Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

tmfredriksen

De skalerer jo opp med showroom og utleveringslokale. Servicesenteret blir nok der de er i dag. At media klarer å skape så mye forvirring. Nedskjæring på antall butikker vil først og fremst ramme USA, men nå viser det seg at de ikke skal kutte like mye som de hadde tenkt.

Simen1

Ja, det er lett å bli forvirret. Signler om færre butikker, så hemmelighold rundt hva som skjer i Tromsø, så plutselig økt butikkvirksomhet i Tromsø. Media og diverse forum som spår og gjetter i mangel av offisiell info.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

DeepFu

Ser på Teslastats at det skjer ikke noe i Tromsø i dag heller (så langt i alle fall). Når har folket fått utleveringstid? Jeg har fredag kl 12, fikk først onsdag kl 12, men kommer ikke fra, så fikk byttet. Er det i morra det liksom tar løs, eller??
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tuono

Vet at dekkleverandøren er henvist til å legge om til vinterdekk utendørs. For dem i Tromsø som kikker ut av vinduet i dag er det vel ganske klart at det er en alt annet enn god dag på jobben......

staleand

Ser at min bil ble registrert på meg i dag. Kan tyde på at utleveringsavtalen i morgen kl 12:00 heldigvis ikke er proforma! :D
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Pocoloco

Sitat fra: staleand på tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:57
Ser at min bil ble registrert på meg i dag. Kan tyde på at utleveringsavtalen i morgen kl 12:00 heldigvis ikke er proforma! :D

Lykke til! Bare få minutter unna nå :D
Husk å oppdatere oss andre med litt fersk info ang. leveringen mens bilen lader elns  8)
Tesla Model ≡ 06.04.19

DeepFu

Fikk nettopp tlf fra Tesla, og stålsatte meg for jeg forventet å få høre at de muligens hadde rotet bort bilen min bittelitte grann, og at de ble å ta kontakt for ny utleveringsdato... Men det var heldigvis bare at de trengte personnummeret for å få ordnet med registrering og vognkort.  :) Så da satser jeg på at alt fortsatt er good to go.  :+1:

Simen1

Det ser helt klart ut som det skjer noe i Tromsø nå. Nordlys meldte nå i kveld:

SitatDer er selgerne i det nye lokalet i gang med å levere ut bilmodellen som ifølge teslastats.no har blitt registrert ni av i Tromsø, to av i Narvik, og én hver i Harstad, Finnsnes og Alta. Nasjonalt har hele 2251 Model 3-er blitt registrert i Norge.

Utenfor butikken har det blitt observert et titalls Tesla Model 3. Da Nordlys kom dit onsdag ettermiddag, var det kun seks igjen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

tmfredriksen

Fikk min Model 3 på tirsdag. Effektiv utlevering og hyggelige folk hos Tesla Tromsø. Bilen var strøken!

Tror jeg var første som fikk utlevert bil fra det nye lokalet. Nå leverer de ut mange biler per dag.
Tok levering ved å trykke godta inne på Tesla-kontoen, og da var bilen min. Appen fungerte med en gang. Oppkobling av mobil som nøkkel tar noen sekunder. Bilen er full av smarte løsninger.

Fikk programmert inn garasjeporten på første forsøk. Får til og med åpna garasjeporten fra appen når bilen står der, så nå trenger vi ikke lenger portåpneren. Bilen åpner garasjen automatisk når vi nærmer oss, og lukker den når vi drar. Har ikke fått autopilot til å kalibrere seg ferdig enda pga snøføre. Fikk beskjed om at det kunne ta litt tid. Til helga blir det road trip til Harstad. Da skal jeg teste superladinga på Setermoen.

Helt fantastisk bil. Det er bare å glede seg!

DeepFu

Sitat fra: tmfredriksen på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:09
Fikk min Model 3 på tirsdag. Effektiv utlevering og hyggelige folk hos Tesla Tromsø. Bilen var strøken!

Tror jeg var første som fikk utlevert bil fra det nye lokalet. Nå leverer de ut mange biler per dag.
Tok levering ved å trykke godta inne på Tesla-kontoen, og da var bilen min. Appen fungerte med en gang. Oppkobling av mobil som nøkkel tar noen sekunder. Bilen er full av smarte løsninger.

Fikk programmert inn garasjeporten på første forsøk. Får til og med åpna garasjeporten fra appen når bilen står der, så nå trenger vi ikke lenger portåpneren. Bilen åpner garasjen automatisk når vi nærmer oss, og lukker den når vi drar. Har ikke fått autopilot til å kalibrere seg ferdig enda pga snøføre. Fikk beskjed om at det kunne ta litt tid. Til helga blir det road trip til Harstad. Da skal jeg teste superladinga på Setermoen.

Helt fantastisk bil. Det er bare å glede seg!

:+1: 23timer og 8 minutter til å vente... :o

DeepFu

Og da er bilen dukket opp, både på Teslastats og hos vegvesenet.  :D :D

Pocoloco

Sitat fra: DeepFu på torsdag 14. mars 2019, klokken 15:42
Og da er bilen dukket opp, både på Teslastats og hos vegvesenet.  :D :D
Gratulerer! Nå skjer det :+1:  :+1:
Tesla Model ≡ 06.04.19

vegar skogland

Hentet ut min bil i dag, pen bil, midnight silver LR. Strøken bil såvidt jeg har sett så langt, unntatt ladeluke som ikke lå helt perfekt, men skal fixes av serviceteam. Nydelig å kjøre, alt teknisk ok, la inn mobilnøkkel og garasjeport uten problem. Men er to ting som ikke er helt ok; må fram med mobil og gå inn i appen for å løse ut ladeplugg, samt uakseptabel dekkstøy. Har Nokian pigg, men likevel, både vår Leaf og Landrover er vesentlig bedre her.

Pocoloco

Sitat fra: vegar skogland på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:58
Men er to ting som ikke er helt ok; må fram med mobil og gå inn i appen for å løse ut ladeplugg, samt uakseptabel dekkstøy. Har Nokian pigg, men likevel, både vår Leaf og Landrover er vesentlig bedre her.
Er det type 2 plugg eller UMC?
Jeg trodde det skulle være slik mtp sikkerhet mot tyveri. Men har ikke hatt El-bil før så vet ikke helt.
Tesla Model ≡ 06.04.19

ladov

Sitat fra: vegar skogland på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:58
Hentet ut min bil i dag, pen bil, midnight silver LR. Strøken bil såvidt jeg har sett så langt, unntatt ladeluke som ikke lå helt perfekt, men skal fixes av serviceteam. Nydelig å kjøre, alt teknisk ok, la inn mobilnøkkel og garasjeport uten problem. Men er to ting som ikke er helt ok; må fram med mobil og gå inn i appen for å løse ut ladeplugg, samt uakseptabel dekkstøy. Har Nokian pigg, men likevel, både vår Leaf og Landrover er vesentlig bedre her.
TM3 ser ikke ut til å være godt dempet mot dekkstøy nei. Det vil si, jeg tror ikke den er *dårlig*, bare middels.. ;)

Avslutting av lading er minst tre operasjoner ja, frem med mobil, stopp lading, lås opp ladekabel. Alternativt kan du gjøre det samme inne i bilen. Litt teit. Kunne godt samlet det i 'stopp lading og lås opp plugg'..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA