Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Da ble det en buddy på meg :)

Startet av RuneW, onsdag 23. november 2011, klokken 21:28

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 11:31
Det siktes sikkert til bla den meget omtalte leaf batteri info tråden og sikkert det noen omtaler som gjentakelser der. Men fakta er at det er en av de mest leste trådene på forumet så interesse har det hatt for noen men tydligis ikke for alle.

Mest lest i forhold til hva?
Over 600 innlegg og bare 23 lest  per innlegg, langt nep på lista lest/innlegg de første 100 ble nok mye lest de siste nesten ikke lest.

Jeg beskymrer meg ikke dette var et resultat av et tåplig skriv fra Nissan og startet en storm. I det lange løp er ikke dette et tema.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Sitat fra: daggad på fredag 18. november 2011, klokken 23:47
Godt sagt av styreformannen i elbilforeningen vi skal bli medlemmer i.
Må bare beklage, men ante ikke at dette var et forum for reparasjoner av elbiler. Dere burde endre navnet..

Jeg har heller ikke sagt eller ment at det er det. Og leser du pre-Leaf tråder så ser du også at det er så mye mere enn det.
Jeg bare utrykker en smule frustrasjon over at 90% av innleggene i det siste likner kommentarinnlegg i nettaviser som jeg ikke orker å lese særlig mange av.
Men det er bare min mening og ikke noen grunn for andre til å ta seg nær av - håper jeg 8)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Aspiranten

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=stats

Denne statistikken viser at batteritråden til Nissan Leaf er på 4. plass over mest leste på forumet, med 23 lesninger per innlegg.

Hele tre tråder på topp 10 listen dreier seg kun om Leaf. Det har såvidt blitt levert ut biler enda. Dere kan jo gjette hva som kommer til å skje med "siste innlegg" de neste årene etterhvert som elbil blir almuens eie. Elbilforeningen deler jo også ut velkomstmapper til nykomlingene i religionen, så at de siste månedenes endringer i forumstrukturen kommer til å gå over, har jeg ingen tro på.

Det er derfor bare èn ting å gjøre, og det er å respektere hverandre som voksne mennesker uten å lage teite innlegg utelukkende ment for å tråkke andre på tærne. Så skal vi nok fint klare å leve sammen. Norge er ihvertfall ikke stort nok til at alle elbilmerker kan ha sitt eget forum med høyt aktivitetsnivå.  :)
Nissan Leaf

Elmo

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 23:52
At noen ser det som ett problem at fler personer blir interreserte i elbil og bruker tid på forumet her er jeg faktisk overrasket over.  Må si meg ganske forundret over holdningene til gamlegutta her utrykker.

Fortsetter en med den holdningen så blir det en selvoppfyllende profeti skal dere se men jeg trodde ikke det var målsetningen.

Nå syns jeg du bevisst missforstår meg, og tillegger meg meninger jeg ikke har.
Bare dere som venter får levert deres Leaf'er alle sammen så skal du nok se at forumet  kommer tilbake til det vi "gamlegutta" er vant til.  Stå på !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Elmo

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 00:03
De nye elbilistene som kommer i tusentall selger bilen før garanti tiden er ute. De er ikke interresert i å mekke. De vil ha ett vanlig problemfritt bilhold og bruke tid på andre ting enn å skru på 6 år gamle elbiler. Forumet, hvis dere ikke skremmer folk vekk vil derfor skifte fokus og og diskusjonene vil få annet innhold. Det er den brytningen som er begynnt...

Nå blir det ganske tydelig at jeg leser tråden sekvensielt og svarer etter hvert, men det får stå sin prøve . . .
Da jeg kjøpte min første elbil så trodde jeg også at jeg for lengst var ferdig med ungdomstidens bilmekking, men omstendighetene ville de anderledes.
Selvom du og andre ikke er interessert i å mekke så er det mye så er det mye man kan diskutere om bilen med andre.
Det er alle konspirasjonsteoriene som har blitt utbrodert til det kjedsommelige jeg ikke syns er så relevant for forumet. Men for all del, det er bare min mening (som jeg syns jeg må få ha).

hma

Sitat fra: Elmo på lørdag 19. november 2011, klokken 11:53
Jeg bare utrykker en smule frustrasjon over at 90% av innleggene i det siste likner kommentarinnlegg i nettaviser som jeg ikke orker å lese særlig mange av.

Godt poeng! Elbilforum.no har en tradisjon for ikke å ligne andre nettdebattfora. Vi trenger ikke gå lengre enn til tu.no sin nettdebatt for å finne kaskader av sprøyt, usakligheter og annen nonsens som overskygger innlegg med relevans og tyngde.

La oss ivareta den gode tradisjonen som kjennetegner dette forumet.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 19. november 2011, klokken 11:58
Det er derfor bare èn ting å gjøre, og det er å respektere hverandre som voksne mennesker uten å lage teite innlegg utelukkende ment for å tråkke andre på tærne. Så skal vi nok fint klare å leve sammen. Norge er ihvertfall ikke stort nok til at alle elbilmerker kan ha sitt eget forum med høyt aktivitetsnivå.  :)

Jeg skal gjerne innrømme at jeg igår kveld prøvde å lage et innlegg som kunne tråkke noen på tærne. Det var en respons på diverse påstander om at gamleelbilister var så fløtepusete at vi ikke tåler direkte tale. Et eksempel på at det har gått mye hardere for seg på forumet tidligere. Litt kødding skal det da også være rom for.
God helg!
St.Hanshaugen

Aspiranten

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på lørdag 19. november 2011, klokken 12:55
Jeg skal gjerne innrømme at jeg igår kveld prøvde å lage et innlegg som kunne tråkke noen på tærne. Det var en respons på diverse påstander om at gamleelbilister var så fløtepusete at vi ikke tåler direkte tale. Et eksempel på at det har gått mye hardere for seg på forumet tidligere. Litt kødding skal det da også være rom for.
God helg!

Jeg hadde stor sans for ditt inlegg i går Hans :) Det var ikke til deg oppfordringen gjaldt for å si det sånn... Det er kun èn person som har vært frekk og ute på å lage bråk her på forumet, som jeg har sett.
Nissan Leaf

Kallagtunet

Sitat fra: Elmo på lørdag 19. november 2011, klokken 12:12
Det er alle konspirasjonsteoriene som har blitt utbrodert til det kjedsommelige jeg ikke syns er så relevant for forumet. Men for all del, det er bare min mening (som jeg syns jeg må få ha).

Meninger får du selvsagt ha. Men for å forstå deg bedre, hvilke konspirasjonsteorier er dette? Når er de fremsatt og gjentatt?

Elmo

Sitat fra: daggad på fredag 18. november 2011, klokken 23:47
Må bare beklage, men ante ikke at dette var et forum for reparasjoner av elbiler. Dere burde endre navnet..
Sitat fra: Griffel på lørdag 19. november 2011, klokken 00:42
Det det er langt fra bare det men det er også en av de mange fasetter i forumet.
Selvfølgelig er det bare fint at at det blir fler aktive på elbilforum. Til tider har det jo vært nesten for stille å kjedelig. Elbilforeningen trenger flere medlemmer og jeg slutter nok snart så det er bra at andre tar over. Men jeg har også vært med en stund og forstår Elmo. Noen ganger er nok nok.

Men dette kommer til å normalisere seg av seg selv. . . . . . . . . . . . .(forkortet)

Men nå har snart Nissan pionerene fått sine biler og ting vil bli mer normalt og for de fleste mer interessante emnene kommer igjen til å dominere.

Bruker erfaringer
Rekkevidde
Strømforbruk
Råd og tips av alle slag
Nye modeller og trender
tull og tøys, humor og kanari

Du beskriver akkurat hva jeg og mener Griffel (mulig mine innlegg ble litt vel satt på spissen?).

Elmo

Sitat fra: hma på lørdag 19. november 2011, klokken 11:08
Funksjonen "siste innlegg" er svært nyttig fordi den gir deg mulighet til å følge alt som skjer, slik at man kan holde seg oppdatert. Verdien av denne funksjonen er omvendt proporsjonal med mengden av "koseprat" eller "tomgangstanker".
Alternativet er kun å lese tråder innen utvalgte seksjoner, men det er på langt nær like effektivt med utgangspunkt i forumets tekniske funksjonalitet.

Du beskriver hva jeg og mener Håkon (men tydeligvis ikke helt får frem selv). Hele innlegget ditt, men ikke minst denne biten jeg valgte å sitere deg på.

Elmo

AMEN

Elmo

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 14:54
Sitat fra: Elmo på lørdag 19. november 2011, klokken 12:12

Meninger får du selvsagt ha. Men for å forstå deg bedre, hvilke konspirasjonsteorier er dette? Når er de fremsatt og gjentatt?

Jeg tenkte bare på konspirasjonsteoriene mot Nissans hensikt med det berømte "Skrivet" (med stor S) jeg. Hva trodde du ???

Kallagtunet

Tenkte ikke på noe det var og er ett spørsmål helt uten baktanker. Jeg hadde ikke sett noen konspirasjonsteorier her på forumet.

Nissan sitt skriv og intensjonene de hadde med å formulere det mener jeg vel at ikke en teori. Der var og er intensjonen helt klar og det er vel ingen som leser Nissan delen av forumet som er i tvil om at JEG IKKE LIKER Nissan sine intensjoner.

:D

daggad

Sitat fra: Elmo på lørdag 19. november 2011, klokken 18:22

AMEN
Enig, det er tåpelig med denne kranglingen vi driver med her. La oss glemme dette og diskutere mer kreative ting i andre tråder !  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA