Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Da ble det en buddy på meg :)

Startet av RuneW, onsdag 23. november 2011, klokken 21:28

« forrige - neste »

Lynet

En annen sak man kan diskutere er om det er korrekt å legge ut en PM........
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Lynet på fredag 18. november 2011, klokken 10:08
En annen sak man kan diskutere er om det er korrekt å legge ut en PM........

Det er ikke noe å diskutere engang - det er helt uakseptabelt.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kallagtunet

Sitat fra: Griffel på fredag 18. november 2011, klokken 09:52
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 20:04
Andre ganger gir vi tydelig uttrykk for hva vi mener. Imorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig ;)

Ja nå har den altså ligget der et par timer. "På elbil.no selvfølgelig"

Er det denne?

http://www.elbil.no/elbiler/529-elbil-med-garantert-tilbakekjop

I så fall hva synesman om den? Fo oss så løser det ikke noe deverre låner ikke penger til bil. 3 år er for kort tid. Men dette fotjener nok en egen tråd.

RuneW

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 10:31
Sitat fra: Griffel på fredag 18. november 2011, klokken 09:52
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 20:04
Andre ganger gir vi tydelig uttrykk for hva vi mener. Imorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig ;)

Ja nå har den altså ligget der et par timer. "På elbil.no selvfølgelig"

Er det denne?

http://www.elbil.no/elbiler/529-elbil-med-garantert-tilbakekjop

I så fall hva synesman om den? Fo oss så løser det ikke noe deverre låner ikke penger til bil. 3 år er for kort tid. Men dette fotjener nok en egen tråd.

Start en da vel!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kallagtunet

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 18. november 2011, klokken 08:50
Hvis noen har oppfattet dette som om det er mitt forum, tar de helt feil, slik Thomas her påpeker.

min oppgave å være litt "Narvestad" dvs. å passe på at ting funker og gjerne oppfordre til moderasjon når det er føles påkrevd. Så langt mener jeg at dette har gått kjempebra.

Hvis det er meg du sikter til og det er det vel ;D så er det eier i Narvestad forstand jeg tenker på, jeg vet at det ikke er din personlige eiedom. At noen orker å ta på seg en jobb moderator og administrator fortjener respekt. Selv om det nødnendigvis ikke betyr at man alltid er enig i de modereringene som blir gjort. I dette tilfellet var jeg uenig og har gitt uttrykk for det men det var sikker fler som er enige med deg

Når det gjelder konspiasjon så tror jeg dere legger mer i det enn jeg gjør. Men jeg ser og som uttrykkt i flere innlegg og som direke kommentarer på innlegg fra meg at fler av de som har brukt dette forumet i lang tid (pionerer) og har følt seg litt tråkket på tærne. Den noe utfordrende formen har tydeligvis vært ikke vært kotyme her og å ha lest mer om bakgrunnen til bevegelsen og foreningenorstår jeg hvofor det har vært slik. Men jeg mener at det er nye elbil tider, nye aktøer og dette krever nye virkemidler men det er det er det ikke alle som er enige i ser jeg.


Aspiranten

#36
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 10:50Men jeg mener at det er nye elbil tider, nye aktøer og dette krever nye virkemidler men det er det er det ikke alle som er enige i ser jeg.

Dersom du sjekker ut statistikken for forumet så ser du hva som har skjedd de siste månedene.

Nissan Leaf dominerer over statistikken på aktive forum, aktive tråder etc. og medlemsantallet har "eksplodert" de siste månedene. Jeg skjønner godt at det finnes ett par som føler at deres personal space er invadert, og at vi nykommere er uvitende tullinger mens de selv er "eliten" og oppfører seg deretter arrogant. Men det kan ikke tas hensyn til det i stor grad. Leaf er almuens billett inn i elbilverdenen, og den vil selge deretter her i Norge... Dermed må det være plass til både nye og gamle.
Nissan Leaf

dissern

Sitat fra: RuneW på fredag 18. november 2011, klokken 10:21
Sitat fra: Lynet på fredag 18. november 2011, klokken 10:08
En annen sak man kan diskutere er om det er korrekt å legge ut en PM........

Det er ikke noe å diskutere engang - det er helt uakseptabelt.
+1
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Thomas Parsli

Dere skal ikke sjekke om Hans sa det var ok først da, før dere tenner faklene?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Sitat fra: Aspiranten på fredag 18. november 2011, klokken 11:18
Jeg skjønner godt at det finnes ett par som føler at deres personal space er invadert, og at vi nykommere er uvitende tullinger mens de selv er "eliten" og oppfører seg deretter arrogant. Men det kan ikke tas hensyn til det i stor grad. Leaf er almuens billett inn i elbilverdenen, og den vil selge deretter her i Norge... Dermed må det være plass til både nye og gamle.

Nå skal jeg ikke si at noen har oppført seg arrogant, men det merkes at en del nykommere ikke kjenner til hvilken takt og tone som har vært vanlig, og det smerter nok en del av oss veteranene en del innimellom.

Det enkleste er kanskje å sammenligne med Lottoreklamen der de tre guttene har fått stampuben sin invadert av partysvensker:

http://www.youtube.com/v/l-iHiwfNlvs
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kallagtunet

#40
Den var fin  ;D ;D

Elmo

Sitat fra: cra på fredag 18. november 2011, klokken 13:30
Det enkleste er kanskje å sammenligne med Lottoreklamen der de tre guttene har fått stampuben sin invadert av partysvensker

;D God sammenlikning Cra ;D


Det største problemet med denne enorme Nissan eksplosjonen her nå, er at de 10  bakover-steppene i "nyeste innlegg" bare holder i 12 timer. Dermed må det andre tiltak til for å få tak i nye INTERESSANTE (=non Nissan-garanti) innlegg. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kallagtunet

Sitat fra: Elmo på fredag 18. november 2011, klokken 19:39

Det største problemet med denne enorme Nissan eksplosjonen her nå, er at de 10  bakover-steppene i "nyeste innlegg" bare holder i 12 timer. Dermed må det andre tiltak til for å få tak i nye INTERESSANTE (=non Nissan-garanti) innlegg. 

Hvis det er ett problem med nye og engasjerte elbil intereserte så skjønner jeg ingenting. Kanskje på tide med en ny hobby? ;D

Hans Håvard Kvisle

Dere nye på forumet, kanskje snart elbilister - hvis dere tør å kjøpe da, er litt søte. Synes jeg ser antydninger til at dere mener dere er så tøffe at vi gæmliser skremmes unna.

Da veit dere lite om de forumkampene som er utkjempa tidligere. Med stygg muldvarpaktivitet utenfra, som f.eks. fra den store fienden Vegdirektoratet. Men så klart aldri vært om du skal kjøpe elbil. For det var vi aldri uenige om, derimot batterivalg, kontakter, kabling, forskrifter, konvertering...

Nei, oppsøk de eksotiske trådene om veteranelbilene, plastbøttene - og seinest idag kalt tråsykler av en elbiljomfru, eller avansert om batteriteknologi, elbilen i samfunnet osv. Mye moro. Og et sted hvor pionerene fortsatt får fryde seg i skjul.

Jeg verken skremmes eller imponeres av dem som har kjørt mindre enn 10 forskjellige typer elbiler. Hvordan noen uten dette minimum av bredde i erfaring og kunnskap, tør uttale seg så bombastisk, forbauser meg. I alle fall veier det ikke tungt. For meg og andre frontkjempere.

Forøvrig gledelig med økt aktivitet på alle elbilnettsider. Men nå begynner forumet å bli en vel stor tidstyv. Forsøker å konsentrere meg om endelig å få slått inn den siste spikeren som sikrer omforent minstekapasitet på batterier, ikke bare for Nissan, men alle merker.

Da plinger ny forummelding. Spent som alltid, er jeg. Så er det bare nok en gjentagelse av gjentagelsen av gjentagelsen.

Det er lov til å sette seg inn i elbilen, ha en vederkvegelig opplevelse, tenke noen nye tanker og så formidle disse. Ikke resirkulere, sjøl om jeg er stor fan av gjenvinning, jeg. Muggrønn og muggen gamleelbilist som jeg er.


PS Burde ikke denne tråden flyttes? Lite LEAF, men mer om forumet. Jeg tør ikke la andre enn O Store Lars bestemme om det er fornuftig.

St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 21:07
Hvis det er ett problem med nye og engasjerte elbil intereserte så skjønner jeg ingenting. Kanskje på tide med en ny hobby? ;D

Vel, inntil nylig var dette forumet primært et sted hvor elbilister hjalp hverandre med problemløsninger og delte (primært tekniske) ideer til felles beste.

Jeg har ikke egentlig noe imot at dere wannaby og justbeen elbilister kommer inn med deres tanker og bekymringer her, men problemet for meg er som Hans sa (i tillegg til flere gullkorn)
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 18. november 2011, klokken 22:56
Forøvrig gledelig med økt aktivitet på alle elbilnettsider. Men nå begynner forumet å bli en vel stor tidstyv.

Når en av de som trenger hjelp eller råd nå poster et innlegg, så er sjansenstor  for at de som kanskje kunne hjelpe ikke ser skogen for bare trær eller rett og slett har forlatt hele forumet pga SPAM.

Og det tror jeg ikke noen av oss, nye eller gamle, elbilister er tjent med i lengden.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA