Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

tmfredriksen

Sitat fra: Pocoloco på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:17
Sitat fra: vegar skogland på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:58
Men er to ting som ikke er helt ok; må fram med mobil og gå inn i appen for å løse ut ladeplugg, samt uakseptabel dekkstøy. Har Nokian pigg, men likevel, både vår Leaf og Landrover er vesentlig bedre her.
Er det type 2 plugg eller UMC?
Jeg trodde det skulle være slik mtp sikkerhet mot tyveri. Men har ikke hatt El-bil før så vet ikke helt.

UMC og TWC har knapp på ladepluggen for å åpne ladeluke/stoppe lading. Standard type 2-kabel har ikke denne knappen, og da blir det mer tungvindt.

tmfredriksen

Noen i Nord-Norge som har fått aktivert autopiloten/kalibrert kameraene? Hvor mange km måtte dere kjøre? Har kjørt 25 mil rundt omkring i Tromsø, og kameraene vil ikke kalibrere ferdig. Skal visst kunne ta lang tid om man ikke har svart asfalt og god vegmerking.

DeepFu

Sitat fra: tmfredriksen på fredag 15. mars 2019, klokken 08:00
Noen i Nord-Norge som har fått aktivert autopiloten/kalibrert kameraene? Hvor mange km måtte dere kjøre? Har kjørt 25 mil rundt omkring i Tromsø, og kameraene vil ikke kalibrere ferdig. Skal visst kunne ta lang tid om man ikke har svart asfalt og god vegmerking.
Du får sette av en ettermiddag til å kjøre rundt i tunnellene.  ;D
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tmfredriksen

Sitat fra: DeepFu på fredag 15. mars 2019, klokken 08:32
Du får sette av en ettermiddag til å kjøre rundt i tunnellene.  ;D

Har allerede satt av to ettermiddager til tunnelkjøring, men vegbanen er så skitten. Men ja, begge gangene kalibreringa har hoppa opp har jeg vært i tunnel. Er nå på 74% og har vært det i 10-12 mil. Kjører til Harstad i ettermiddag. Blir spennende å se om det er noe bar veg ;D

mexigolf

Virker som om de har levert fra seg de bilene de hadde i Tromsø nå, kunne bare se en 6-7 biler da jeg kjørte forbi det nye lokalet i går, pluss den håndfullen med biler som stod på framsida av EkstraLeker.

Iflg marinetraffic.com er Kvitnos på vei til Tananger der City of Amsterdam nå losser biler.  Kanskje den skal videre til Tromsø?

tmfredriksen

Sitat fra: mexigolf på fredag 15. mars 2019, klokken 16:00
Virker som om de har levert fra seg de bilene de hadde i Tromsø nå, kunne bare se en 6-7 biler da jeg kjørte forbi det nye lokalet i går, pluss den håndfullen med biler som stod på framsida av EkstraLeker.

Iflg marinetraffic.com er Kvitnos på vei til Tananger der City of Amsterdam nå losser biler.  Kanskje den skal videre til Tromsø?

De hadde hvertfall planer om å levere alle bilene som var kommet til Tromsø ila denne uka.

Norlines sa det skulle komme en ny båt med biler 14 dager etter forrige båt, så kanskje Kvitnos kommer tilbake til uka da.

tmfredriksen

Ferdig kalibrert i Lavangsdalen på tur fra Tromsø mot Harstad. Første aktivering holdt autopiloten i gang hele strekninga fra Nordkjosbotn til Storsteinnes-krysset, og det på vinterføre. Imponert!

DeepFu

Vi kjørte omtrent like langt før kalbreringen var ferdig. Måtte forøvrig innom Vianor i Tromsø å bytte dekk. Vi hadde bestilt, og fått bekreftet at bilen kom med piggdekk, så naturligvis kom den med piggfrie.. Litt usikker på hva de egentlig klargjør før utlevering, det lå ikke type2-kabel i bilen, men det hentet vi på SC, og kjøpte matter til trunk og frunk i samme slengen. Bestilt interiørmatter fra Gytis. De registrerte litt småtteri, som blir tatt seinere, men ingenting som jeg orker å få økt puls for (En ujevnhet i førerdøra som de påpekte før jeg rakk å si det og en mikroskopisk ripe på venstre forskjerm) Alt åpner og lukker som det skal og panel-gaps og trim ser helt fint ut.
Jeg har aldri kjørt elbil før, så det var en selsom opplevelse at bilen bare er på, og at det ikke er motorlyd, men tror jeg venner meg fort til det. Bilen kom med "akkurat" nok strøm (ca 4 mil igjen) til å nå SuC på Setermoen. Vær obs på at CCS-laderen lengst til høyre ikke virker, ble litt stresset når jeg ikke fikk i gang lading, men flyttet til neste,og da var alt ok.
Savnet ikke vanlig instrument-cluster i det hele tatt, faktisk. Glemte av at det ikke var der, skjermen fungerte helt fint til alt. Kunne kaaanskje vært HuD med fart og batteristatus/ avstand til neste SuC??
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tmfredriksen

Jeg fikk lada på ccs helt til høyre på Setermoen kl 1930 i går, men den brukte et godt minutt på å starte. La avgårde fra Tromsø med 78% strøm, og ankom setermoen med 39%. Fikk 80kW, men falt raskt ned til 45kW. Tro om jeg hadde fått mer på en annen stolpe?
Forbruk Tromsø - Setermoen: 180wh/km
Forbruk Setermoen - Harstad: 200wh/km. Det snødde veldig på siste etappen, og jeg gjorde alt for å ikke spare strøm. Veldig imponert over rekkevidden.

Simen1

Sitat fra: tmfredriksen på lørdag 16. mars 2019, klokken 08:53La avgårde fra Tromsø med 78% strøm, og ankom setermoen med 39%. Fikk 80kW, men falt raskt ned til 45kW. Tro om jeg hadde fått mer på en annen stolpe?
Antagelig ikke. Regner med de stolpene er begrenset til ~50 kW og at 80 bare var en kortvarig "startstrøm" inntil ladeelektronikken ble varm.

Litt kjedelig med så lav ladeeffekt når model 3 er i stand til å motta enormt mye mer:
https://cleantechnica.com/2019/03/08/supercharger-v3-shocking-power-smart-strategy-by-tesla-charts/

Med CCS konstant begrenset til ~50 kWh så er det ikke noe å hente på strategisk lading heller.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Pocoloco

Sitat fra: tmfredriksen på fredag 15. mars 2019, klokken 23:04
Sitat fra: mexigolf på fredag 15. mars 2019, klokken 16:00

De hadde hvertfall planer om å levere alle bilene som var kommet til Tromsø ila denne uka.
Norlines sa det skulle komme en ny båt med biler 14 dager etter forrige båt, så kanskje Kvitnos kommer tilbake til uka da.

Noen som har flere oppdateringer? Det har stilnet litt her, og det er bare en uke-ish til min (estimert) levering... :-\
Tesla Model ≡ 06.04.19

Alf-Ole

Skulle få utlevert i Tromsø mellom 28.03 og 30.03. Fikk i dag beskjed om at bilen min ikke var i Norge og at utlevering ville skje i månedsskifte mars/april. Får forøvrig rask og god bistand fra min kontaktperson hos Tesla.  :)

Simen1

Er ikke 30.3 i månedsskiftet mars/april? Nært nok til at jeg kaller det månedsskiftet i hvert fall.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Alf-Ole

Nærmere kan det ikke bli. Syns det var et litt artig svar.  :)
Regner med at det egentlig betyr at jeg er heldig hvis jeg får den før påske.

Pocoloco

Sitat fra: Alf-Ole på mandag 18. mars 2019, klokken 14:47
Skulle få utlevert i Tromsø mellom 28.03 og 30.03. Fikk i dag beskjed om at bilen min ikke var i Norge og at utlevering ville skje i månedsskifte mars/april. Får forøvrig rask og god bistand fra min kontaktperson hos Tesla.  :)

Var redd for nettopp det. Men er ikke overasket. Jeg har fått sms med utlevering 28-30 mars for lenge siden, men ikke fått verken bekreftelse med mer nøyaktig dato og kl.slett eller utsettelse som du fikk.
Kan jeg spørre hva du bestilte og når?
Tesla Model ≡ 06.04.19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA