Hovedmeny

Vi som har bestilt - Hva gikk du for ?

Startet av Pallesnekkern, fredag 07. desember 2018, klokken 21:18

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på lørdag 05. januar 2019, klokken 20:13
Da har jeg også sendt inn bestilling. Ble svart, LR, 19" hjul, svart/hvitt, AP
Endret til 18" Aero i kveld. Mindre støy, mørkere felger, billigere ved bytte av dekk og kr 12.000,- som kan brukes til vinterhjulpakke
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx

Sitat fra: Toalmar på onsdag 09. januar 2019, klokken 21:43
Sitat fra: Toalmar på lørdag 05. januar 2019, klokken 20:13
Da har jeg også sendt inn bestilling. Ble svart, LR, 19" hjul, svart/hvitt, AP
Endret til 18" Aero i kveld. Mindre støy, mørkere felger, billigere ved bytte av dekk og kr 12.000,- som kan brukes til vinterhjulpakke
Aero uten deksler er litt kule

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på onsdag 09. januar 2019, klokken 22:31
Aero uten deksler er litt kule
Tror kanskje svart bil og mørke felger er helt innafor

Strøm Tycoon

Er det noen som har tatt sjansen på å endre bestilling? Har litt lyst å feige ut med hvit eller grå istedet for blå.

trykkertor

Nå skal jeg ikke rokke med fargevalget ditt. Men den grå er desidert den fargen som har flottest metallic. Den har rikelig med partikler. En velholdt grå i solskinn står seg meget bra.
Og Aerowheels uten cap ser meget bra ut på den også.
Se her på stor skjerm: (tv, pc, ikke mobil eller nettbrett)

https://youtu.be/4AJw9cIlatw?t=166

olavxxx

Sitat fra: model3citizen på fredag 11. januar 2019, klokken 22:38
Er det noen som har tatt sjansen på å endre bestilling? Har litt lyst å feige ut med hvit eller grå istedet for blå.
Hvis du ser på statistikken, er det ikke å feige ut å velge hvit :-)
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYGhPhbgVp5QtwZUUK8H_IJRuopOLbCJymx0Rqpb--seni9g/viewanalytics

hawK

Sitat fra: model3citizen på fredag 11. januar 2019, klokken 22:38

Jeg endret på torsdag fra aero til sportshjul. Aner ikke noe om dette vil forsinke leveransen min, men jeg tviler litt på det. Jeg bestilte 12/12.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Strøm Tycoon

Sitat fra: trykkertor på fredag 11. januar 2019, klokken 23:17
Nå skal jeg ikke rokke med fargevalget ditt. Men den grå er desidert den fargen som har flottest metallic. Den har rikelig med partikler. En velholdt grå i solskinn står seg meget bra.
Og Aerowheels uten cap ser meget bra ut på den også.
Se her på stor skjerm: (tv, pc, ikke mobil eller nettbrett)

https://youtu.be/4AJw9cIlatw?t=166

Ja, jeg tenker også at grå og hvit er de mest holdbare fargene med tanke på slitasje. Det blir 20" Performance hjul på meg, men de passer godt på den grå de også.

turfsurf

Sitat fra: model3citizen på lørdag 12. januar 2019, klokken 10:44
Ja, jeg tenker også at grå og hvit er de mest holdbare fargene med tanke på slitasje. Det blir 20" Performance hjul på meg, men de passer godt på den grå de også.
Riper og steinsprut vises veldig godt på mørke farger, inkludert den grå. Sølv og hvit er best i så henseende.

Litt overrasket over at så få velger sølv, det er vel den enkleste fargen å holde pen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Autowinder

Litt vanskelig når det ikke kan bestilles som ordinærvalg vel?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Sitat fra: turfsurf på lørdag 12. januar 2019, klokken 11:15
Riper og steinsprut vises veldig godt på mørke farger, inkludert den grå. Sølv og hvit er best i så henseende.
På f.eks BMW I3 som er hvit så vises steinsprut veldig godt da plasten under fargen ser ut til å være svart

turfsurf

Sant nok, vi har en sort/hvit i3 så kjenner til det. Det gjelder dog steinsprut som slår igjennom, og kommer an på fargen til grunningen.

Det som desidert er styggest på i3en er dog panseret og lasteterskelen som er sort. Uansett best å foliere delene som er utsatt for steinsprut og annen slitasje.

Står fremdeles for at mørke farger er vanskeligst å holde. Jeg ville ikke kjøpt sort, grå eller blå uten Xpel eller lignende på hele bilen. Har hatt syv sorte pluss to biler med sort i, pluss noen røde, grå, sølv og nå tre hvite Teslaer og i3en.

Soleklart sølv som var lettest å holde pen, fulgt av hvit og rød. Alle med mørk farge var ripe og vaskeh*****e. Men fint er det :).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

18650

Var nylig innom Tesla SC i Houston, TX. De hadde alle farger utenom sølv stående utenfor. Overskyet.

Og følgende er mine personlige meninger. Det er helt sikkert at andre ville vært uenig om de var der. Helt klart mest positiv overrasket over Grå og Hvit - men spesielt Grå. Rød skuffet også litt da det var den eneste fargen jeg hadde sett live tidligere - på pressebilen i et bling utstillingslokale. Blå var helt klart mest skuffende. Sikker på solskinn hadde poppet frem blåfargen, for den så vesentlig mørkere og flatere ut enn på bilder/video.

18 aero så ikke halvgærent ut i det hele tatt. Faktisk så aerofelgene minst like bra ut med deksel på som av, kanskje fordi dekselet får felgen til å se større ut kontra uten. Aerohjulene passet bra med de fleste eksteriørfarger også, kanskje bortsett i fra sort.

Hvitt/sort interiør var langtfra like skrikende som helhvitt i ModelS/X. Kanskje det var pga lav kontrast til hvitt eksteriør. Det sto ingen mørke biler med hvitt/sort interiør der.

Igjen, mine meninger. Ikke hør på en som mener noe subjektivt om noe på et forum.  ;)

Toalmar

Sitat fra: 18650 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:46
Var nylig innom Tesla SC i Houston, TX. De hadde alle farger utenom sølv stående utenfor. Overskyet.

Og følgende er mine personlige meninger. Det er helt sikkert at andre ville vært uenig om de var der. Helt klart mest positiv overrasket over Grå og Hvit - men spesielt Grå. Rød skuffet også litt da det var den eneste fargen jeg hadde sett live tidligere - på pressebilen i et bling utstillingslokale. Blå var helt klart mest skuffende. Sikker på solskinn hadde poppet frem blåfargen, for den så vesentlig mørkere og flatere ut enn på bilder/video.
Har bestilt svart med svart/hvitt int. Vurderer å endre farge til grå. Litt synd man ikke har fått sett den live.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA