus så man vet når man kan pakke sakene sine og reise hjem er en vesentlig funksjon. Så sånn sett så har vi bare "avvikende" behov.

Hvis folk har fått tilbake tilkoblingen sekvensielt og ikke alle samtidig så tipper jeg at de jobber med å migrere brukerkonti over til en annen server. Jeg kan sympatisere med de på desken, da jeg har hatt en slik jobb selv, og det er ikke morsomt å være den som tar imot pepper når du slett ikke er årsaken til problemet, eller mangel på løsning. På bakgrunn av dette prøver jeg å angripe sak og ikke person, men vet også at noen ganger er det som kunde egentlig en utblåsning man trenger, og da er det lette å skyte på pianisten.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

unak

Yippii....da blir det varm bil på meg også i morgen :)

Hadde meldt inn feilen på telefon for 5 dager siden, og på chat i dag ba jeg om å få en bekreftelse.
Og nå er den fikset.

Nå gjenstår det å finne en app til Samsung S3 som har tidsinnstilling. Husker ikke hvor jeg fant sist til en annen android. Tar gjerne i mot tips.
Nissan Leaf (svart)

vegard_el

Har vært uten Carwings siden 20. nov..
Kjøpte bilen 12. nov så dette imponerer ikke akkurat...
Averøya

Grå Leaf 13 000km
Averøya - Kristiansund daglig

Lars C. Krogenæs

Elbilforeningen har spurt Nissan om Carwingsproblemene, og fått følgende svar:

Fikk forståelse for at en del kunder hadde slitt med dette og fått litt ulike svar fra vår kundeservice osv., men i dag fikk jeg bekreftselse på at problemet er løst og at alt nå skal være i orden. Tror det var litt vanskelig å finne årsaken til problemet, men det er nå heldigvis rettet opp.
Marina

Er det flere som opplever problemer nå, tror jeg det går relativt raskt å få fikset eventuelle problemer. Ta i såfall kontakt med Nissan sin kundeservice, så tror jeg dette lar seg ordne.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

akseln

Fikk mail fra kundeservice i går om at problemene skulle være løst. Dessverre var dette ikke sant og jeg har fortsatt ikke kontakt med bilen. Har ikke fungert på en uke nå. Opprettet en ny supportsak i dag.

ehaarberg

Sitat fra: unak på torsdag 22. november 2012, klokken 02:22
...
Nå gjenstår det å finne en app til Samsung S3 som har tidsinnstilling. Husker ikke hvor jeg fant sist til en annen android. Tar gjerne i mot tips.

Jeg har enda til gode å finne en som har timerinnstillinger som kjører på noe nyere enn Android Gingerbread (og dette er den modifiserte, amerikanske som ligger her inne).  Den offisielle og alle de andre har kun mulighet til å skru av og på oppvarming, men ingen timerfunksjon.  Dersom du skulle komme over noe, så blir jeg veldig glad dersom du legger det inn under en passende tråd.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Eirikog

Jeg har hatt problemer med Carwings siden 11. november, men ikke fått somlet meg til å melde fra til Nissan før i dag. Kunderådgiver på chat fikk nødvendige detaljer og skulle sende saken til "det tekniske teamet". Virker som de fortsatt håndterer en og en kunde, og ikke har fått rettet feilen generelt. Men håper de kjenner igjen feiltypen og har løsningen klar.
Bergen
2012 Nissan Leaf "Silver Ghost" ;-)  63 000 km
2017 Nissan Leaf 30 kWh "rød perle" 63 km

BE

Spratt champagnen for tidlig. Carwings fungerte onsdag ettermiddag samt hele torsdag. I dag tidlig var det tilbake til samme feilen. Bilen klarer ikke kommunisere med server.

Jeg kan bare leve i håpet om at de nå vet hva feilen er, men jeg holder ikke pusten. Heldigvis er det enda plussgrader ute...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Rasmus.B

Samme her.
Nå funker det ikke hos meg heller.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA