Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Da ble det en buddy på meg :)

Startet av RuneW, onsdag 23. november 2011, klokken 21:28

« forrige - neste »

Elmo

#75
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 18:47
Nissan sitt skriv og intensjonene de hadde med å formulere det mener jeg vel at ikke en teori.
Det mener du, andre burde vel få ha andre meninger om det hvis de vil ???

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 18:47
Der var og er intensjonen helt klar . . . .

Jeg er ikke så sikker på at du har rett i det.
JEG tror skrivet er laget for feks USA hvor man har de mest utrolige og (for oss) unødvendige advarsler og ansvarsfraskrivelser på alt mulig rart.
De var veldig klønete med oversettelsen - ja, det burde heller vært "gjendiktet" for Norske forhold. Men det at nå ikke lenger krever underskrift bør vel i det minste antyde at du tok feil ???

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 18:47
. . .  det er vel ingen som leser Nissan delen av forumet som er i tvil om at JEG IKKE LIKER Nissan sine intensjoner.

Nei det kan vi alle skrive under på :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Elmo på lørdag 19. november 2011, klokken 19:04
...... Men det at nå ikke lenger krever underskrift bør vel i det minste antyde at du tok feil ???

Vær OBS på at noen forhandlere fortsatt krever signatur; jeg fikk bil fordi jeg signerte - Kallagtunet får ikke av samme forhandler uten å skrive under... 

Muligens Nissan har vært flinkere til å informere pressen enn sine (få) forhandlere av el-biler.

CarlosJardinero

Kjære Elmo,

Selv om skrivet kun skulle vært skrevet pga det amerikanske markedet - hvilket automatisk burde gjøre det irrelevant for Nissan Europa siden de ikke er underlagt Nissan USA - så er jo den egentlige problematikken at Nissan med dette skrevet endelig fraskriver seg det ansvaret for batteriene som mange av oss trodde at de hadde påtatt seg i markedsføringen.

Husk at både Elbilforeningens oversikt, Nissans egen markedsføring og informasjonen fra forhandlere, både indirekte og direkte har fortalt oss at garantien skulle dekke kapasitetstap på batteriene (fra en viss grense).

Dermed synes jeg det er unødvendig å irritere seg over at Kallagtunet - med all rett mener jeg - er skeptisk til Nissans intensjoner. Å kalle det konspirasjonsteorier er vel litt drøyt?

dissern

Sitat
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 18:47
Der var og er intensjonen helt klar . . . .

Jeg er ikke så sikker på at du har rett i det.
JEG tror skrivet er laget for feks USA hvor man har de mest utrolige og (for oss) unødvendige advarsler og ansvarsfraskrivelser på alt mulig rart.
De var veldig klønete med oversettelsen - ja, det burde heller vært "gjendiktet" for Norske forhold. Men det at nå ikke lenger krever underskrift bør vel i det minste antyde at du tok feil ???

Om Kallagtunet skal innrømmet at han tok feil, insinuerer du da at du hadde rett? Dette er et diskusjonsfora og hvorvidt det uttrykkes en absolutt sannhet er irrelevant etter mitt syn. Dette forumet er et samlingssted for utveksling av meninger, og til syvende og sist er det hver enkelt sin vurdering om man ønsker å bruke en stor sum penger på en elbil. Hvorvidt man har en lang fartstid eller ikke gir i seg selv ikke større rom til å ta i bruk uttrykk som konspirasjonsteori og lignende uten at det blir useriøst.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Kallagtunet

#79
Sitat fra: Elmo på lørdag 19. november 2011, klokken 19:04i
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 18:47
Der var og er intensjonen helt klar . . . .

Jeg er ikke så sikker på at du har rett i det.
JEG tror skrivet er laget for feks USA hvor man har de mest utrolige og (for oss) unødvendige advarsler og ansvarsfraskrivelser på alt mulig rart.
De var veldig klønete med oversettelsen - ja, det burde heller vært "gjendiktet" for Norske forhold. Men det at nå ikke lenger krever underskrift bør vel i det minste antyde at du tok feil ???


Det er ETT forhold jeg sliter med intensjonen i skrivet på og det går på at man fraskriver seg garantiansvar for gradvis reduksjon av batterikapasitet. Samtidig så sier man at det er 5 års garanti på batteriet og man man ikke vil si noe om hva som er unormalt høy reduksjon i kapasitet og som i så tilfelle vil bli dekket av garantien eller om det i heletatt er en grese. Kan du vise meg hvor dette er endret i kommunikasjonen fra Nissan så skal jeg mer en antyde at jeg har tatt feil.

;D

Nissan sier forsatt at infoen i skrivet gjelder og det er viktig at kunder er klar over og får denne infoen før de kjøper, men de krever ikke lenger underskrift i alle fall hos noen forhandlere.

Elmo

Jeg har ikke sagt at noen tar feil, og jeg har ikke sagt at jeg har rett i noe som helst. Dere sier at alle har rett på sin mening i slike forum, men det gjelder altså ikke meg ???
Jeg kan ikke forstå at det jeg skriver inneholder noe mere insinuasjoner om at jeg har rett, enn det andres innlegg gjør om at de har rett.

Det ser ut som det var ordet "konspirasjonsteorier" som noen likte spesielt dårlig. Det er bare å beklage :(

Herved slutter jeg å skrive mere i denne tråden.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

daggad

Jeg tror ikke vi kommer noe lenger i denne tråden, la oss heller bruke våre kreative evner i de andre trådene.
Make love not gasoline ! :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: Elmo på fredag 18. november 2011, klokken 23:15
Når en av de som trenger hjelp eller råd nå poster et innlegg, så er sjansenstor  for at de som kanskje kunne hjelpe ikke ser skogen for bare trær eller rett og slett har forlatt hele forumet pga SPAM.

Jeg ser absolutt poenget ditt her, men dette kan vi løse på andre måter. Bl. a. så har vi når vi legger inn innlegg en opsjon for "Varsle meg ved svar". Nå som aktiviteten i en del tråder for lengst har bikket kritisk masse så hadde det kanskje vært en ide å gjøre denne litt mer synlig, slik at også de som ikke har erfaring med (teknisk) bruk av dette forumet lett kan skru dette på, så får de varsel når noen svarer på hvor sikringen til ladere sitter e.l.  :)

Selv leser jeg rask over i en RSS-feed, og har til nå filtrerert ut innlegg som ikke ser interessante ut på de første to linjene "manuelt". Det som har blitt mitt "store problem" etter at så mange (kommende, potensielle, og faktiske) Leaf-eiere har fått fart på aktiviteten (og det er jo positivt med flere medlemmer!), er at i stedet for 10-12 nye meldinger hver dag så er det nå 100-150!  :o  Dette betyr at jeg ikke lenger kan lese alt, og det smerter meg å måtte velge bort mye av det som skjer. Ved stikkprøver så har det vist seg at det finnes gullkorn også i Leaf-trådene, og de vil jeg jo gjerne ha med meg.  :D

Men med det luksus-problemet som nå har oppstått så må jeg altså forsake store deler av det som skjer, mens jeg har vært vant til å få med meg alt. Jeg er sikker på at dette gjelder flere enn meg, men vi blir nok vant til det etterhvert. Og som nevnt så vil det nok normalisere seg ettersom de heftigste diskusjonene rundt Nissan sitt infoskriv samt postingen av at man har fått seg ny bil avtar. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA