Hovedmeny

Vi som har bestilt - Hva gikk du for ?

Startet av Pallesnekkern, fredag 07. desember 2018, klokken 21:18

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 25. desember 2018, klokken 18:29
2. Jeg har et håp at hele eller deler av EAP blir mulig å kjøpe til redusert pris i en nær fremtid. Muligens optimistisk, men jeg tar sjansen.
Er mange som sier det der, men jeg har lite tro på det. Det blir for vanskelig for dem i forhold til dem som allerede har kjøpt EAP til fullpris når de hele tiden har vært klar på at det vil være dyrere å kjøpe EAP i ettertid enn sammen med bilen. Inkludert eller redusert pris på EAP tror jeg er minst ti år fram i tid, og da har du trolig uansett lyst på ny bil.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

anorway

Sitat fra: Vesel på tirsdag 25. desember 2018, klokken 20:07
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 25. desember 2018, klokken 18:29
2. Jeg har et håp at hele eller deler av EAP blir mulig å kjøpe til redusert pris i en nær fremtid. Muligens optimistisk, men jeg tar sjansen.
Er mange som sier det der, men jeg har lite tro på det. Det blir for vanskelig for dem i forhold til dem som allerede har kjøpt EAP til fullpris når de hele tiden har vært klar på at det vil være dyrere å kjøpe EAP i ettertid enn sammen med bilen. Inkludert eller redusert pris på EAP tror jeg er minst ti år fram i tid, og da har du trolig uansett lyst på ny bil.

Jeg tror også det vil noe rabattkjør på EAP etterhvert. Nå selger de mange Model 3, og som vi ser utifra statistikken her osv. og flere jeg har snakket med velger folk å kjøpe uten EAP.
Mange her velger nok EAP kun fordi det er ACC inkludert i EAP. Hadde ACC vært standard programvare uten EAP hadde de solgt langt mindre EAP software.

Når de har fått ut mange biler på veiene nå uten EAP, så kommer de sikkert til å bruke muligheten til å øke resultatet i et kvartal med å kjøre kjempe tilbud på det, som man ikke kan si nei til. Så får de plutselig inn noen flere millioner på resultatet.
Så jeg tror de vil bruke muligheten som en "redningsbøye" hvis de skal ha litt mer omsetning en måned.

Autowinder

I nabotråden er det hele 74% som oppgir at de har gått for ap.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

anorway

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 25. desember 2018, klokken 21:06
I nabotråden er det hele 74% som oppgir at de har gått for ap.

Sjekk nå ;) Må nok la pollen sto noen dager før man kan trekke noen konklusjoner og få noe representative tall.

trykkertor

Sitat fra: anorway på tirsdag 25. desember 2018, klokken 20:17
Når de har fått ut mange biler på veiene nå uten EAP, så kommer de sikkert til å bruke muligheten til å øke resultatet i et kvartal med å kjøre kjempe tilbud på det, som man ikke kan si nei til. Så får de plutselig inn noen flere millioner på resultatet.
Så jeg tror de vil bruke muligheten som en "redningsbøye" hvis de skal ha litt mer omsetning en måned.

^^^^^ THIS!! ^^^^^

Tenk så mange biler som kommer til å rulle rundt med hardware og alt installert. Men et lite "klikk" på en pc utløser en "ekstrainntekt" på dem som vil aktivere i ettertid.
Så lenge prisen er som den er nå, ser vi at en god del velger uten AP.
Mange biler ruller rundt med en viss "sovende kapital" i retning Tesla.
De kjører en prøveperiode hvor AP blir aktivert i 14 dager, og etterpå kan en få aktivert sin til en "gunstig" pris.
Ganske kjapt å hanke inn mange millioner på et kort tidsintervall da.
Tenk bare på alle de 10.000,- de "lånte" av oss i 2.5 - 3 år. Og sett det i perspektiv med instant innløsing av f.eks 30.000,- på hundretusenvis av biler på verdensbasis.

For hver gruppe med 100.000,- biler er det snakk om 3 milliarder rett på konto ved f.eks 30.000,- i tilbudspris.

Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er prisen/økonomien som gjør at mange av oss hopper over AP nå til ca 42.000,-
Da blir det sannsynligvis MEGET få av oss som kommer til å kjøpe dette i ettertid til 59.000,-
Vi har jo allerede bevist oss "gjerrige".
Kommer så plutselig et tilbud som gjør at vi må ta noen tenkerunder på vare versus pris. Så kan ting fort endre seg.

magnetic

Han her hevda autopiloten redda han i en farlig situasjon.

https://www.youtube.com/watch?v=cO_1vn1ZKRM

Radaren som autopiloten bruker er vell litt sterkere en mobilstråling, men ikke fult så sterk som denne.
https://www.tu.no/artikler/radarstraling-slo-ut-norsk-kystvaktskip/245157

olavxxx

Tviler på noe særlig tilbud fra Tesla for aktivering av AP. Salg av tjenester i ettertid vil medføre moms, så i realiteten blir det minst 25 prosent dyrere.

Gir de tilbud, risikerer de å provosere folk som betalte full pris. Men kanskje de kunne solgt den som en tjeneste, service og autopilot AS a service?

Hvis folk velger å ikke aktivere AP, kan Tesla også ta de som innbytte billigere og aktivere AP selv :P

Nickelilltroll

Eksakt! Gudd løkk til dere som håper på at EAP, AP el FSD noensinne kommer på "salg". Har hvertfall ikke skjedd i den tid jeg hatt min tms i eierskap...

Sier det igjen, det er helt ok at kjøpe modern bil uten de mest kostsamme teknologiske funksjoner, vi er ikke alle like når det kommer til hva bilkjøring dreier seg om, heller ikke behov.. Det må man respektere :)

Jeg tog uten tvil AP nå og kan vurdere full AP når Elon å grabbarna testat det og fått ut full potensial av det. Kommer bli dyrt og heller ikke sikkert all hardware for det er 100% på plass i dagens biler(krever mer databehandling og oppgradering av cpu m.m)

Detta blir min 4:e elbil og har tenkt og beholde denna i lang tid da ingen konkurrenter er i nærheten på mange år når det kommer til teknologi, infrastruktur på hurtiglading og hva man faktiskt får for pengan :)

Fint redd elbilsavgiften kommer svi noe fra 2021 og fremover. Da er det greit å ha en på gardsplassen fra før ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Lynkjapp

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 26. desember 2018, klokken 10:40
Eksakt! Gudd løkk til dere som håper på at EAP, AP el FSD noensinne kommer på "salg". Har hvertfall ikke skjedd i den tid jeg hatt min tms i eierskap...

Sier det igjen, det er helt ok at kjøpe modern bil uten de mest kostsamme teknologiske funksjoner, vi er ikke alle like når det kommer til hva bilkjøring dreier seg om, heller ikke behov.. Det må man respektere :)
Ja, mitt håp om at komplett EAP skal komme på tilbud er minimalt, men jeg synes ikke det er helt fjernt å tro at f eks ACC kommer som et eget tillegg. Akkurat det er noe jeg kunne tenke meg å ha, mens jeg ikke har lyst på full selvkjøring i det hele tatt. Ikke fordi jeg ikke ville stole på det, men fordi jeg liker å kjøre bil, også på lange dagsetapper. Så lenge det er lov å kjøre selv så har jeg lyst å gjøre det.

olavxxx

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 26. desember 2018, klokken 11:03
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 26. desember 2018, klokken 10:40

Ja, mitt håp om at komplett EAP skal komme på tilbud er minimalt, men jeg synes ikke det er helt fjernt å tro at f eks ACC kommer som et eget tillegg. Akkurat det er noe jeg kunne tenke meg å ha, mens jeg ikke har lyst på full selvkjøring i det hele tatt. Ikke fordi jeg ikke ville stole på det, men fordi jeg liker å kjøre bil, også på lange dagsetapper. Så lenge det er lov å kjøre selv så har jeg lyst å gjøre det.
Hvis de splitter opp ACC fra AP, er det færre som kjøper AP. Så ser ingen økonomisk gevinst for Tesla. De jobber også for strømlinjeformet og forenklet bestilling, med færrest mulig opsjoner.

Men jeg har troen på det å leie tjenester. Feks kanskje noen vil leie AP når de er på Europa ferie?

noto

Nå betaler de som bestiller EAP for de som ikke gjør det. Ville vært billigere om det var standard. Hvis etterspørselen etter biler stabiliserer seg på et nivå som matcher produksjonskapasiteten kan det være at det skjer. Pga den unike momsvrien og den mindre prissensitiviteten i Norge ville det vært vinnvinn her i hvert fall. Evt bare på premium-bilene.

Vesel

EAP burde egentlig vært standard når det koster dem 0 å aktivere denne funksjonen på bilene. Så kunne de heller tatt $3000 mer i basispris for bilen, elns, og sikkert fremdeles tjent like mye. Autopilot er for meg nesten "signaturen" til Tesla, så å kjøpe Tesla uten blir for meg som å kjøpe Ferrari uten motor.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Chisnate

hemi

rød perf er bra, for mange kjedelige non perf biler her :D

trykkertor

Sitat fra: Vesel på onsdag 26. desember 2018, klokken 13:50
EAP burde egentlig vært standard når det koster dem 0 å aktivere denne funksjonen på bilene. Så kunne de heller tatt $3000 mer i basispris for bilen, elns, og sikkert fremdeles tjent like mye. Autopilot er for meg nesten "signaturen" til Tesla, så å kjøpe Tesla uten blir for meg som å kjøpe Ferrari uten motor.
Ser den. Men for mitt vedkommende ville de $3.000 vippet meg ut av kjøpegruppen.
Så jeg er glad for at vi blir tilbudt et valg, og kan unngå å betale for funksjoner jeg synes koster mer enn det smaker.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA