Hovedmeny

Vi som har bestilt - Hva gikk du for ?

Startet av Pallesnekkern, fredag 07. desember 2018, klokken 21:18

« forrige - neste »

marfacex

Sitat fra: Chisnate på onsdag 26. desember 2018, klokken 16:03
Ble en rød Perf, Svart int og EAP :D
Hva kommer det seg på med en slik konfigurering?[emoji4]

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

Chisnate

Tror det ble ca 618000 ish, husker ikke helt eksakt! Var egentlig innstilt på en ny S75D, men tror 3'ern blir en utmerket pendler bil

marfacex

Sitat fra: Chisnate på torsdag 27. desember 2018, klokken 02:45
Tror det ble ca 618000 ish, husker ikke helt eksakt! Var egentlig innstilt på en ny S75D, men tror 3'ern blir en utmerket pendler bil
Takk for svar [emoji106]

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

kc

Silver, sort interiør, LR AWD + EAP. Droppet først EAP for å være fornuftig, men nerden i meg vant og jeg endret bestillingen idag. Litt sleipt å ikke inkludere ACC, men blir sikkert noen avslappende langturer med EAP :)

18650

Hvit Performance. Sort interiør. Ikke aktivert EAP.

For meg som elsker å kjøre bil selv, var det aldri noe tema med EAP. Track-mode og diverse gode reviews av kjøreegenskaper var det som fikk meg til å trykke gjennom bestillingen. Kanskje sammen med frykten for at insentivene snart forsvinner og at det var litt «nå-eller-aldri» for å gjøre en grei deal.

Min første elbil. Også den første jeg har har hatt lyst på.

Chisnate

Sitat fra: 18650 på fredag 28. desember 2018, klokken 10:18
Hvit Performance. Sort interiør. Ikke aktivert EAP.

For meg som elsker å kjøre bil selv, var det aldri noe tema med EAP. Track-mode og diverse gode reviews av kjøreegenskaper var det som fikk meg til å trykke gjennom bestillingen. Kanskje sammen med frykten for at insentivene snart forsvinner og at det var litt «nå-eller-aldri» for å gjøre en grei deal.

Min første elbil. Også den første jeg har har hatt lyst på.
Du blir nok meget fornøyd! slet lenge med å velge farge mellom hvit og rød! og svart/hvitt interiør... Det som er mest irriterende med det sorte interiøret er den treplanken...

HermanGatevold

Enig om den treplanken. Amerikanere ELSKER den har jeg inntrykk av. Er det noe nostalgisk med amerikanske biler eller noe sånt? Synes det ser veldig tacky ut

Sent from my iPhone using Tapatalk

18650

Tror Tesla har forsøkt mer på «skandinavisk design» enn nostalgiske amerikanske bilinteriør. Interiøret er såpass minimalistisk, så ser for meg at f.eks sort pianolakk lettere ville avslørt at det hele er litt vel spartansk. Har ikke sett det live, så det gjenstår å se om de har lykkes.

Personlig er jeg mer glad for en treplanke enn fake karbonfiber. Aller helst kunne jeg tenkt meg en kul tekstil. Tykk merinoull (vegansk?  :P) i samme farge som body color, hadde vært lekent.

Lynkjapp

Sitat fra: 18650 på fredag 28. desember 2018, klokken 13:46
Tror Tesla har forsøkt mer på «skandinavisk design» enn nostalgiske amerikanske bilinteriør.
Ja, for meg var treplanken et av de mange plusspoengene som fikk meg til å bestille bilen. Jeg assosierer den definitivt mer til minimalistisk skandinavisk møbeldesign enn f eks engelsk bilinteriør.

olavxxx

Sitat fra: 18650 på fredag 28. desember 2018, klokken 13:46
Tror Tesla har forsøkt mer på «skandinavisk design» enn nostalgiske amerikanske bilinteriør. Interiøret er såpass minimalistisk, så ser for meg at f.eks sort pianolakk lettere ville avslørt at det hele er litt vel spartansk. Har ikke sett det live, så det gjenstår å se om de har lykkes.

Personlig er jeg mer glad for en treplanke enn fake karbonfiber. Aller helst kunne jeg tenkt meg en kul tekstil. Tykk merinoull (vegansk?  :P) i samme farge som body color, hadde vært lekent.
Hadde vært morsomt om noen lagde noen kule tekstildeksler ja.
Jeg vet tsportline lager nye setetrekk, så kommer kanskje noe slikt etter hvert.

Området rundt koppeholderne tenkte jeg å få foliert, jeg har bestilt med hvitt interiør og hvitt eksteriør.

larsbanan89

Noen som har erfaring med finansieringen/lån ved kjøp av tesla?
Ser estimatet jeg får opp når jeg nå konfigurerer min TM3 gir noe sånt som 184k i egenkapital.
Får man valget om å betale mindre i EK når man skal inngå avtalen senere?

Betaler vel 10k for reservasjon + 15k for endelig bestilling, regner med at det bare trekkes fra beløpet som er grunnlag for lånet?

Takker for svar!

HermanGatevold

2,9% nominell fra DnB hvis du har egenkapital over 35% av kjøpesum. 3,5% fikk jeg med 25k i egenkapital. Santander har høyere rente, men husker ikke hva de hadde.

larsbanan89

Høres bra ut! Så man velger altså finansiering selv etter bestilling?
Må ha det litt inn med teskje.. Mitt første bilkjøp! (leasing tidligere).

jorgror

Sitat fra: larsbanan89 på fredag 28. desember 2018, klokken 21:58
Noen som har erfaring med finansieringen/lån ved kjøp av tesla?
Ser estimatet jeg får opp når jeg nå konfigurerer min TM3 gir noe sånt som 184k i egenkapital.
Får man valget om å betale mindre i EK når man skal inngå avtalen senere?

Betaler vel 10k for reservasjon + 15k for endelig bestilling, regner med at det bare trekkes fra beløpet som er grunnlag for lånet?

Takker for svar!

De 25000 du har betalt på forhånd må regnes som egenkapital etter min mening. Det er jo penger du betaler direkte ned på bilen ved kjøp, og derfor låner du tilsvarende mindre enn bilens verdi.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

HermanGatevold

De 25k man må ut med for å bestilt bil blir trukket fra ja. Rett etter man har betalt 15k i depositum får man muligheten til å søke finansiering via DnB og Santander. DnB har den beste renta.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA