Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Da ble det en buddy på meg :)

Startet av RuneW, onsdag 23. november 2011, klokken 21:28

« forrige - neste »

Elmo

Jeg kan i farten ikke huske at noen tråder har blitt stengt tidligere.

Dette kommet med wannabe-Leaf-eieres enorme skrivekløe :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lars C. Krogenæs

#16
Hei

I dag er 3 tråder blitt lukket. Det er 1 år siden forrige, og eneste gang det har skjedd tidligere. (Da var det en elbilforhandler som la inn anonyme innlegg, der han lovpriste sin egen kundebehandling og sitt eget verksteds evner, samtidig som han rakket ned på konkurrenten).

Den første tråden ble i dag lukket av trådstarter Saxo. (Det er slik i forumfunksjonaliteten at trådstarter har mulighet til å lukke en forum-tråd. Dette gjorde brukeren Saxo, da han følte at tråden hadde sklidd litt ut, med person-angrep frem og tilbake i stedet for diskusjon om sak.
Det var altså en vanlig bruker som følte at "hans" tråd hadde mistet sin funksjon. (Her snakker jeg altså om det possessive pronomet hans, og ikke personen Hans)

Som svar på stengingen sendte Hans en PM til Saxo:
Sitat
Hei,

Håper ikke du mener at min kommentar til Kallagtunet var "skittkasting". Ikke sånn ment. Synes ikke dette var sterkere enn hva som bør sies da han konsekvent reagerer negativt og gjentar seg hele tida. Men tror egentlig du ikke tenkte på den kommentaren ???

Forøvrig synes ikke jeg heller at tråden virker positivt lenger. Lang, uoversiktelig og gått seg fast. Så sånn sett er det greit med en stopp. Men da bør det være trådstarter som gjør det, slik du foreslår.

I alle fall, jeg kopierer Lars inn på dette svaret. Han må få stå fritt redaksjonelt. Og hans ord veier da tyngre enn mitt i denne saken.

Vennlig hilsen
Hans

Jeg fant ut at en fortsatt lukking kunne være greit, når vi ser på hvilke ytringer som ble sendt i de siste innleggene, med fokus på person og ikke sak. Dette gikk særlig utover Kallagtunet, som jeg mener ikke fortjente slik dissing.

-------------

I ettermiddag, da jeg skulle gå fra jobb fikk jeg denne PMèn fra Lynet:
SitatFølgende innlegg, "Sv: Biler ankommet forhandlere" av Aspiranten har blitt rapportert Lynet på et forum hvor du er modererator:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=4260.msg40008#msg40008

Den som rapporterte har vedlagt følgende kommentar:
Hei, kan du stenge denne tråden da den ikke var ment for videre diskusjon. Og den er utgått på dato da vi slipper å skrive under :-)
Jeg lukket da:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4260.0.html (som det var linket til).
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4378.0.html (som det var henvist til i selve teksten)

Jeg ser nå i ettertid at jeg var litt kjapp med å lukke disse 2 trådene, så det retter jeg opp.

Samtidig vil jeg presisere at ingen av trådene ble stengt under noe som helst press fra Elbilforeningen eller Nissan. Forumet lever i stor grad sitt eget liv og jeg har guts til å ta en fight for å stå for en uavhengig linje i forhold til Elbilforeningen, til sorg og glede for elbilentusiaster.

Kjør elbil - Kjør debatt!

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Elbilforum.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

akseln

Takk og bra svar! Da er vi på track igjen  ;).

daggad

Slik jeg ser det så er det ingen tvil om at den nye generasjon elbilinteresserte har paramillitære holdninger, i motsetning til de gamle gutta som sitter behagelig i lenestolen med en rød pappvin og lytter til The Mamas & the Papas... ;)

Bare fleip selvfølgelig. Men jeg bruker tid på andre forum og synes kanskje at det er litt rart at en trådstarter skal kunne stenge sin egen tråd uten tillatelse fra moderator og at det stenges tråder etter en rapportering. Enkeltinnlegg først, så tråden om det sklir helt ut. Men dette er jo et svært så snilt forum i så måte. Jeg har enda ikke sett noen personangrep, og at det blir småvarmt når det diskuteres er jo bare topp !  :)

Jeg har en enkel regel selv: Selv om jeg er anonym så vil jeg aldri si noe til noen som jeg ikke kunne sagt ansikt til ansikt.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Saxo

Hei !

Dere likte ikke den pausen altså. Jeg har nok blitt så vant til elegansen, harmonien og stillheten med å kjøre Leafen at jeg syntes det var behov for en liten pause. Det ble rett og slett litt for mye støy. Tror faktisk det er flere som synes det var greit.

Er ellers spent på hva Hans Håvard har på lur til i morgen.

Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Aspiranten

Sitat fra: daggad på torsdag 17. november 2011, klokken 22:38
Slik jeg ser det så er det ingen tvil om at den nye generasjon elbilinteresserte har paramillitære holdninger, i motsetning til de gamle gutta som sitter behagelig i lenestolen med en rød pappvin og lytter til The Mamas & the Papas... ;)

Bare fleip selvfølgelig.

Fleip og fleip. Jeg synes ikke det var så veldig way off jeg  ;D Men det har kanskje sine årsaker i risikovillighet og erfaring med batterienes varighet? :-)

Ellers deler jeg dine tanker rundt regulering og stenging. Jeg er svært aktiv i mange nettfora og det har jeg vært i årevis. Å stenge tråder "fordi det passer" er helt nytt for meg, og jeg ble rimelig forbauset nå når jeg ser at tråden "jeg får ikke bil pga. skrivet" ble stengt på forespørsel. Riktignok var det ikke lenger bruk for den i dens originale intensjon, men det var også litt derfor den var grei å ta hipp hurra i. Den mistet sin misjon som en mørk og dyster tråd hvor vi på en kjip måte fortalte hverandre at det ikke ble noe av drømmene likevel. Men heldigvis, istedetfor ble det gode nyheter rai rai  :D Kontrastene var fiffige synes jeg :)

Selv tenker jeg at det jeg sier til dere her må jeg stå for når vi møtes. Det er ikke uvanlig med møter blant medlemmer på nettfora, og i slike bilgrupperinger er det helt normalt å møtes med bilene for avbildninger, kaffeslabberas, og erfaringsutveksling. Det lønner seg derfor for oss alle å prøve å holde en god tone, tross uenigheter. Og uenigheter er bare bra. Dersom alle er enige om at jorden er flat så blir forblir den jo også flat...

(Saxo: Helt greit med en pause i akkurat den tråden. Jeg synes det var rart med en fysisk stengning, men, helt ok å ta time out nå. Det er ikke mer som trengs å bli sagt før vi vet mer, som du sier. Edit: Kom med tilbakemelding på om du klarte å få tilbakesendt skrivet du signerte på eller ikke. Interessant å få vite.)
Nissan Leaf

Kallagtunet

#21
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 20:04
Tillegg meg gjerne mange mystiske motiv. Men gudene skal vite at jeg aldri sier noe annet enn det jeg mener. Ref litt selvskryt ovenfor :D Tipper enkelte i miljøet kjenner til det - på godt og vondt.

Jeg tror redegjørelsen av opphavet gjør det mindre mystisk og enklere å forstå ;D
T
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 20:04
Imorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig ;)

Det blir spennende og håper at det er en gladnyhet ;D

Kallagtunet

#22
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 21:18

Begynn f.eks. å kjøre elbil, da forsvinner på konspirasjonsteorier og frustrasjoner. Livet er bare deilig. Og det med garanti, ja det skal ordne seg på et fornuftig vis.


Ordner du garanti å kjører jeg elbil neste uke ;D

Men at jeg kommer til å poste litt for å holde dere gamlegutta litt på tå hev skal du ikke se bort i fra...

Kallagtunet

Og år det gjelder stenging av tråder har jeg ikke vært borte i det på denne måten. Jeg mener at det ofte er hensiksmessig å la temaene dø ut av seg selv. Hvis det er en gladnyhet fra nisan i dag så ville dette skjedd i en helt naturlig prosess kankje med ettvhurra rop eller to.

Når det er sagt det er lars sitt forum og hans regler og han virker som en fornuftig kar så det lever vi godt med :D

Thomas Parsli

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 04:31
Og år det gjelder stenging av tråder har jeg ikke vært borte i det på denne måten. Jeg mener at det ofte er hensiksmessig å la temaene dø ut av seg selv. Hvis det er en gladnyhet fra nisan i dag så ville dette skjedd i en helt naturlig prosess kankje med ettvhurra rop eller to.
Jeg har vært "på internett" siden starten av 90-tallet og har opplevd stengning av tråder diskusjoner mange ganger. Jeg liker det ikke, men det er ofte den beste måten å rydde opp på.
Slike diskusjoner dør nemlig sjelden ut, men ulmer nok til at det alltid er én som må ha siste ordet...

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 04:31
Når det er sagt det er lars sitt forum og hans regler og han virker som en fornuftig kar så det lever vi godt med :D

Nei, dette er vårt forum (medlemmer av elbilforeningen og andre interesserte), Lars er administrator.
Og at han gjør det arbeidet i fritidenen sin synes jeg han fortjener respekt for!
Jeg anser ikke stadige lanseringer av konspirasjonsteorier som respekt. Mens saklig kritikk (som du fremfører her) synes jeg er bra.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

#25
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 18. november 2011, klokken 08:28
Nei, dette er vårt forum (medlemmer av elbilforeningen og andre interesserte), Lars er administrator.

Hvis noen har oppfattet dette som om det er mitt forum, tar de helt feil, slik Thomas her påpeker.

Forumet er brukerenes og er formelt eid av Elbilforeningen. Jeg er forum-admin så lenge Elbilforeningen ønsker det. Elbilforeningen har gitt meg fullmakt til å være administrator, og også oppfordret til at forumet skal ha takhøyde for ytringer som ikke er i samsvar med elbilforeningens offisielle politikk. Ytringer i elbilforumet må de enkelte forfattere stå inne for. Denne "armlengdes avstand" fra Elbilforeningen tror jeg er en stor styrke for forumet.

Som forum-admin er det min oppgave å være litt "Narvestad" dvs. å passe på at ting funker og gjerne oppfordre til moderasjon når det er føles påkrevd. Så langt mener jeg at dette har gått kjempebra.

Samtidig er jeg også en "vanlig bruker" med ytringer, som nødvendigvis ikke alltid er i samsvar med Elbilforeningens offisielle politikk.

Lars C. Krogenæs
Forum-admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 18. november 2011, klokken 08:28Jeg har vært "på internett" siden starten av 90-tallet og har opplevd stengning av tråder diskusjoner mange ganger. Jeg liker det ikke, men det er ofte den beste måten å rydde opp på.

I dette tilfellet synes jeg listen ble lagt ekstremt lavt. Å stenge en tråd er faktisk et ganske drastisk tiltak som bør brukes ytterst sjeldent, og da etter at flere advarsler er gitt. Men i dette tilfelle var det visstnok trådstarter som ba om det (men jeg må innrømme at jeg aldri har hørt lignende blitt gjort på trådstarters ønske og er ikke sikker på om det egentlig er "riktig" at trådstarter skal kunne stenge sin egen tråd heller).

Jeg har også hengt på nettet "en stund" (gikk på NTH i 91), men stenging av tråder jeg har deltatt i kan jeg telle på en hånd. Men siden du har opplevd det mange ganger så kanskje du har deltatt i flere krangletråder...  ;)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 18. november 2011, klokken 08:28
Jeg har vært "på internett" siden starten av 90-tallet og har opplevd stengning av tråder diskusjoner mange ganger. Jeg liker det ikke, men det er ofte den beste måten å rydde opp på.
Slike diskusjoner dør nemlig sjelden ut, men ulmer nok til at det alltid er én som må ha siste ordet...

Ditto. Men det gjelder stort sett tråder der det har tatt av i negativ retning, med skittkasting og personangrep. DA mener jeg det er helt i orden å stenge tråden. Men her på elbilforumet har vi tradisjonelt hatt meget stor takhøyde, og det mener jeg burde medføre at lista for å stenge en tråd legges meget høyt, noe jeg egentlig tror den gjør. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 20:04
Andre ganger gir vi tydelig uttrykk for hva vi mener. Imorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig ;)

Ja nå har den altså ligget der et par timer. "På elbil.no selvfølgelig"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynet

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 17. november 2011, klokken 21:42

I ettermiddag, da jeg skulle gå fra jobb fikk jeg denne PMèn fra Lynet:
SitatFølgende innlegg, "Sv: Biler ankommet forhandlere" av Aspiranten har blitt rapportert Lynet på et forum hvor du er modererator:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=4260.msg40008#msg40008

Den som rapporterte har vedlagt følgende kommentar:
Hei, kan du stenge denne tråden da den ikke var ment for videre diskusjon. Og den er utgått på dato da vi slipper å skrive under :-)
Jeg lukket da:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4260.0.html (som det var linket til).
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4378.0.html (som det var henvist til i selve teksten)

Jeg ser nå i ettertid at jeg var litt kjapp med å lukke disse 2 trådene, så det retter jeg opp.



Her er det blitt en feil. Jeg ba om at tråden jeg startet " får ikke bil på grunn av infoskrivet" skulle stenges. Hvorfor det ble en rapport til moderator på "biler ankommet forhandler" skjønner ikke jeg.

Jeg fant ikke muligheten for å stenge tråden selv.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA