Hovedmeny

Vi som har bestilt - Hva gikk du for ?

Startet av Pallesnekkern, fredag 07. desember 2018, klokken 21:18

« forrige - neste »

HermanGatevold

LR AWD
Rød
Hvitt interiør
19" sportsfelger
Uten AP (etter 2 ukers vurdering kom jeg frem til at det ikke er verdt pengene, og det funker ikke bra nok)

Skal kjøpe aero til vinterdekka

Sent from my iPhone using Tapatalk

N00b

Jeg hører hva dere sier om at AP ikke er verdt prisen.  Det koster jo endel!

Men fanden spare, det er jaggu det beste selvkjøringssytemet som finnes med god margin og det blir bare bedre og bedre med hver oppdatering. 

Idag kan du kjøre fra Oslo til Kristiansand uten å måtte ta over kjøringen en eneste gang. 

Men dem store store fordelen er for de som står å stanger i kø til jobb. Tenk å la bilen overta den kjøringen.

Nuff said.
Jeg kjøper med.

z4rd

De som kjøper uten AP (gjelder kanskje ikke alle, men mange) kommer ofte med vikarierende argumenter for hvorfor man utelater det. Min påstand er at økonomi er den største faktoren - siden det er en prisdriver, da man sannsynligvis allerede er på grensa av budsjettet sitt. Er tross alt en bil til en halv mill.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

HermanGatevold

For min del var det kost/nytte, og landet på at det ikke fungerer bra nok til å være verdt så mye.

Sent from my iPhone using Tapatalk

turfsurf

Sitat fra: z4rd på mandag 24. desember 2018, klokken 08:57
Min påstand er at økonomi er den største faktoren - siden det er en prisdriver, da man sannsynligvis allerede er på grensa av budsjettet sitt. Er tross alt en bil til en halv mill.
Har lagt merke til at det er flere som bestiller 3 uten AP enn S og X. Det er klart at den er i ett mere pris-sensitivt marked, og AP utgjør jo en vesentlig større andel av totalprisen, så det er jo helt naturlig. I tillegg spiller nok tiltenkt bruk en rolle, f.eks for bil nr 2 er ikke AP så viktig. Og så er jo Model 3 mere en «drivers car», og for de som jakter svingete veier er jo AP lite viktig. Selv ville jeg aldri kjøpt Tesla uten AP.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nickelilltroll

Det finnes bileiere med ulike behov og intresser når det kommer til bilkjøp. Noen vil absolut "kjøre" til 100% og skulle gjerne ikke hatt servostyring en gang, mens andre er glad for nytenking, sikkerhet og etter en lang tur kjenne på at man ikke er helt utslitt ;)

AP? Ja takk nissen!  :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

18650

De som kjøper uten AP (gjelder kanskje ikke alle, men mange) kommer ofte med vikarierende argumenter for hvorfor man utelater det. Min påstand er at økonomi er den største faktoren - siden det er en prisdriver, da man sannsynligvis allerede er på grensa av budsjettet sitt. Er tross alt en bil til en halv mill.

Det finnes jo ikke noen annen grunn enn økonomi. Hadde der vært gratis, hadde alle valgt det. Noen velger det nok bort fordi de ikke har råd. Tror likevel mange, meg selv inkludert, ikke ser vits i å kaste 40 lapper (ok, får kanskje igjen 20 av de på bruktmarkedet) ut vinduet på noe jeg ikke kommer til savne. Ser de fleste heller bruker penga på EAP enn Performance. Det respekterer jeg. For meg er det motsatt. Jeg elsker å kjøre bil selv, så betaler gjerne mer for oppgradert HW. Hver sin smak, antar jeg.  :)

Magnus Hansen

Og foreløpig er det jo bare de dyreste konfigurasjonene som selges. Kan vel forvente enda lavere andel EAP når de billigere bilene kommer. For eksempel snodig å velge den aller rimeligste bilen uten PUP og med minste batteriet og likevel prioritere EAP. Men noen blir det sikkert

Amoss

Sitat fra: 18650 på mandag 24. desember 2018, klokken 10:16
Hadde der vært gratis, hadde alle valgt det.

Nja, ikke vær for sikker på det ;)  Men skal innrømme at dersom det hadde vært gratis så hadde jeg i det minste tatt det opp til vurdering igjen, uten at jeg på stående fot kan si hva jeg hadde bestemt meg for...  Men på den annen side, dersom det hadde vært "gratis" så hadde det vel strengt talt vært "standard utstyr" så man ikke kunne valgt det bort :p
Model S 85D

hkaspenberg

En kombo - vet ikke om jeg trenger det, og så er det nesten 10% av bilens verdi i påslag. Ergo besteilte jeg bil uten. Burde egentlig vært inkludert i grunnprisen etter min mening.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hemi

kompis bestilte uten AP men MED performance :D

Han likte raske ting, men ikke at bilen kjørte :o

trykkertor

HELT RIKTIG, for min del.
Å bikke en halv million blir ikke aktuelt. Og da er AP allerede utelukket.
Klart det hadde vært fett å ha det. Men det blir økonomien som setter en stopper her i huset.

olavxxx

Ville valgt AP. Hadde alt på X jeg solgt nylig.
Venter på 3 perf med alt.

Greien er at nå kjørte vi langtur med fossil, det jeg savner mest var ikke bare elbil aks, fravær av motorstøy og stor skjerm med Spotify. Men dette å måtte dra og skyve i rattet hele tiden.

AP er ikke FSD selvsagt, men det er veldig digg når man er i en symbiose med den.

Autowinder

Sitat fra: Amoss på mandag 24. desember 2018, klokken 12:10
Sitat fra: 18650 på mandag 24. desember 2018, klokken 10:16
Hadde der vært gratis, hadde alle valgt det.

Nja, ikke vær for sikker på det ;)
Alle hadde valgt det, ingen hadde turt la vær av hensyn til risikoen for at ikke det ville være like lett å selge den senere.

Men har ikke M3 bare 2.5 HW ? Og da er jeg usikker på om det hadde vært like greit uten, med HW 3 på trappene. Det er jo adaptiv cc likevel? Men har valgt med og nå er det for sent å hoppe av ;) Blir sikkert knallbra.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

turfsurf

Sitat fra: Autowinder på mandag 24. desember 2018, klokken 16:06
Men har ikke M3 bare 2.5 HW ? Og da er jeg usikker på om det hadde vært like greit uten, med HW 3 på trappene. Det er jo adaptiv cc likevel? Men har valgt med og nå er det for sent å hoppe av ;) Blir sikkert knallbra.
Er ikke ACC uten EAP. Men jeg ville og kjøpt med FSD for å sikre HW3 oppgradering.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA